اختصاص 603 میلیارد تومان اعتبار برای محرومیت های خراسان جنوبی


ساعت: 18:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889636

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی اعلام کرد؛

جهانشاهی با بیان اینکه اعتبارات عیدی امسال به 603 میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: اولویت اعتبارات رد شده تکمیل پروژه های نیمه تمام و پروژه هایی است که تا پایان سال مالی 1401 به اتمام می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، چهارمین شورای توسعه و برنامه ریزی استان صبح امروز با چهار دستور کار با سرپرستی استاندار خراسان جنوبی، تعدادی از معاونین و اکثر روسای دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

حمید جهانشاهی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی به اولین دستور کار اشاره کرد و اظهار داشت: در سال گذشته و امسال اعتباراتی با عنوان کاهش محرومیت به منظور توسعه و توجه به مناطق فقیرنشین خراسان جنوبی در نظر گرفته شد. .

وی افزود: سال گذشته اعتبارات محرومیت زدایی 517 میلیارد تومان در دو باب استانی و سه باب کشوری بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی تصریح کرد: سمت های استانی در خصوص بهداشت و درمان و راه های روستایی و مواضع کشوری در حوزه آب کشاورزی، آب روستایی و آموزش و پرورش؛ استانی در خصوص آب کشاورزی و آب روستایی و راه های روستایی و راه های روستایی و روستایی و روستایی و روستایی و روستایی و روستایی و روستایی و روستایی و روستایی. مدارس بود.

جهانشاهی بیان کرد: 50 درصد از اعتبارات رد صلاحیت در سال گذشته اعطا شد و مابقی اعتبارات نیز تا پایان سال مالی جذب می شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات امسال به 603 میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: امسال 8 فقره اعتبارات محرومیت زدایی در نظر گرفته شده است که شامل سکونتگاه، راه روستایی و عشایری، آب روستایی و عشایری، تنش آبی و منابع طبیعی و مدیریت حوزه آبخیز است. ، احیای کانال ها، مراکز بهداشتی و درمانی و مدارس.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی به مقایسه اعتبارات سال گذشته و سال جاری پرداخت و بیان کرد: اعتبارات در حوزه بهداشت و درمان امسال بسیار کاهش یافته است و باید برای افزایش اعتبارات پیگیری شود.

جهانشاهی گفت: اعتبارات آبرسانی و آبخیزداری در حال کاهش و اعتبارات تنش آبی، احیای راه های روستایی و قنوات رو به افزایش است.

وی تصریح کرد: به پروژه های نیمه تمام و پروژه هایی که در نیمه اول امسال به اتمام می رسد اعتبارات محروم تعلق می گیرد و با این اعتبار نمی توان پروژه جدیدی را تعیین کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی موظفند در توزیع این اعتبارات تعادل بین شهرها و توازن منطقه ای را رعایت کنند.

جهانشاهی با بیان اینکه تکلیف سازمان و نهادهای مدیریتی روشن است، افزود: نظارت و توزیع از استان است.

وی به دستور کار دوم اشاره و بیان کرد: بررسی و تصویب وام های صندوق حمایت از بخش کشاورزی با پیشنهاد تزریق 10 میلیارد تومان اعتبار از دیگر دستور کارها است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: سومین دستور کار، تشریح شاخص های جمعیتی استان تا سال 1415 و اهمیت این موضوع است و چهارمین دستور کار تشکیل مرکز ارزیابی شایستگی های مدیران حرفه ای است. مقامات اجرایی در این شورا مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

مهدی جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه صندوق حمایت از بخش کشاورزی نیازمند وام حداقل 50 میلیارد تومانی است، سرمایه فعلی این صندوق را 90 میلیارد تومان عنوان کرد.

وی در این جلسه خواستار تشکیل دبیرخانه دائمی زرشک، زعفران و عناب در سازمان جهاد کشاورزی استان شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید