توسعه روابط با همه کشورها نقطه عطفی در سیاست خارجی دولت سیزدهم است، مردمی بودن و تلاش شبانه روزی دو ویژگی مهم رئیس جمهور است.

زمان: 09:32 ساعت
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784355

این استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه توسعه روابط با همه کشورها نقطه عطفی در سیاست خارجی دولت سیزدهم است، گفت: مردمی بودن و تلاش شبانه روزی دو ویژگی مهم رئیس جمهور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شاهین صادقی نسب در گفت وگو با خبرنگار قم فردا، با اشاره به گذشت 100 روز از روی کار آمدن دولت سیزدهم، گفت: ابتدا باید توجه داشته باشیم که 100 روز فرصت خوبی برای بازنگری عادلانه در تولید دولت نیست. “

آیت الله ها با ویرانه های فراوان ریاست دولت را به دست گرفتند

وی ادامه داد: این نکته را هم باید در نظر بگیریم که آیت الله ریاست دولتی را برعهده گرفت که خرابی های فراوان و سال ها ناکارآمدی و نارسایی و آسیب های زیادی به کشور وارد کرد و این روزها توقع دولت بالاست. “
صادقی نسب تاکید کرد: البته این بار باری بر دوش دولت و شخص رئیس جمهور است و او با صداقت و تمام تلاش تلاش می کند کشور را به مسیر توسعه و پیشرفت بازگرداند.
وی با بیان اینکه کشور نیازمند اقدامات جدی در حوزه توسعه و اقتصاد است، گفت: امیدواریم دولت سیزدهم کشور را به مسیر توسعه و پیشرفت بازگرداند تا آرمان های انقلاب و مطالبات رهبری باشد. در این زمینه محقق خواهد شد.»
استاد دانشگاه تهران افزود: دولت در عرصه اقتصادی اصرار دارد تا وضعیت نابسامان اقتصادی را اصلاح کند و ملت را از فشار تورم خارج کند.
وی گفت: اولویت اول دولت ریشه کن کردن تاج و تهیه واکسن بود که البته به اقتصاد کشور کمک کرد تا حد امکان بیماری را کنترل کند و کسب و کار را راه اندازی کند.
صادقی نسب گفت: از سوی دیگر دولت تمام تلاش خود را برای عدم استقراض از بانک مرکزی انجام داده است و این امر در حال حاضر بسیار سخت است چرا که کشور با حجم زیادی از نقدینگی مواجه است و افزایش این نقدینگی منجر به افزایش بیشتر خواهد شد. تورم: «بنابراین کنترل تورم واقعاً سخت است و آیت‌الله رئیسی سعی می‌کند وام نگیرد.
وی بر سیاست خارجی تاکید کرد و گفت: در این بخش توانسته ایم در عرصه بین المللی عزت کسب کنیم و عملاً در مذاکرات هسته ای شرکت نمی کنیم و از خود فرصت می گیریم.

توسعه روابط با همه کشورها در دستور کار است

این کارشناس سیاسی گفت: در دولت سیزدهم کشورمان دیدگاه ایشان محدود به چند کشور نیست و توسعه روابط با همه کشورها در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: نمونه آن را می توان در الحاق کشورمان به معاهده شانگهای مشاهده کرد، توافقی که سال هاست کشورمان برای عضویت در آن تلاش می کند تا اینکه در نهایت در دولت آیت الله این مهم محقق شد. رئیسی.”
صادقی نسب گفت: وزیر امور خارجه کشورمان نیز نشان داد که دولت تغییر کرده و جمهوری اسلامی ایران روحیه و تعهد غربی دولت دوازدهم را ندارد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به اتفاقات اجتماعی دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: آقای رئیس جمهور این اخلاق خوب و بسیار ستودنی است که در روستاها و مناطق فقیرنشین و مردم کوچه و بازار حضور دارند. ، که نشان می دهد آنها محبوب هستند.”
این استاد دانشگاه تهران افزود: عده ای به این موضوع انتقاد می کنند و معتقدند این وظیفه رئیس جمهور نیست در حالی که در پاسخ به این انتقادات باید گفت که این موضوع جزو وظایف رئیس جمهور است.
وی بیان کرد: حضور در بین مردم، ایجاد همدلی و همدلی یکی از اصلی ترین رسالت های رئیس جمهور به ویژه در دوره کنونی است که دولت دوازدهم بین دولت و مردم بیگانگی ایجاد کرده است.
صادقی نسب ادامه داد: دولت های قرن بیست و یکمی بدون همکاری با مردم نمی توانند گره گشایی کنند و مشکلات را حل کنند.

آیت الله رئیسی بسیار پرتلاش است

وی خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی بسیار پرتلاش و پرتلاش هستند و این مهم را به هیئت دولت رساندند و به دلیل درک بالای رئیس جمهور از شرایط حساس کشور تعطیلی این دولت وجود ندارد.
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: رئیس جمهور تلاش زیادی می کند تا به وعده هایی که به مردم می دهد وفادار باشد چرا که عدم صداقت دولت با مردم در دولت قبل بزرگترین ضربه را به این اعتماد که سرمایه عظیم اجتماعی است وارد کرده است. “

دولت برای حل مشکلات به زمان بیشتری نیاز دارد

وی افزود: این رفتار دولت سیزدهم باعث شده مردم بیشتر به دولت اقبال کنند و این در حالی است که دولت برای حل مشکلات به زمان بیشتری نیاز دارد.
صادقی نسب به موضوع انتصابات دولتی اشاره کرد و گفت: در بین مدیران میانی و پایین با کمبودهایی مواجه هستیم. دولت از نیروهای جهادی برای ریاست استان ها استفاده کرده است، اما نگرانی هایی در مورد انتصاب معاونان وزیر و سازمان ها وجود دارد.
وی افزود: در برخی موارد تشکل های خانوادگی تشکیل می شود که این شبهه را ایجاد می کند که عمدی برای ضربه زدن به دولت این کار را انجام می دهند.
این استاد دانشگاه تهران ادامه داد: آیت الله رئیسی از روز اول تاکید کرد که حزبی نیست و ارتباطی با جریانات سیاسی ندارد و باید به پرونده های شخصی رئیس جمهور قاطعانه رسیدگی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید