عضویت ایران در معاهده شانگهای موجب تقویت مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران می شود


ساعت: 11:13
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914188

حمیدرضا ترقی گفت: پیوند جمهوری اسلامی ایران به معاهده شانگهای می تواند ضریب امنیت ملی کشور را افزایش داده و مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران را تقویت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز در خصوص تصویب لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای در مجلس گفت: تصویب روز گذشته نمایندگان مجلس زیرا عضویت ایران در پیمان شانگهای فصل جدیدی در روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، گردشگری و فرهنگی ایران و اعضای معاهده شانگهای است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در این توافق ضمن اینکه می تواند با کشورهای عضو معاهده شانگهای مبادلات اقتصادی و تجاری گسترده ای داشته باشد، از حمایت این کشورها در مسائل منطقه و امنیت منطقه نیز برخوردار است.

ترقی تصریح کرد: ایران به عنوان یکی از اعضای پیمان شانگهای طبیعتا می تواند با تبادل کالا و تجارت و همچنین تبادل همکاری های امنیتی در منطقه برای مبارزه با تروریسم، افراط گرایی و همچنین همکاری های اقتصادی و فنی گام های موثری بردارد. با کشورهای عضو این پیمان

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: بازاری که در اختیار کشورهای عضو معاهده شانگهای است، بازاری سه میلیارد نفری است که مصرف کنندگان بسیار بزرگ کالاهای صنعتی و تجاری ایران محسوب می شوند، بنابراین نقش مهمی در خنثی سازی آمریکا دارد. تحریم ها علیه ایران

به گفته ترقی، الحاق جمهوری اسلامی ایران به معاهده شانگهای می تواند ضریب امنیت ملی کشور را افزایش داده و مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران را تقویت کند و با توجه به همکاری خوب کشورهای همسایه و ایران، می توانیم حل بسیاری از مشکلات اقتصادی فعلی به منظور افزایش امکانات تولید در کشور.

وی افزود: این امر قطعا میزان سرمایه گذاری کشورهای عضو پیمان شانگهای در ایران را افزایش می دهد و با سرمایه گذاری چین و روسیه گام های بسیار خوبی برای کاهش نرخ بیکاری در کشور و کمک به اقتصاد مطلوب برداشته می شود. رفاه و رشد. رسیدن به آینده.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید