45 میلیارد تومان اعتبار برای شهرک های گلخانه ای لرستان اختصاص یافت


ساعت: 11:12
تاریخ انتشار: 1301/07/18
کد خبر: 1902321

طولابی گفت: امسال 45 میلیارد تومان اعتبار ملی برای روستاهای گلخانه ای لرستان اختصاص یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین طولابی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: امسال نزدیک به 45 میلیارد تومان اعتبار ملی 1400 به سه شهر گلخانه ای لرستان توزیع شد.

وی با اشاره به در دست ساخت چغابهرام دورود، شهید بروجردی و چواری نورآباد افزود: امسال اعتبار به این سه روستای گلخانه ای تعلق گرفته که بخشی از آن توسعه یافته و بخشی دیگر در حال توسعه است.

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی لرستان تصریح کرد: با دریافت کامل این وام، پیشرفت شهرک گلخانه ای چغابهرام دورود به 40 درصد، شهید بروجردی به 70 درصد و چواری نورآباد به 40 درصد می رسد.

وی نوع محصول سه شهر گلخانه ای را سبز و تابستانه دانست و گفت: در صورت تکمیل شهر شهید بروجردی حدود 450 شغل مستقیم و 1120 شغل غیرمستقیم ایجاد می شود.

طولابی با اشاره به اینکه شهرک چغا بهرام دورود در صورت تکمیل برای 300 شغل مستقیم و حدود 900 شغل غیرمستقیم ایجاد می کند، گفت: شهرک چاوری نورآباد نیز ظرفیت ایجاد 250 شغل مستقیم و نزدیک به 700 شغل غیرمستقیم را دارد.

وی با اشاره به اینکه سه شهر گلخانه ای چقابهرام، شهید بروجردی و چواری در مجموع ظرفیت تولید سالانه 27 هزار تن سبزی و صیفی را دارند، خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید چغابهرام دورود هفت هزار تن در سال، چواری پنج هزار تن است. شهرستان شهید بروجردی 15 هزار تن است و در صورت تخصیص اعتبار کامل تا پایان سال 1402 به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی لرستان تصریح کرد: در حال حاضر دو شهرک گلخانه ای لرستان در حال تولید محصول هستند که یکی شهرک گیاهان دارویی چقاگرگ الیگودرز و دیگری شهرک جهاد دانشگاهی است که محصول آن سوپر فلفل صادراتی است و به روسیه صادر می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید