اعطای 39 میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات مدارس در خراسان جنوبی


ساعت: 21:04
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892786

نوری گفت: امسال 39 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مدارس خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است که در هفته جاری دولت واگذار می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقیوسف نوری عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه مصوبه لغو عوارض شهرداری مدارس خیریه یکی از اقدامات بسیار خوب شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی است، اظهار داشت: موضوع کتاب های درسی رایگان برای دانش آموزان شهرستان های مرزی خراسان جنوبی. این اقدام دیگری است که جای تشکر و قدردانی از پیگیری مسئولین استان را دارد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ساختمان اداره کل آموزش و پرورش باید توسط اداره کل راه و شهرسازی ساخته شود اما تا تصویب سفر بعدی رئیس جمهور پیگیری خواهم کرد و تا آن زمان اعتباری خواهیم داد تا کار متوقف نمی شود : امسال 39 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مدارس خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است که دولت این هفته واگذار می کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پروژه های خیریه ای که تا مهرماه آماده می شود را به طور کامل تامین می کنیم و بقیه را برای سال آینده می گذاریم، گفت: همچنین تلاش می شود تا استخر مدرسه بیرجند نیز در آینده گنجانده شود. بودجه سال اما ما اعتبار می دهیم تا پروژه به خواب نرود.

نوری با اشاره به اینکه نسبت استاد به دانشجو 1:111 دانشگاه فرهنگیان است، گفت: مجوز استخدام 1300 استاد علاوه بر 200 استاد نخبه که 1000 نفر از آنها دکترای معارف هستند را دریافت کرده ایم.

وی با بیان اینکه در حال پذیرش دانشجوی دو ساله بوده و فضایی ندارند، گفت: امسال 100 هزار متر مربع زمین آموزشی در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دادیم تا با آن خوابگاه بسازند و برای دانشجویان سال چهارم نیز برگزار کردیم. آخرین ترم تحصیلی آنها در تابستان .معلم شوند تا برای دانش آموزان جدید جا باز کنند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در مورد دانشگاه فرهنگیان نهبندان هر دانشکده اقماری که بخواهد تاسیس شود باید به هیات امنا برود و پس از تایید هیات امنا به وزارت علوم و سپس آنها می توان سهمیه داد پس طرح را به ما بدهید تا بتوانیم آن را دنبال کنیم

باید بگویمسردیس «غلامرضا فرزین» رئیس سابق انجمن خیرین مدرسه ساز و قدیمی ترین خیر خراسان جنوبی با حضور وزیر آموزش و پرورش در هیئت آموزش و پرورش استان معرفی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید