ساخت 300 شهرک گلخانه ای در کشور / 3 میلیارد تن تصمیم رئیس جمهور برای سفر برای کشت گلخانه ای مورد توجه قرار گرفت.


ساعت: 16:48
تاریخ انتشار: 1401/03/19
کد خبر: 1854715

این را یکی از اعضای هیئت مدیره این شرکت برای شهرهای گلخانه ای کشور اعلام کرد؛

زلقی گفت: 3000 میلیارد تن از سفر ریاست جمهوری برای کشت گلخانه ای در نظر گرفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر افلاک، فرزاد زلگی ظهر امروز در نشست عمرانی شهر گلخانه ای شهید بروجردی که در استان برگزار شد، اظهار کرد: باید در این زمین ها شهری با گلخانه ساخته شود.

وی افزود: میزان سرمایه گذاری برای شهرهای گلخانه ای 300 هزار میلیارد تن است که 10 هزار هکتار آن تامین و 38 هزار هکتار دیگر اکتشاف انجام شده است و ارائه خدمات در این حوزه می تواند جهشی در توسعه گلخانه ای ایجاد کند. .

یکی از اعضای هیات مدیره این شرکت برای شهرهای گلخانه ای کشور گفت: دولت سیزدهم اهتمام ویژه ای به توسعه کشت گلخانه ای دارد و تاکنون تمامی سفرهای روستایی اولین طرح توسعه زیرساخت های کشاورزی بوده است. ما آن بخش از آن را داریم. توزیع شده است.

زالچی گفت: به دلیل بحران آب و خشکسالی باید به سمت کشاورزی متراکم برویم و توسعه کشت گلخانه ای را در دستور کار قرار دهیم چرا که این نوع کشاورزی مستلزم بهره وری بالا و آب کمتر است.

وی بیان کرد: استان لرستان نسبت به سایر استان ها شهرهای خوبی دارد و در سرمایه گذاری ضعیف است و سرمایه گذاری در این زمینه باید به 15 میلیارد تن برای شهرهای گلخانه ای شهید بروجردی برای زیرساخت ها و 2 میلیارد و 500 میلیون تن افزایش یابد. همچنین برای حفاری چاه طراحی شده است.

یکی از اعضای هیئت مدیره این شرکت برای شهرهای گلخانه ای کشور گفت: به ازای هر هکتار کشت گلخانه ای 12 نفر به صورت مستقیم استخدام می شوند و تلاش می شود تا پایان سیزده سال دولت سیزدهم 40 هزار هکتار به بهره برداری برسد. . “

زلچی خاطرنشان کرد: هم اکنون 109 شهر گلخانه ای با زیربنای 450 میلیارد تن از محل اعتبارات کشوری و دو هزار میلیارد تن از محل سفر استانی در مجموع دو هزار و 500 میلیارد تن در کشور در حال ساخت است. برای این پروژه ها طراحی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید