ایالات متحده نمی تواند به سیاست تروریسم اقتصادی خود ادامه دهد

ساعت: 21:12
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1782122

وی گفت: ایالات متحده ما نمی تواند به سیاست شکست حداکثری فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی ادامه دهد و در عین حال مدعی مذاکره و توافق باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان و وانگهای عضو شورای دولت و وزیر امور خارجه چین در خصوص روابط دوجانبه، مذاکرات آتی در وین و تحولات منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند. .

وزیر امور خارجه چین در این گفتگوی تلفنی برای امیر عبدالعیان آرزوی بهبودی کامل کرد.

امیر عبداللهیان با تشکر از همکاری دولت چین در ارسال 120 میلیون دوز واکسن به ایران و ابراز خرسندی از گسترش روابط دو کشور و حمایت جمهوری اسلامی ایران از طرح توسعه پایدار جهانی پکن و همکاری نزدیک با ایران چین. تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان به مناسبت مذاکرات آتی در وین ابراز امیدواری کرد که آمریکا و کشورهای اروپایی واقع بینانه وارد مذاکره شوند تا به سرعت به توافق برسد.

وی تاکید کرد که آمریکا نمی تواند به سیاست شکست حداکثری فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی خود ادامه دهد و در عین حال مدعی مذاکره و توافق باشد.

امیر عبداللهیان درباره فعالیت آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران ابراز اطمینان کرد که این همکاری ها در چارچوب توافقات و مقررات به خوبی ادامه خواهد یافت.

وی در خصوص وضعیت افغانستان بر تشکیل دولت فراگیر تاکید و ابراز امیدواری کرد که نشست همسایگان افغانستان در پکن پس از نشست سازنده در تهران با موفقیت همراه باشد.

وانگهای، وزیر امور خارجه چین نیز با استقبال و اعلام حمایت از از سرگیری مذاکرات هسته ای، مشکلات موجود در اجرای برجام را آمریکا مقصر دانست و ابراز امیدواری کرد که این اشتباه را با لغو کامل تحریم ها جبران کنند تا به ایران برسند. رویکرد مذاکرات آتی به نتایج خوبی منجر خواهد شد.

وزیر امور خارجه چین با دعوت از همتای ایرانی خود برای سفر به پکن، ابراز امیدواری کرد که سومین اجلاس سران کشورهای همسایه افغانستان در چین بتواند با مشارکت فعال همسایگان از جمله جمهوری اسلامی ایران منجر به تشکیل دولتی باثبات و فراگیر در افغانستان شود. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید