تأکید بر رویکرد مسئولانه تر اروپایی ها در قبال افغانستان

زمان: 22:09
منتشر شده در: 24/07/1400
کد خبر: 1776617

امیر عبدالهیان در دیدار با پیتر لاوانسکی اشاره کرد.

وزیر خارجه کشورمان بر رویکرد مسئولانه تر اتحادیه اروپا در قبال حقوق مهاجرین افغان تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، دبیرکل وزارت امور خارجه اتریش پیتر لاونسکی که برای انجام پنجمین دور مذاکرات سیاسی بین دو کشور به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده بود ، با حسین امیر وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد. عبدالهیان.

در این جلسه وزیر امور خارجه کشورمان روابط جمهوری اسلامی ایران و اتریش را قدیمی و قدیمی خواند و گفت: ما به این روابط اهمیت زیادی می دهیم.

امیر عبدالهیان با ابراز امیدواری برای تقویت همکاری های اقتصادی و تجاری بین دو کشور ، از اتریش برای واکسن های اهدا شده به کشورمان تشکر کرد و خواستار همکاری بیشتر دو کشور در زمینه همه گیری و واکسن تاج شد.

وزیر خارجه کشورمان بر رویکرد مسئولانه تر اتحادیه اروپا در قبال حقوق مهاجرین افغان تأکید کرد و ظهور گروه های تکفیری و داعش در افغانستان را محکوم کرد و اقدامات تروریستی هفته های اخیر در افغانستان را محکوم کرد.

دبیرکل وزارت خارجه اتریش پیتر لاونسکی نیز روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران و اتریش را ستود و ابراز امیدواری کرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد با مشارکت همه کشورها احیا شود.

دبیرکل وزارت امور خارجه اتریش نیز حملات تروریستی اخیر در افغانستان را محکوم کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران و اتریش نگرانی های مشترکی درباره داعش دارند.

وی همچنین بر حمایت اتریش از دیدار با همسایگان افغانستان برای حل مشکلات این کشور تاکید کرد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید