ورود ایران به معاهده شانگهای فرصت صادراتی بزرگی را برای استان زنجان ایجاد کرد/ توافقنامه شانگهای منجر به افزایش صادرات به استان زنجان شد.

ساعت: 11:34
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784418

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاونین و کشاورزی زنجان:

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون وزیر زراعت و کشاورزی زنجان با اشاره به اقدامات دولت برای افزایش صادرات گفت: بر اساس توافقنامه شانگهای و نقشه راه صادرات زنجان، صادرات استان به یک میلیارد دلار افزایش می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی جگانه فورد در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به الحاق ایران به سازمان شانگهای گفت: اتاق بازرگانی زنجان فعال سازی صادرات در این حوزه را در نقشه راه صادرات استان در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس نقشه راه صادرات استان ژنجان، اگر بخواهیم در این تفاهم نامه کار کنیم باید در حوزه کشاورزی کار کنیم، گفت: متاسفانه هیچ شرکت تولیدی توانمندی در این حوزه در استان وجود ندارد و متاسفانه ما در این حوزه با حکمرانی ضعیفی مواجه هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع، معاون وزیر زراعت و زراعت زنجان با بیان اینکه بیش از چهار ماه است که به دنبال یک شرکت توانمند در حوزه کشاورزی برای تولید محصولات کشاورزی با کیفیت هستیم، گفت: متاسفانه نتوانستیم سازوکارهای استانی در این زمینه باید اصلاح شود تا بتوانیم در سطح استان برای صادرات به این کشورها اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه در تولید ماهی قزل آلا در کشور جزو پیشتازان بودیم، افزود: متأسفانه عملاً وارد عرصه صادرات در این حوزه نشده ایم.

جگنه فرد با بیان اینکه تولید محصولات صادراتی در سال 1396 در سال 2018 تولید سیب زمینی در کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به ویژه در روسیه تقاضای زیادی دارد، گفت: در تولید این محصول متاسفانه به صورت یکپارچه عمل نکرده ایم. استان باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه ورود ایران به این قرارداد فرصت صادراتی بسیار خوبی را برای ما ایجاد کرد، افزود: در این قرارداد تعرفه صادراتی به صفر می رسد و این توافق مزیت زیادی برای صادرکنندگان دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون وزیر و کشاورزی استان زنجان با اشاره به اقدامات دولت برای افزایش صادرات، افزود: با این اقدامات دولت سود صادراتی را افزایش می دهد.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش صادرات به 15 کشور همسایه گفت: متاسفانه نمی توانیم از فرصت های ایجاد شده توسط دولت استفاده کنیم و باید چاره اندیشی کنیم.

جگانفورد با بیان اینکه برنامه ریزی برای افزایش صادرات استان به یک میلیارد دلار انجام شده است، گفت: متاسفانه اکنون صادرات استان زیر 500 میلیون دلار است و در صورت بهبود زیرساخت ها و امکانات، صادرات به یک میلیارد دلار خواهد رسید.

وی گفت: ما پس از 16 سال به این پیمان پیوستیم. این پیمان علاوه بر همکاری های امنیتی، فرصت های خوبی را برای توسعه اقتصاد و تجارت با سایر کشورها برای ما باز کرده است.»

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت و معاون کشاورزی استان زنجان گفت: در صورت آماده شدن زیرساخت ها، با ورود ایران به معاهده شانگهای و نقشه راه صادرات استان، یک میلیارد دلار صادرات به راحتی قابل دسترسی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید