تل آویو می داند که رویکرد ترکیه در قبال فلسطین تغییر نخواهد کرد


ساعت: 10:31
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915249

وزیر امور خارجه ترکیه درباره روند عادی سازی روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی گفت: تل آویو می داند که رویکرد و موضع ما در قبال فلسطین تغییر نخواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در سخنرانی در هشتمین مجمع گفتگوهای مدیترانه ای که در رم، پایتخت ایتالیا برگزار شد، درباره روند عادی سازی روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی گفت: تل آویو می داند که رویکرد و موضع ما در قبال این کشور است. فلسطین تغییر نخواهد کرد

چاووش اوغلو با بیان اینکه تشکیل دولت جدید در اسرائیل روند عادی سازی روابط را تسریع کرده است، افزود: اینکه این عادی سازی را خیانت به مسئله فلسطین بدانیم، اشتباه است. این روند هم به کشورها و هم به منطقه کمک می کند.

وی در خصوص روابط با کشورهای منطقه تصریح کرد که ترکیه در این مقطع زمانی نقش مهمی در منطقه ایفا می کند.

چاووش اوغلو همچنین با اشاره به ادامه مبارزه ترکیه با “تروریسم” افزود: همانطور که شمال سوریه را از داعش پاکسازی کردیم، باید به عملیات خود ادامه دهیم و این منطقه را از حضور پ.ک.ک و گروه های وابسته به آن پاکسازی کنیم.

وی ادامه داد: نیاز به تعامل با دمشق است تا مذاکرات در کمیسیون قانون اساسی و روند آستانه سازنده تر از امروز باشد. این موضوع همچنین برای اطمینان از بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری به کشورشان ضروری است.

چاووش اوغلو همچنین گفت: در عین حال ما نیز باید در جنگ خود با گروه های تروریستی بدون هیچ گونه تبعیض و تمایزی بین آنها همکاری کنیم.

وزیر امور خارجه ترکیه در بخشی دیگر از بیانیه خود درباره جنگ روسیه و اوکراین تاکید کرد: فکر می کنم تا قبل از بهار تصویر روشن تری روی میز مذاکره خواهیم داشت. ما تسلیم نخواهیم شد، به تلاش خود در این مسیر ادامه خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید