اعطای یک میلیارد میلیارد تن اعتبار برای سفر رئیس جمهور به بخش کشاورزی خراسان جنوبی


زمان: 20:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۵
کد خبر: 1856350

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در مجموع یک میلیارد تن فولاد از سفر ریاست جمهوری به بخش کشاورزی خراسان جنوبی توزیع شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانمهدی جعفری امشب در شورای اداری خراسان جنوبی با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی گفت: 109 طرح در حوزه کشاورزی با سرمایه گذاری 104 میلیارد و 298 میلیون و 600 هزار تومان به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: جمعیت این طرح ها 8 هزار و 320 نفر است که منجر به ایجاد اشتغال پایدار و تثبیت شغل برای 3 هزار و 48 نفر و اشتغال غیرمستقیم برای هزار و 58 نفر می شود.

وی با اشاره به اینکه سهم اشتغال در بخش کشاورزی در استان 21.6 درصد و سهم ارزش افزوده این بخش نسبت به کل بخش های اقتصادی استان 29 درصد است، گفت: علاوه بر این، یک هزار نفر است. و 44 تن.

جعفری میزان آب قابل برنامه ریزی در بخش کشاورزی استان را 783 میلیون مترمکعب اعلام کرد و ادامه داد: خراسان جنوبی در اجرای سیستم های نوین آبیاری رتبه اول کشور و در جذب تسهیلات تبصره 18 مقام اول را کسب کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بر اساس طرح ارتقای یارانه تاکنون 40 جلسه قرارگاه امنیت غذایی و 285 کمیسیون تخصصی با 212 مصوبه تشکیل شده که در حال رصد و اجراست.

وی از توزیع 2 هزار تن اقلام تنظیم بازار در آن مدت خبر داد و گفت: همچنین 4 هزار و 506 کشاورز و مرغدار به ارزش 728 میلیارد تومان برای دریافت کمک وارد بانک شدند.

جعفری با بیان اینکه از زمان سفر رئیس جمهور به بخش کشاورزی استان در مجموع یک هزار میلیارد تن تخصیص داده شده است، افزود: پروژه هایی که از ابتدای امسال داشته ایم نسبت به مدت مشابه پارسال 6.5 برابر شده است. این سفر رئیس جمهور بود.

به گفته وی، تاکنون 138 مخزن با وام 12 میلیارد تنی و احیای 129 رشته قنات به طول 40 کیلومتر و وام 37 میلیارد تنی از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان جنوبی تکمیل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه تکمیل زیرساخت های مجتمع های دامپروری و مراکز شتر در دستور کار قرار گرفته است، گفت: حمایت از طرح های تحقیقاتی و دانش بنیان کشاورزی، تنظیم بازار محصولات کشاورزی و پیگیری اعتبارات جذبی. سفر رئیس جمهور به استان از جمله اقدامات در حال انجام است.

جعفری با بیان اینکه خرید مازاد مرغ و تخم مرغ از تولیدکنندگان در حال انجام است، افزود: خرید قراردادی دام انجام شده و با لغو تعرفه گمرکی مجوز صادرات مرغ، تخم و شیر به خارج از کشور صادر شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید