200 هزار هکتار از کشاورزی استان مرکزی بیمه می شود/ 100 میلیارد تومان تا پایان هفته به کشاورزان استان پرداخت می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شاپور حیدری مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی تصریح کرد: با پیگیری های متعدد متأسفانه اعتباری که قرار است برای پرداخت خسارت به صندوق بیمه کشاورزی داده شود هنوز پرداخت نشده است اما باید مبالغی برای کشاورزان و دامداران در نظر گرفته شود تا از میزان خسارت استفاده کنند. پاکسازی.”

وی افزود: هیات مدیره و مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی به تازگی تغییر کرده است که امیدواریم بتوانیم تا پایان هفته یا ابتدای هفته آینده اعتبار لازم را برای پرداخت خسارت دریافت کنیم. اما ما در تلاشیم تا مبلغ خسارت را در این هفته به حساب‌های افراد دریافت کنیم.”

حیدری همچنین اذعان داشت: با تلاش های انجام شده در سال زراعی 99-1400 حدود 20 هزار هکتار از مزارع گندم و جو بارانی استان تحت پوشش بیمه قرار گرفت و خوشبختانه در سال زراعی گذشته این رقم با افزایش 4 برابری همراه بود. به ویژه در بخش دیم به 80 هزار هکتار رسید و توانستیم رتبه اول استان های کشور را به خود اختصاص دهیم.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: امسال در نظر داریم سطح زیر کشت گندم و جو بیمه شده استان را به 200 تا 220 هزار هکتار برسانیم که از این میزان 130 هزار هکتار در قالب جهش تولید است. طرح و با محوریت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و در این راستا بخشی از حق بیمه توسط این ستاد پرداخت می شود و تعهد پرداخت خسارت در این طرح تا سقف 5 میلیون تومان در هر هکتار خواهد بود.

وی افزود: همچنین 30 هزار هکتار زیر کشت قراردادی است که در تلاش هستیم این سطح را به 60 هزار هکتار برسانیم که امیدواریم بتوانیم کل سطح زیر کشت استان را تحت پوشش قرار دهیم.

حیدری با بیان اینکه از دو سال گذشته ارزیابی و اندازه گیری خسارت از راه دور و از طریق ماهواره با کمک شرکت های دانش بنیان انجام می شود، افزود: این ارزیابی ها بسیار دقیق و نقطه به نقطه است و آسیب های هر قطعه به طور دقیق ارزیابی می شود.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در سال زراعی گذشته میانگین تلفات در سطح استان 50 تا 60 درصد بوده است که البته در برخی مناطق تا 100 درصد و در برخی مناطق 30 درصد بوده است.

وی ادامه داد: زیان بیمه ای استان مرکزی در سال جاری حدود 90 تا 100 میلیارد تومان است که سال گذشته 30 میلیارد تومان بوده است.

حیدری همچنین بر لزوم وجود بیمه همگانی در بخش کشاورزی تاکید کرد و تصریح کرد: بیمه بسیاری از چالش ها را برطرف می کند و کشاورزان می توانند با یک امید به کار خود ادامه دهند، لذا امیدواریم امسال بتوانیم در سال زراعی جدید 200 هزار هکتار گندم و جو زیر کشت ببریم. تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه باغات نیز با توجه به اینکه در مجموع 50 هزار هکتار باغ در استان مرکزی داریم، امیدواریم بتوانیم 30 هزار هکتار از این سطح که عمدتاً باغات پسته و انار ساوه است را بیمه کنیم. و زرندیه و تاکستان در خنداب و غلات سه محصول استراتژیک استان مرکزی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید