کاهش آسیب های اجتماعی با توانمندسازی زنان، سرپرستان خانوار محقق می شود/ دستیابی به توسعه بدون مشارکت زنان امکان پذیر نیست.

ساعت: 12:17
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1785900

مدیرکل امور بانوان استان کوم با تاکید بر اینکه دستیابی به توسعه پایدار بدون مشارکت زنان در جامعه امکان پذیر نیست، گفت: کاهش آسیب های اجتماعی یکی از مهمترین مسائل جامعه است که توانمندسازی زنان می تواند بخشی از آسیب های اجتماعی را کاهش دهد. در جامعه بده.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛صدیحه صدیک تقی زاده در گفت و گو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به افزایش مشارکت اقتصادی زنان گفت: زنان ما نیمی از بدنه جامعه هستند و می توانند از اوقات فراغت خود برای کسب مهارت و مشارکت اقتصادی بهترین استفاده را ببرند و منبع درآمدی برای خود داشته باشند و سهم مهمی در زندگی خود داشته باشند. معیشت و زندگی خانوادگی.»

وی ادامه داد: دستیابی به توسعه پایدار بدون مشارکت زنان در عرصه های مختلف امکان پذیر نخواهد بود و تاکید بر توانمندسازی زنان در بعد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ضروری است.

مدیرکل امور زنان استان کوم افزود: در مجموع مشارکت اقتصادی زنان با حفظ جایگاه مادری و خانوادگی بسیار مفید است و یکی از رویکردهای مهم تحکیم خانواده، توانمندسازی اقتصادی زنان است.
وی خاطرنشان کرد: کاهش آسیب های اجتماعی یکی از موضوعات مهم در جامعه است که توانمندسازی زنان می تواند آسیب های اجتماعی را در جامعه کاهش دهد.

صدیک تقی زاده با اشاره به اینکه هدف اصلی توانمندسازی تبدیل زنان از یک فرد منفعل به بازیگر در عرصه های سیاسی و اقتصادی جامعه است، گفت: توانمندسازی فقط یک آموزش مهارتی نیست، بلکه فرآیندی چند بعدی است که یکی از بخش ها.» یک آموزش مهارتی است و می گوید: «فرد می تواند همه امکانات و نیازهای اطراف خود را بشناسد و از آنها برای رسیدن به کمال استفاده کند.

مدیرکل امور بانوان استان کوم با تاکید بر اینکه بانوان باید بر اساس ظرفیت خود توانمند شوند، گفت: در سال های اخیر تلاش های مختلفی برای افزایش اشتغال به منظور افزایش مشارکت بانوان صورت گرفته است اما در سال های اخیر تلاش شده است. ابعاد دیگری نیز در نظر گرفته شده است.وی افزود: در بحث توانمندسازی زنان سرپرست خانوار باید مهارت ها، سلیقه ها، باورها، عزت نفس و برخی موارد دیگر در چهره قبل از آموزش شناسایی شود و در نهایت مهارت ها مشخص شود. برای آن مورد نیاز است.علمی باشد.

سیدیک تقی زاده با تاکید بر اینکه نباید این افراد را پس از آموزش تنها گذاشت، گفت: برای مثمر ثمر بودن آموزش باید بازار فروش محصولات فراهم شود و به نحوی این افراد را با بازار فروش مرتبط کنیم.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه در استان کوم خیریه های متعددی وجود دارد و خیرین زیادی از این دست به فکر معیشت و رفاه این خانواده ها هستند، به جای توانمندسازی، به جای استفاده از توانمندی ها، از این خانواده ها نیز حمایت می کنند، از این حمایت ها استفاده کنند.

مدیرکل امور بانوان استان کوم ادامه داد: خیریه ها و مراکز خیریه به جای حمایت معیشتی و مالی باید آنها را توانمند کنند. به عنوان مثال بسیاری از این موسسات خیریه محصولاتی دارند که می توانند توسط این زنان به عنوان کارگر در این مجموعه استفاده کنند. وی گفت: باید تلاش کنیم که از کارآفرینی حمایت شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید