افزایش 25 درصدی تصادفات منجر به فوت استان زنجان در سال گذشته / افزایش 48 درصدی ترافیک استان زنجان در ایام نوروز


ساعت: 15:22
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819749

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان:

معاون انتظامی فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته شاهد افزایش 25 درصدی فوتی ها بودیم، گفت: در یازده ماهه سال گذشته 253 نفر در تصادفات جاده ای در استان زنجان جان خود را از دست دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی مینهانی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس راهنمایی و رانندگی از 25 اسفند 93 آغاز شد، گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی با تمام توان و توان و نیروی انسانی خود و با آمادگی 100 درصدی همه کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی مشغول بود.

وی با بیان اینکه پیش از نوروز 30 درصد افزایش تردد را پیش بینی می کردیم گفت: بر اساس آمار به دست آمده از سامانه های ترافیکی استان زنجان تردد در مراکز مواصلاتی استان زنجان در ایام نوروز 48 درصد افزایش داشته است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه با وجود افزایش ترافیک در محورهای مواصلاتی استان زنجان شاهد کاهش 50 درصدی تصادفات منجر به فوت استان زنجان هستیم، گفت: آنجا زنجان بود. افزایش ترافیک خیلی عادی بود.

وی با بیان اینکه روز گذشته در جاده گیلوان پژو 260 با تویوتا برخورد کرد، گفت: راننده پژو 206 بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد و راننده تویوتا مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

مینهانی در ادامه با بیان اینکه این تصادف در 40 کیلومتری محور گیلوان – زنجان رخ داد، بیان کرد: این حادثه بر اثر انحراف به چپ یک دستگاه پژو 206 رخ داد.

وی گفت: سال گذشته شاهد افزایش 25 درصدی تصادفات فوتی بودیم. در 11 ماه گذشته سال گذشته 253 نفر بر اثر تصادفات فوتی در استان زنجان جان باختند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه از رانندگان می خواهد قوانین راهنمایی و رانندگی را در دستور کار قرار دهند، گفت: موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه فصل کشاورزی آغاز شده و شاهد تردد موتورسیکلت ها و ادوات کشاورزی در محورهای مواصلاتی استان هستیم، افزود: کشاورزان باید نسبت به تعمیر و نگهداری سیستم روشنایی ادوات کشاورزی اقدام کنند. .

مینهانی ادامه داد: برخی ادوات کشاورزی با توجه به اینکه سیستم روشنایی مناسبی ندارند باعث بروز حوادث دلخراش می شوند.

وی با اشاره به عوامل اصلی تصادفات در محورهای مواصلاتی استان زنجان گفت: عدم توجه به جلو به دلیل خستگی و خواب آلودگی عامل اصلی تصادفات در محورهای استان زنجان است.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: به دلیل موقعیت جغرافیایی استان زنجان که کریدور ارتباطی است، خسته شده اند زیرا رانندگان مسافت زیادی را طی می کنند و ما خودروها را واژگون می کنیم.

وی تاکید کرد: اگر رانندگان به ازای هر 2 ساعت رانندگی مجبور به استراحت 15 دقیقه باشند، شاهد صحنه های دلخراش تصادف در محورهای مواصلاتی نخواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید