ایران به همکاری با کشورها در مبارزه با تروریسم ادامه می دهد


ساعت: 01:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918231

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران به همکاری و هماهنگی با همه کشورها به ویژه پاکستان در پیشگیری و مقابله با تروریسم ادامه می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز جمعه به وقت محلی در مراسم گرامیداشت هشتمین سالگرد قربانیان حمله به مدرسه دولتی پیشاور در پاکستان، گفت که دو کشور همسایه ایران و پاکستان همواره مشترک بوده اند. رنج و شادی، چالش ها و فرصت ها، هر دو نیز از تروریسم رنج می برند.

سفیر ایران با بیان اینکه ایران قربانی تروریسم است و 17 هزار شهید میدانی دارد، تصریح کرد: موضع اساسی ما محکومیت تروریسم به هر شکل و شیوه ای است.

ایروانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از اولین کشورهایی بود که حمله تروریستی به مدرسه پیشاور را محکوم کرد، گفت: ما همچنان به قربانیان این حمله تروریستی، مردم و دولت پاکستان که هنوز هم هستند ابراز همدردی می کنیم. از پیامدهای این حمله تروریستی رنج می برند.

سفیر ایران در سازمان ملل گفت: در ایران اخیراً یک حادثه تروریستی در معبد شاهچراغ شیراز رخ داد که در آن 14 نفر کشته شدند و داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: ایران به همکاری و هماهنگی خود با همه کشورها از جمله کشورهای جنوب و غرب آسیا و به ویژه پاکستان در پیشگیری و مقابله با تروریسم ادامه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید