3 میلیارد تومان برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار لرستان اختصاص یافت/ ایجاد اشتغال گام مهمی در فقرزدایی در جامعه است.


زمان: 09:00
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886720

گفتگوی تفصیلی با مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان:

ولی پور گفت: برای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار استان لرستان 3 میلیارد و 75 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، بسیاری از زنان می توانند با هنر خود کسب درآمد کنند، زنانی که در زمینه تولید صنایع دستی، مواد غذایی و سایر هنرها فعالیت می کنند و با کسب درآمد امرار معاش می کنند.بر اساس آمار بیش از سه میلیون زن سرپرست خانوار در این کشور وجود دارد. کشور و این زنان با مسائلی مانند درآمد و اشتغال روبرو هستند.

فراهم کردن شرایط برای ورود این زنان به عرصه کسب و کار، تحول بزرگی در زندگی آنها ایجاد کرده است تا بتوانند با هنر خود کار کنند و برای خانواده خود درآمد کسب کنند و علاوه بر ریشه کنی فقر و کاهش آسیب های اجتماعی، توانمندسازی را نیز به دنبال دارد.

زنان سرپرست خانوار از تار و پود فرش فرش های زیبایی می بافند، کیک می پزند یا ترشی درست می کنند، محصولات غذایی را بسته بندی می کنند یا می دوزند، نمونه هایی از هنر زنان سرپرست خانوار است.

در همین راستا گفتگویی با فریبا ولی پور مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با محوریت توانمندسازی زنان سرپرست خانوار انجام شده است که مشروح آن را در ادامه می خوانید.


در سفر ریاست جمهوری برای زنان سرپرست خانوار چند اعتبار لحاظ شد؟

در این سفر اعتباری تحت عنوان توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شد که در قالب این طرح زنان سرپرست خانوار می توانند با حمایت زنان کارآفرین فعالیت کنند و سه میلیارد و 75 میلیون تومان اعتبار برای این امر در نظر گرفته شد. طرح.

با توجه به این میزان اعتبار، از ابتدای سال با کمک بنیاد برکت و با تایید بنیاد برکت و کارشناسان فرمانداری های شهرستان، 19 کارآفرین برتر شناسایی شده و این میزان مشخص شده است. با توجه به آمار جمعیتی، دقت و اولویت برنامه ریزی توزیع شده است.شهرهای فاقد امتیاز در اختیار کارآفرینان قرار گرفت.


408a9058 781f 4dc6 916a bcc0625c4911 خبر خاکستری


در این راستا قراردادی با کارآفرینان منعقد شد که طی جلساتی به کارآفرینان توضیح داده شد که هدف از انجام کار چیست، اولین کاری که کارآفرینان باید انجام می دادند شناسایی زنان سرپرست خانوار و سوء استفاده کنندگان پس از امضای تفاهم نامه بود. قرارداد با ریاست امور زنان به والی تا نشان دهد این زنان باید در عرصه اشتغال درآمدزایی کنند.

همچنین از مدیرکل کمیته امداد و بهزیستی لرستان دعوت کرده ایم و از آنها خواسته ایم که کارگران بدحساب و بی ضابطه را با توجه به نوع مهارت هایی که کارآفرین را سر کار آورده است به ما معرفی کنند و بر این اساس کارگاه های خیاطی و تولید پوشاک باید در برخی شهرها افزایش یافته است، در برخی شهرها فرش سازی، برخی دیگر در جهت بسته بندی مواد غذایی یا خشکبار.


تاکنون چند زن سرپرست خانوار توانسته اند درآمدزایی داشته باشند؟

پس از طی مراحل اولیه این کار، کمیته امداد و بهزیستی همکاری کردند و به زنان فقیر و بی سرپرست و همچنین دختران مجرد بالای 45 سال که نیاز به کسب درآمد داشتند، به ما معرفی کردند و لیستی از نیازمندان جویای کار را در اختیار کارآفرینان قرار دادیم. و کارآفرینان در مرحله یک آموزش به این افراد ارائه شد، اگرچه عموماً این افراد قبلاً گواهینامه مهارت دریافت کرده بودند.

پس از اتمام دوره آموزشی، این افراد شروع به کار کردند و بین دفتر رئیس جمهور و استاندرایی قرارداد منعقد شد و تاکنون 126 زن سرپرست خانوار در مرحله درآمدزایی بوده و تعدادی نیز شروع به کار کرده اند و این کارآفرینان در حال پرداخت حقوق و دستمزد آنها هستند. باقی مانده. مردم در هفته های آینده با فعال شدن کارگاه ها می توانند درآمدزایی داشته باشند.


6120402f 7462 46b9 868d 13a2ba31e32e خبر خاکستری



برای توانمندسازی زنان در استان چه برنامه ای در نظر گرفته شده است؟

طی مکاتباتی که با افراد فعال در سطح کشور داشتیم، تعدادی از افراد در سطح کشور در استان های مختلف اعلام کردند که آمادگی خود را برای ارائه آموزش رایگان به زنان سرپرست خانوار در زمینه های مختلف به عنوان مثال در زمینه قالی بافی دارند. کارآفرینان برجسته ملی و بین المللی آمادگی خود را برای ارائه مراحل مختلف آموزش رایگان برای این افراد اعلام کرده اند.

بعد از این مرحله تهیه مواد اولیه و خرید محصول همان چیزی است که کارآفرینان ملی به طور کامل تضمین می کنند البته این بستگی به استقبال خود خانم ها دارد.محصول با ضمانت آماده خدمت است.

از کمیته امداد و رفاه فنی و حرفه ای کمک گرفته ایم تا افرادی را شناسایی کنیم که می خواهند آموزش های لازم را مطابق با یک هنر خاص برای خود بیاموزند و بتوانند با آن درآمد کسب کنند.


چه برنامه ای برای ایجاد بازار برای محصولات تولیدی زنان سرپرست خانوار دارید؟

تعدادی از بانوان بودند که خودشان صنایع دستی تولید می کردند، اما در بحث بازار فروش به مشکلاتی مربوط می شد که حل شد و در این راستا با تعدادی از گروه های تهرانی که در مراسم مدیریت حضور داشتند برای هم افزایی و آماده سازی صحبت کردیم. برای بانوان ساخته شده است که خودشان صنایع دستی تولید می کنند و در بازار فروش مشکل دارند، این مجموعه ها با عقد قرارداد با مسائل بانوان استانداری آماده هستند تا بتوانند این محصولات را در بازار بین المللی عرضه کنند و بازار فروش خوبی برای آن ایجاد کنند. آنها

اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است و همچنان در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار گام های مهمی برمی داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید