کنفرانس مطبوعاتی منظم جیانگ یو، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده در مورد رفع همه اشکال تبعیض علیه تروریسم

کنفرانس مطبوعاتی منظم جیانگ یو، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده در مورد رفع همه اشکال تبعیض علیه تروریسم

روز جدید ند پرایس گفت: اگر ایران نمی خواهد از این مذاکرات برای حل و فصل دیگر اختلافات دوجانبه استفاده کند، می توانیم خیلی سریع در مورد برجام به توافق برسیم و اجرای آن را آغاز کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: واشنگتن آماده است هر دو طرف هر چه سریعتر به برجام بازگردند.

ند پرایس گفت: ما از ابتدا گفته ایم که برای اجرای کامل برجام آماده ایم و آماده اقدام دیپلماتیک برای حل اختلافات خارج از برجام هستیم.

پرایس در پاسخ به سوالی مبنی بر حذف سپاه از فهرست تروریسم وزارت امور خارجه گفت: ایرانی ها می دانند که ما در مورد مسائل مختلف چه فکر می کنیم. آنها هم می دانند که ما به دنبال بازگشت متقابل به برجام هستیم. اگر ایران می‌خواهد تحریم‌هایی را که فراتر از برجام است لغو کند، باید به نگرانی‌های خود که فراتر از برجام است، رسیدگی کنیم.

ند پرایس گفت: اگر ایران نمی خواهد از این مذاکرات برای حل و فصل دیگر اختلافات دوجانبه استفاده کند، می توانیم خیلی سریع در شورای امنیت سازمان ملل به توافق برسیم و اجرای آن را آغاز کنیم.

پرایس همچنین از اظهارنظر درباره اظهارات همتای ایرانی خود مبنی بر منفی نبودن جو خودداری کرد و گفت: تنها نکته مهم این است که آیا می توان به توافق دوجانبه دست یافت و از خط پایان عبور کرد یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید