سخنگوی وزارت امور خارجه: متن توافق شده ایران و 1+5; ایالات متحده باید چند نکته باقی مانده را رعایت کند

سخنگوی وزارت امور خارجه: متن توافق شده ایران و 1+5;  ایالات متحده باید چند نکته باقی مانده را رعایت کند

روز جدید سعيد حاتيب زاده، سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: بين ايران و 1+4 به نتيجه رسيده و متن آن بين ما توافق شده است و آمريكا بايد به چند نكته باقيمانده اشاره كند. وی همچنین درباره بن بست در مذاکرات گفت: من نمی گویم بن بست، چون حرفی است که مانع بزرگی را نشان می دهد. تصمیم واشنگتن به راحتی در وین قابل حصول است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بین ایران و 1+4 به نتیجه رسیده است و متن توافق شده بین ما و آمریکا باید به چند نکته باقی مانده باشد.

سعید حاطب زاده درباره اظهارات جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی درباره بن بست مذاکرات وین و اینکه سفر انریکه مورا برای خروج از بن بست بوده و اینکه آیا ایران معتقد است این بن بست باعث ایجاد بن بست شده است، گفت. وی گفت آنچه در وین رخ داده بود پس از تصمیمات واشنگتن متوقف شد. اما بین ایران و 1+5 به نتیجه رسیده و متن توافق شده بین ما و آمریکا باید چند نکته باقی مانده را رعایت کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: ایالات متحده هیچ هدیه ای به ایران نخواهد داد و با انجام کاری فراتر از تعهداتش موافقت نخواهد کرد. او حقوق ملت ایران را ضایع کرده و چیزهایی را از جیب ملت ایران برداشته است، باید آنها را به جای خود بازگرداند و به حقوق ملت ایران احترام بگذارد. اگر چنین است، مذاکراتی در جریان است. ناامیدی را نمی گویم، زیرا این کلمه ای است که دلالت بر یک مانع بزرگ دارد. تصمیم واشنگتن به راحتی در وین قابل حصول است.

دیدگاهتان را بنویسید