تدوین طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و حمایت از زنان کارآفرین


ساعت: 16:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918714

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده عنوان کرد:

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به تدوین طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و حمایت از زنان کارآفرین گفت: در هر استان زنان کارآفرینی را شناسایی کرده ایم که بر اساس اکوسیستم، امکانات و امکانات فعالیت می کنند. برای حمایت از زن سرپرست خانوار در اختیار آنها قرار می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ انسیه هزالی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در همایش اشتغال بانوان که در تالار وزارت کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: بانوان ایرانی به دلیل داشتن صداقت و پاکی، دقت و ظرافت، احساس مسئولیت و تعهد بی نظیر در کسب و کاری که دارند، می توانند در کارآفرینی و ایجاد شغل موفق باشند.

وی تصریح کرد: بانوان کارآفرین مشکلات زیادی را تحمل می کنند و در مقابل محدودیت ها و عدم استقبال از کار بانوان می توانند ایستادگی کنند و توانمندی های خود را نشان دهند.

هزالی تصریح کرد: زنان ثروت فکری و اجتماعی ما هستند و توانسته اند صنایع دستی منقرض شده را احیا کرده و به بیرون بیاورند. بنابراین باید از ظرفیت آنها در امور اقتصادی بیشتر استفاده شود.

معاون رئیس جمهور در واکنش به حذف عضویت ایران در کمیسیون وضعیت زنان تاکید کرد: زنان ایرانی هدف نیستند و می توانند مقاومت کنند.

وی ادامه داد: برای حمایت از زنان کارآفرین طرح خانه های مولد را داریم که به زودی به تصویب می رسد، همچنین با نگاهی به مزایایی برای زنان کارمند که ممکن است برای برخی از کارفرمایان ناراحت کننده باشد و دیگر زنان کارمند را استخدام نکنند. با کمک دولت حل می شود.

هزالی تاکید کرد: نباید مدام در ادارات برای ایجاد شغل برای زنان تلاش کنیم، بلکه باید به گونه ای رفتار کنیم که زنان پیشتاز نهضت کارآفرینی و کسب و کارهای خانواده محور باشند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: در سفرهای استانی تاکید شد بازارچه های مورد استفاده زنان سرپرست خانوار دارای پایه صادراتی با کیفیت کار بالا و بسته بندی مناسب باشد.

در این همایش مدیرکل برنامه ریزی دفتر امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه زنان کارآفرین افزود: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی برای حمایت از زنان کارآفرین و ایجاد اشتغال برای آنان انجام شد. .

لاله فرهنگ متین بیان کرد: حمایت از 21 استان، شناسایی کارآفرینان برتر، ایجاد اشتغال پایدار برای زنان، سرپرستان خانوار در شهرهای گیلان، گلستان، خوزستان، فارس، یزد، قم و زنجان از اقدامات موثر در حوزه کارآفرینی و 30 استان است. درصد استان های کشور وارد چرخه کارآفرینی شده اند و بقیه در مرحله شناسایی هستند.

وی با اشاره به تدوین طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و حمایت از زنان کارآفرین تصریح کرد: در هر استان زنان کارآفرینی را شناسایی کرده ایم که بر اساس اکوسیستم فعالیت می کنند و در حال ارائه تسهیلات و تسهیلات به آنها هستیم. حمایت از زنان سرپرست خانوار

متین تاکید کرد: ایجاد فضای کار ایمن با استفاده از زنان کارآفرین، توانمندسازی اقتصادی زنان، ایجاد مشاغل پایدار سه ساله برای زنان سرپرست خانوار و اجرای طرح هایی با شغل مناسب با محیط زیست استان ها از جمله اهداف این طرح است.

دیدگاهتان را بنویسید