دولت و جهادگران دولت سیزدهم برای همه مردم ملموس است/ دولت موفق به واردات واکسن و پیوستن به توافقنامه شانگهای شد.

ساعت: 08:36
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784371

نماینده مردم بیرجند، درمیان و هوسف در مجلس شورای اسلامی:

حسین خسروی می گوید: حوزه داری و جهادگران دولت سیزدهم در بخش های مختلف برای همه مردم ملموس است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و هوسف در مجلس شورای اسلامی در خصوص ارائه سه ماهه دولت سیزدهم در گفت و گو با خبرنگار خاورستان، اظهار داشت: برای مدت کوتاهی نمی شد به خوبی به این موضوع پرداخت. .

وی افزود: فکر می کنم برای بازنگری در کار دولت در 100 روز اول کمی زود است چرا که دولت علاوه بر وزرا، نمایندگان مجلس و مدیران ارشد استان باید مدیران خود را تثبیت کند و دقت بیشتری داشته باشد. برنامه ریزی؛ فرصت های بیشتری برای قدردانی داشته باشید.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و هوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: اما اگر ارزیابی نسبی از این سه ماه فعالیت داشته باشم، به نظرم جنبه مثبت دولت سیزدهم که برای اکثر افراد ملموس است. مردم، دوستان و دشمنان و همه جناح‌های سیاسی «این یک دولت میدانی و جهادی است، بنابراین دولت اولین جلسه خود را برگزار کرد و اولین سفر استانی خود را فردای رأی اعتماد به وزرا انجام داد.

حسروی با اشاره به سفرهای روستایی رئیس جمهور و همچنین حضور مستقیم مردم از داروخانه تا حمام، از آسایشگاه تا پمپ بنزین و… افزود: وی خود را بین آنها معرفی می کند.

وی گفت: این مدیریت میدانی که یادگار شهید سلمیانی و توصیه مقام معظم رهبری است قابل تقدیر است. امیدواریم این شیوه رانندگی و مسافرت ادامه پیدا کند و تکامل یابد و تاثیرات ملموس و ملموس تری داشته باشد.»

تاثیر مثبت بر واردات و تولید واکسن

نماینده مردم بیرجند، درمیان و هوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم دو موضوع واکسیناسیون و بهداشت و معیشت مردم را به عنوان دو اولویت اول قرار داده بود، گفت: در بحث واکسیناسیون برخلاف سال های گذشته به ویژه سال گذشته. دو سال دولت قبل همه چیز را به fatf گره زد و اینکه اگر این قرارداد امضا نشود دچار مشکل می شویم، اما امروز همه اذعان دارند که تاثیر مثبتی بر واردات و تولید داخلی داشته است. در حالی که رئیس جمهور قبلی گفته بود اگر برجام حل شود، بحث آب شرب هم حل می شود. پیشنهاد مخالف این است که اگر برجام حل نشود چیزی حل نمی شود حتی آب آشامیدنی.

خسروی با اشاره به موفقیت نسبی دولت در حوزه بهداشت و درمان افزود: دولت برای واکسیناسیون مردم واکسن وارد می کند و بسیج هم در حال اجرای طرح شهید سلیمانی است، اما برخی مانند شخص رئیس جمهور معتقدند واکسن انجام باید قانع کننده باشد. مجبور شد

وی با اشاره به موضوع معیشت به عنوان اولویت دوم دولت گفت: دولت باید تحرک و تلاش مضاعفی در بحث معیشتی و کنترل بازار و قیمت ها داشته باشد، البته نارسایی های دولت قبل بسیار است و از سوی دیگر. در دولت جدید هنوز حکمرانی دستی برقرار نیست و دولت نیاز به زمان و برنامه ریزی دارد.

نیاز به مدیریت بازار و کنترل قیمت

نماینده مردم بیرجند، درمیان و هوسف در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موضوعی که مورد توجه و تاکید شخص رئیس جمهور است این است که به جای افزایش قیمت ها باید به تثبیت قیمت ها کمک کنیم، زیرا همه افرادی که حقوق می گیرند، هستند. نه و اگر قیمت ها تثبیت شود، همه مردم و همچنین کارمندان سود خواهند برد.

حسروی با اشاره به اینکه موضوع گرانی معضلی است که گریبانگیر همه مردم به ویژه محرومان شده و قیمت ها غیرقابل تحمل است، گفت: گرانی برخی محصولات به دلیل گرانی مواد اولیه و گرانی محصول است. اما از سوی دیگر برخی از این موقعیت سوء استفاده می کنند.

وی گفت: از دولت می خواهم برای کنترل بازار و ثبات قیمت ها تلاش بیشتری کند. شورش های اقتصادی باید شکل بگیرد و حادثه قبل از وقوع باید رسیدگی شود.

کنترل موفقیت آمیز شورش 1400 بنزین

نماینده مردم بیرجند، درمیان و هوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به توسعه کشور افغانستان و به وجود آمدن گروهی که هنوز توسط دولت ها به رسمیت شناخته نشده است و همچنین مرز مشترک ما با این کشور، خوشبختانه دولت آینده خواهد بود. امنیت و امنیت داخلی، کنترل مرزها و مدیریت و سازماندهی پناهجویان افغان موفق بوده است.

خسرو با اشاره به مهار موفقیت آمیز قیام 1400 با مقایسه این قیام با قیام 1398 بنزین گفت: رئیس جمهور قبلی در قیام 1398 گفته بود که صبح روز جمعه به من اطلاع دادند، اما آقای رئیسی در تهران میزبان چندین کشور بود. برای و به جای حضور در این جلسه معاون اول خود را فرستاد و مستقیماً برای بررسی موضوع بنزین به میدان رفت و در بازدید از پمپ بنزین صحنه را دید و مستقیماً آن را مدیریت کرد. یک هفته کور شد و دشمن به اهدافش نرسید.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی تاکنون موفق عمل کرده است که در این زمینه می توان به سخنرانی محکم و حساب شده رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد. رئیس جمهور در آن سخنرانی آشکارا اعلام کرد که ایالات متحده قابل اعتماد نیست و مذاکرات ما قابل مذاکره نیست. این رفع تحریم ها خواهد بود. در حالی که رفتار رئیس جمهور قبلی در این زمینه از جمله گفتگوی چند دقیقه ای تلفنی با اوباما به صراحت از سوی مقام معظم رهبری محکوم شد.

دولت به دنبال رفع تحریم ها است نه مذاکره

نماینده مردم بیرجند، درمیان و هوسف در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه روند مذاکرات پیش رو یک روند فعال است نه منفعلانه، گفت: ایشان تحت تعقیب هستند، معتقدند مذاکرات بر اساس موضوع هسته ای نیست. این مذاکرات قبلا انجام شده است و آمریکایی ها فقط به دنبال فرصت و اتلاف وقت هستند.

خسواری افزود: آمریکا قول لغو تحریم ها را داده است. مقام معظم رهبری به عنوان یکی از سیاستمداران کلیدی جمهوری اسلامی تاکید کردند که تحریم ها باید یکجا برداشته شود تا آمریکایی ها و اروپایی ها کنترل شوند، بنابراین دولت به دنبال همین مشکل است.

وی ادامه داد: دولت به دنبال مطالباتی از جمهوری اسلامی از دولت های خارجی است که یکی از آنها درخواست انگلیس قبل از انقلاب و رژیم پهلوی برای خرید ارتش است که دولت انگلیس با هم به پول ها تحویل داد اما از تهیه تجهیزات خودداری کرد. اکنون دولت سیزدهم به دنبال این است که از این کشورها چه می خواهد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و هوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست خارجی فعال در قبال دولت قبل، گفت: یکی از این موارد الحاق ایران به معاهده شانگهای بود. در حالی که ایران از سال 2005 و دولت احمدی نژاد عضو ناظر بوده است، جمهوری اسلامی با وجود عذرخواهی های متعدد به دلیل عدم امضای FATF که مزایای متعددی دارد، به عنوان عضو رسمی شانگهای در آن دولت پذیرفته شده است.

خسروی خاطرنشان کرد: دولت در آن سه ماه اول ارکان دولت را تشکیل داده بود و همچنان در حال یافتن است. حجت(عج) است که تاکنون دو مورد از این آرزوها که پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی بود محقق شده است، جمهوری اسلامی نیز باید زمینه ساز ظهور حضرت حجت باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید