40 میلیارد تومان برای تنش آبی لرستان اختصاص یافت


ساعت: 14:49
تاریخ انتشار: 26.08.1401
کد خبر: 1911715

کرموند گفت: 40 میلیارد تومان اعتبار برای تنش آبی استان لرستان در نظر گرفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، حمید کرموند در جلسه شورای اداری شهرستان بروجرد که امروز در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: استان های دارای ظرفیت رشد بالا ضعیف شده اند و به سمت شهرهای بزرگ حرکت می کنند که مشکلاتی را ایجاد می کند، بنابراین با هجوم جمعیت باید این روند معکوس شود. سرمایه و امکانات این امر قابل دستیابی است.

وی افزود: سه هزار روستا در لرستان وجود دارد و جزو 10 استان برتر کشور هستیم که نشان می دهد جمعیت مولد در کشور وجود دارد و آب شرب هیچ یک از روستاها از آب پشت سر هم تامین نمی شود. سد و بروجرد با آن جمعیت و ظرفیت می تواند قابل تامل باشد

مدیرعامل آب و فاضلاب لرستان گفت: نتوانستیم سدهای آب شرب استان را تکمیل کنیم و قطعا باید برنامه ریزی و کار برای آب شرب پایدار انجام شود.

وی بر لزوم تکمیل سدهای آبسرده و مخملکوه تاکید کرد و گفت: در صورت تکمیل پروژه های آبرسانی می توان 50 درصد مشکل آب پایدار را حل کرد که این دو پروژه مورد تاکید وزارتخانه است و خطوط انتقال و تصفیه خانه ها هستند. همچنین بسیار مهم است

کرموند تصریح کرد: پروژه های فاضلاب نیز در دستور کار است، 40 درصد شبکه فاضلاب در بروجرد تکمیل شده و این اعتبارات کافی نیست، از طرفی آب شرب در گذشته مورد توجه جدی قرار نگرفته است.

وی بیان کرد: 150 میلیارد برای فاضلاب بروجرد در نظر گرفته شده و مجتمع آبرسانی با هشت حلقه چاه در غرب بروجرد احداث شود همچنین 40 میلیارد تومان برای تنش آبی استان در نظر گرفته شده که 11 میلیارد آن به بروجرد متصل است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید