ما آماده همکاری کامل با اعضای شانگهای در مبارزه با تروریسم هستیم


ساعت: 19:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۸
کد خبر: 1891032

وزیر کشور در چهارمین نشست وزرای کشور سازمان همکاری شانگهای در تاشکند گفت: تهران آماده همکاری کامل با اعضای شانگهای در مبارزه با تروریسم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در چهارمین نشست وزرای کشور سازمان همکاری شانگهای در شهر تاشکند شرکت کرد.

در این نشست مشکلات مبارزه با تروریسم، جنایات سازمان یافته، افراط گرایی و مبارزه با مواد مخدر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وحیدی در سخنانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران قربانی تروریسم بین المللی است، تاکید کرد: تهران آمادگی کامل برای همکاری با کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در مبارزه با تروریسم، افراط گرایی، جرایم سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر را دارد. .

وزیر کشور در این سخنان با اشاره به استقبال ایران از بیش از چهار میلیون شهروند افغانستان تاکید کرد: آمادگی داریم تجربیات خود را برای حل مشکلات مربوط به افغانستان در اختیار سایر کشورها قرار دهیم.

وی همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هر گونه تروریسم را محکوم می کند.

در پایان این نشست بیانیه پایانی به امضای اعضای سازمان همکاری شانگهای رسید.

شایان ذکر است که روند عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای پس از اجلاس سال گذشته این سازمان در «دوشنبه» تاجیکستان آغاز شد.

قرار است نشست آتی سازمان شانگهای در سمرقند ازبکستان برگزار شود.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین‌المللی بین‌المللی است که در ۱۵ ژوئن ۲۰۰۱ در شانگهای چین توسط قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تأسیس شد.

در نشست این سازمان که در تاریخ 8 و 9 ژوئن 2017 در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد، هند و پاکستان به عضویت دائم سازمان همکاری شانگهای درآمدند. ایران در حال حاضر مراحل و فرآیندهای عضویت دائمی در سازمان همکاری شانگهای را طی می کند.

اکنون افغانستان، مغولستان و بلاروس در این سازمان ناظر هستند. ترکیه، سریلانکا، ارمنستان، آذربایجان، نپال و کامبوج شرکای گفتگو با این سازمان هستند. در نشست سازمان همکاری شانگهای در شهر «دوشنبه» در سپتامبر 2021، مراحل و فرآیندهای اعطای وضعیت شریک گفتگو به مصر، قطر و عربستان سعودی آغاز شد.

36ab6f86 9398 432e 9e2c 9c8bfc8e014e خبر خاکستری

623026f1 0611 4bfa bdd0 b3ce02f046d6 خبر خاکستری

دیدگاهتان را بنویسید