اختصاص 15 هزار میلیارد تومان برای کشت پیمانی/ 100 هزار هکتار گلخانه در کشور ایجاد شود.


ساعت: 13:40
تاریخ انتشار: 28.07.1401
کد خبر: 1904674

سیدجواد ساداتی نژاد با اشاره به اینکه 15 هزار میلیارد تومان از بانک کشاورزی برای کشاورزی قراردادی در نظر گرفته شده و کار انجام می شود، گفت: کشاورزی پیمانی مدرن ترین ابزار در این زمینه است که هم به کشاورزی و هم به تولید کمک می کند. هفته آینده آغاز خواهد شد. خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; سید جواد ساداتی نژاد عصر امروز در گردهمایی سراسری مدیران باغبانی سراسر کشور در بابلسر اظهار داشت: دست ما در حوزه اجرا در کشاورزی کم بود و اکنون اتاق اصناف کشاورزی ایران را داریم و باید برای جایگزینی آن تلاش کنیم. .

وی افزود: اتاق اصناف کشاورزی باید در تمام استان های کشور ایجاد شود و خدمات رسانی به این بخش واگذار شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: باید به سمتی برویم که همه شرکت های تولید محصولات کشاورزی از اتاق اصناف کشاورزی مجوز بگیرند و نظارت را به این اتاق بسپارند.

این مسئول ادامه داد: حمایت از اتاق اصناف از وظایف ماست و کل سازمان جهاد کشاورزی باید برای تحقق این امر کمک کنند.

ساداتی نژاد تصریح کرد: نظام مهندسی و اتاق اصناف دو شعبه وزارت جهاد کشاورزی هستند و این دو دستگاه باید بدون تعارض با یکدیگر همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه مزیت نسبی کشور ما باغداری است و صادرات بسیار خوبی با ارز داریم که متأسفانه مغفول مانده است، گفت: این مقوله همیشه در حاشیه بوده و راهبرد ما توجه به مقوله باغبانی است و باعث ایجاد مزیت می شود. ثروت زیادی

وزیر جهاد کشاورزی افزود: نیازمند ایجاد 100 هزار هکتار گلخانه در کشور هستیم و اکنون 25 هزار هکتار در سال های اخیر برای کشت سبزی و صیفی در گلخانه ها و غلات در اراضی جدید ایجاد شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای سرمایه گذاری در این بخش نیازمند صنایع غیرکشاورزی هستیم و باید از این ظرفیت برای رسیدن به هدف ایجاد 100 هزار هکتار گلخانه در کشور استفاده کنیم.

ساداتی نژاد ادامه داد: باید تفکر توزیع اعتبارات دولتی را تغییر دهیم و به سمت مردم حرکت کنیم و دائماً سرمایه گذاران را برای کار در بخش کشاورزی جذب کنیم.

وی تصریح کرد: توسعه باغات در اراضی شیبدار جزء سیاست ماست و جایز نیست که زمین های شیبدار خالی بماند و باید این زمینه ها در اختیار مردم قرار گیرد. بیایید در کشاورزی اشتغال ایجاد کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در نظر داریم هفته های سال را به نام استان ها و محصولات کشاورزی نام گذاری کنیم و در این استان حضور داشته باشیم و آمادگی داریم مازندران استان اول شود.

این مسئول تصریح کرد: تغییر الگوی کشت یکی از الزامات فعلی است و سرپرست این وظیفه در استان ها بر عهده استانداران است و بنا داریم در هفته های آینده اولین کارگروه تغییر الگوی کشت در کشور را در مازندران راه اندازی کنیم. .

ساداتی نژاد ادامه داد: کشت قراردادی در حال انجام است و نرم افزاری برای پوشش آن ایجاد شده که در هفته های آینده منتشر و افشا خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه 15 هزار میلیارد تومان از بانک کشاورزی برای کشاورزی پیمانی اختصاص یافته و کار انجام می شود، گفت: کشاورزی پیمانی مدرن ترین ابزار در این زمینه است که هم به کشاورزی و هم به تولید کمک می کند. که از هفته آینده آغاز خواهد شد. خواهد بود.

این مسئول اضافه کرد: در صورت اجرای طرح زهکشی که سال ها در این استان مغفول مانده است، شاهد جهش تولید به ویژه برنج خواهیم بود که دو میلیارد دلار برای زهکشی در استان های شمالی برآورد شده است.

وی گفت: ما به تفویض اختیارات اعتقاد شدید داریم و نیازی نیست که شما برای هیچ کاری از ما اجازه بگیرید و من تمام اختیارات خود را به استانداران تفویض می کنم.

ساداتی نژاد اعلام کرد که مازندران یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است و تمام اختیارات خود را به استاندار مازندران تفویض می کنم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: آزادسازی قیمت بیشترین فشار را به تولیدکنندگان دام و طیور وارد کرده است و شرمنده فعالان این بخش هستم و درصدد رفع مشکلات این بخش هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید