اختصاص 18 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد مرکز تشخیص و درمان سرطان در خراسان شمالی


ساعت: 15:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۰۱
کد خبر: 1884934

سید محمد پاکمهر گفت: تاکنون 10 میلیارد تومان از سفر رئیس جمهور به استان و 8 میلیارد تومان از قانون بودجه سال 1401 برای ایجاد کلینیک تشخیص و درمان سرطان در استان اختصاص یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد پاکمهر نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصرترک در بجنورد در خصوص آخرین وضعیت کلینیک تشخیص و درمان سرطان خراسان شمالی گفت: سرطان سینه یکی از شایع ترین انواع آن است. سرطان در جامعه زنان

وی با بیان اینکه حدود نیمی از جامعه را زنان تشکیل می دهند، ادامه داد: تا کنون سنین بین 50 تا 60 سالگی شایع ترین سن ابتلا به سرطان سینه بود اما امروزه افراد زیادی در سنین 30 تا 40 سالگی به این سرطان مبتلا می شوند.

پاکمر افزود: باید تلاش کنیم تا بستری برای تشخیص و غربالگری زودهنگام این بیماری در استان فراهم شود تا با درمان به موقع، رنگ زندگی و نور زندگی تضمین شود.

وی با بیان اینکه در قانون بودجه سال 1401 برای 11 استان کشور از جمله خراسان شمالی ایجاد چنین مرکزی پیش بینی شده بود، اظهار داشت: البته جهاد دانشگاهی به تنهایی نمی تواند این مرکز را ایجاد کند و همکاری و همراهی دانشگاه الحاقی. علوم پزشکی و این شرط موفقیت آمیز بودن این کار است.

نماینده مردم پنج شهر خراسان شمالی در شورای اسلامی یادآور شد: پس از پیگیری های انجام شده 10 میلیارد تومان از سفر رئیس جمهور به استان و هشت میلیارد تومان از محل قانون بودجه 1401 به این منظور اختصاص یافت. .

وی افزود: زیرساخت ها در جهاد دانشگاهی و نیروهای متخصص و فنی در دانشگاه علوم پزشکی فراهم است و می توانیم با انسجام و وحدت به جامعه خدمت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید