توسعه سیاست خارجی دولت بسیار مهم بوده است/ گسترش روابط تجاری ایران با کشورهای همسایه امنیت منطقه را تقویت می کند


ساعت: 10:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1876952

سیدجعفر کندباشی گفت: عامل اصلی تقویت روابط سیاسی، روابط تجاری و اقتصادی است و با گسترش روابط اقتصادی و افزایش مبادلات، روابط سیاسی تقویت می شود و این امر به افزایش امنیت منطقه کمک می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جعفر کنادباشی در گفتگو با راه آرمان; وی با اشاره به فعالیت حدود 9 ماهه دولت سیزدهم و تاکید بر اینکه توسعه سیاست خارجی در این دوره بسیار مهم، سرنوشت ساز و تعیین کننده بود، گفت: در این مدت یک سری راهکارها برای رفع نیازهای کشور تدوین شد. تحقق منافع و اهداف ملی جمهوری اسلامی ایران بسیار مؤثر بود.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در میان راهبردها، اولویت دادن به گسترش روابط با همسایگان و همچنین اولویت دادن به روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای جهان، این دو راهبرد منجر به ایجاد مرحله جدید و بسیار پرباری در روابط ما با کشورهای جهان شده است. منطقه.

وی افزود: این بدان معناست که ما به تدریج و با توجه به شرایط و توان خود و پتانسیل کشورهای همسایه روال، مسیر و مسیر جدیدی ایجاد کرده ایم تا همچنان شاهد فعالیت ها و مبادلات اقتصادی و تجاری بیشتر باشیم.

قندباشی گفت: کشورهای همسایه فرصت های زیادی دارند و ما نیز ظرفیت زیادی برای رفع نیازهای متقابل کشورهای همسایه و رفع نیاز به واردات از کشورهای دوردست و استعمارگر داریم. به ویژه روابط تجاری با هموطنان با کمترین هزینه حمل و نقل و با پرداخت کمترین بیمه بین المللی قابل انجام است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: ما با کشورهای همسایه وجوه مشترک فرهنگی و تاریخی داریم که به ایجاد خوش بینی های زیادی در این روابط کمک می کند و همین موضوع باعث گسترش روابط ما با کشورهای همسایه در زمینه های اقتصادی، تجاری، صادرات و … می شود. وارد خواهد شد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران از نظر انرژی در سطح خوبی قرار دارد و از نظر اقلیمی نیز تنوع زیادی دارد و از این رو می توانیم روابط خود را با کشورهای همسایه گسترش دهیم، صادرات سودآوری داشته باشیم.

قنادباشی گفت: این روابط رو به گسترش اقتصادی و تجاری به برقراری روابط سیاسی قوی‌تر بین ما و کشورهای همسایه کمک می‌کند، زیرا گفته شد که مبنای تحکیم روابط سیاسی، روابط تجاری و اقتصادی و با گسترش روابط اقتصادی است. و با افزایش مبادلات، روابط سیاسی قوی تر می شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مطالب فوق تاکید کرد: این موضوع به افزایش امنیت منطقه کمک می کند و در عین حال تهدیدات منطقه را به حداقل می رساند و زمینه را برای قطع دست قدرت های بزرگ منطقه و همچنین پیش نیازهای جلوگیری از مداخله خارجی را فراهم می کند. در این روابط اقتصادی

وی خاطرنشان کرد: هیچکس انتظار ندارد در سال اول بهره برداری و اجرای راهبردها نتایج ملموسی را احساس کند، هرچند نتایج این راهبردها در حوزه انرژی، صادرات و واردات هم اکنون و قطعا در طول زمان آشکار شده است. و با عزمی که در ایران ایجاد شده است می توانیم در سال های آینده نتایج بسیار روشنی برای کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید