توسعه روابط و الحاق به معاهده شانگهای مرهون سیاست خارجی شایسته دولت سیزدهم است.

ساعت: 12:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۸
کد خبر: 1785167

حاجی دلیگانی با اشاره به پیوستن ایران به معاهده شانگهای گفت: با توجه به اینکه دولت سیزدهم عزت ایران و استقلال ایران را حفظ می کند، این امر منجر به عقب نشینی مخالفان و کسانی شد که مانع پیوستن ایران به معاهده شانگهای شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت وگو با قم فردا، با اشاره به پیوستن ایران به معاهده شانگهای، گفت: از آنجایی که دولت سیزدهم از عزت و استقلال ایران دفاع کرد، این موضوع باعث تحریک مخالفان و کسانی شد که مانع پیوستن ایران به معاهده شانگهای شدند. “بیلی.

حاجی دلیگانی در گفت و گو با قمفردا گفت: روزی که وزرای دولت سیزدهم رای اعتماد مجلس شورای اسلامی را گرفتند، دو اولویت در نظر گرفته شد که یکی سلامت و جان مردم و دیگری نان و اقتصاد مردم بود. “

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در تامین بهداشت عمومی و واکسن بسیار خوب عمل کرده است و شاهد بوده ایم که در چند ماه اخیر میزان ابتلا و مرگ و میر افراد بر اثر ویروس کرونا کاهش چشمگیری داشته است که بسیار مثبت است.

این نماینده پارلمان اروپا گفت: اما در خصوص نان و معیشت، اگرچه برخی اقدامات به تدریج در حال انجام است، اما هنوز برای مردم قابل لمس نیست، بنابراین در این زمینه، آقای رئیسی باید سریعتر به مسائل این حوزه رسیدگی کند تا مردم این کار را انجام دهند. مشکل معیشتی نداشته باشند. «و از اقتصادی که در آن قرار دارند خلاص شوند.

حاجی دلیگانی با اشاره به الحاق ایران به معاهده شانگهای گفت: با توجه به اینکه دولت سیزدهم عزت و استقلال ایران را حفظ کرد، این امر منجر به عقب نشینی مخالفان و کسانی شد که مانع پیوستن ایران به توافقنامه شانگهای شدند. آنها باید از موضع خود عقب نشینی کنند و به روی زور باز شوند.

وی با اشاره به آزادسازی برخی از دارایی های ایران افزود: به نظر می رسد اگر در داخل کشور انسجام داشته باشیم و همه موضع گیری کنیم، طبیعی است که دولت های خارجی نیز از مواضع قهری خود عقب نشینی کنند.

این نماینده مجلس گفت: زمانی آقای ظریف در جایی گفته بود که من تعجب کردم زمانی که دولت ما بر سر کار بود، کشورهای درگیر در مذاکرات و برجام چنین رویکردی با ایران نداشتند، اما اکنون در دولت جدید، وضعیت به این صورت است که کشورهای شرقی و برخی از گروه هایی که در اروپا بین کشورهای خود تشکیلاتی دارند، نگرش مثبتی نسبت به ایران دارند. این اظهارات نشان از عملکرد مثبت دولت سیزدهم در سیاست خارجی دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید