کارآفرینی زنان؛ شروعی شیرین اما دردسرساز/ حمایت زنان کارآفرین و صنعتگر دور از واقعیت است


ساعت: 09:06
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811580

در حالی که نرخ بالای بیکاری زنان در کردستان به یک نگرانی بزرگ تبدیل شده است، کارآفرینی یکی از راه حل های مهم برای مقابله با بیکاری زنان است. راهکاری برای تسهیل و تسریع روند توسعه کارآفرینی در استان ارائه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، بیش از نیمی از جمعیت یک میلیون و 610 هزار نفری استان کردستان را بانوان تشکیل می دهند که همواره توانسته اند در کنار مردان در عرصه های مختلف حضور چشمگیری داشته باشند.

زنان قدرتمندی که علاوه بر اشتغال در هر زمینه ای، برای چندین نفر شغل ایجاد کرده اند، هرچند ممکن است شروعی شیرین باشد، اما همواره با مشکلاتی مانند تفکیک جنسیتی، مشکلات اقتصادی و اجتماعی و… همراه است.

حضور زنان در عرصه های مختلف یکی از معیارهای ارزیابی کشورها از نظر توسعه است، کارآفرینی روند رو به رشدی است که نه تنها باعث ایجاد کسب و کار در جامعه می شود، بلکه به جامعه نشاط و نشاط می بخشد. .

ایجاد نهادی که بتواند فضای کسب و کار را برای زنان ایجاد کند و موانع اقتصادی موجود را برای شکوفایی توان واقعی آنها برطرف کند، می تواند گامی موثر در توسعه کارآفرینی باشد..


8b9a2850 cbfd 40c9 8e65 195b71b12b99 خبر خاکستری

تا بتوانند با تشویق علمی، تخصصی، مشاوره ای و قانونی از فعالیت زنان در عرصه تجارت، تولید و خدمات، فعالیت خود را در جهت توسعه اقتصادی کشور هدایت کنند..

در استان کردستان با توجه به اینکه زنان در عرصه های سنتی مانند قالی بافی، قالی بافی، نمد بافی و تالب بافی مهارت و فعالیت بیشتری دارند تا زنان در این مناطق بتوانند به صورت مستقل کار کرده و به کارآفرینی مستقل تبدیل شوند..

زنان در کردستان با حضور در فعالیت های اقتصادی نقش کلیدی در جامعه ایفا می کنند و زنان کارآفرین موثر و توانمند زیادی در عرصه کارآفرینی هستند که نقش رهبری را از مردان گرفته اند. .

آنها به عنوان افراد مبتکر و خلاق همیشه می توانند منشأ تحولات بزرگی در عرصه های اجتماعی و صنعتی باشند، زیرا دستان کارآفرینان کلید اشتغال و ایجاد اشتغال است و می تواند زمینه ساز تقویت حرکت کارآفرینی و رفع بیکاری جوانان باشد. جامعه. .


bf5d3c6b 3b76 4c8d 94fe da931e202399 خبر خاکستری


زنان کارآفرین نیازمند حمایت مسئولان هستند

الهام امینی، کارآفرین 27 ساله کرد در گفتگو با خبرنگار کردی از فعالیت های خود و ایجاد شغل و آموزش برای زنان خانه دار در مناطق فقیرنشین گفت..

وی افزود: از روی علاقه قالی بافی را شروع کردم و از دوران دانشجویی برای ادامه تحصیل به پول نیاز داشتم، اما وضعیت اقتصادی خانواده ام کفاف هزینه های دانشگاه را نمی داد، بنابراین تصمیم گرفتم برای تامین هزینه های خودم این کار را انجام دهم. در دانشگاه هنر قالی بافی را آموختم و از این طریق توانستم از پس هزینه هایم برآیم، در حالی که پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه نیز همین کار را ادامه دادم و اکنون نزدیک به 9 سال است که وارد عرصه کارآفرینی شده و از این طریق موفق به ایجاد شغل شده ام. برای 300 زن خانه دار در مناطق فقیرنشین استان..

امینی با اشاره به اینکه قدم گذاشتن در این مسیر و ایجاد شغل بسیار سخت بود، افزود: کاری را می توان با دست خالی انجام داد و کلید حل این معما توکل به خدا و تلاش و پشتکار فراوان است. با تمام ایمانم می توانم بگویم عشق و علاقه به کار و لطف مطلق و لطف بی پایان خداوند مرا به جایگاه امروز رساند..

این کارآفرین کُرد گفت: معتقدم اگر فردی بخواهد با تمام وجود کاری انجام دهد بدون شک به آن می رسد و در راه رسیدن به هدف خود خدا می داند که چگونه راهش را طی کند..

امینی گفت: امروز با حدود 300 بافنده به طور مستقیم کار می کنم و بیشتر افراد در خانه قالی و قالی می بافند و کارم محدود به سنندج و اکثر روستاها و مناطق فقیرنشین دیگر شهرهای ایران نیست..

وی با گلایه از بسیاری از کارمندان گفت: متأسفانه یکی از چالش های جدی پیش روی زنان شاغل در جامعه امروز نبود امنیت شغلی است و موضوع دوم این است که حمایت های لازم از زنان شاغل در جامعه انجام نمی شود. این حمایت باید از سوی مدیران و مسئولان دولتی صورت گیرد تا یک کارآفرین بتواند در مسیری که طی کرده موفق شود..

امینی گفت: برای توسعه کارم درخواست وام دادم و کارگاه آموزش فرش راه اندازی کردم، اما در مسیر کارم سنگسار زیادی کردند، انگار نفهمیدند که یک زن در آن سن هنوز می تواند. توسعه و راه اندازی کسب و کار خود.

وی گفت: اولین و مهمترین دغدغه امروز من راه اندازی کارگاه بزرگ قالی و قالی بافی و گسترش کار و ایجاد شغل برای تعداد بیشتری از افراد جامعه از جمله زنان خانه دار با حمایت قاطع مسئولان و مدیران است..


7b43a879 9933 4d4c abc0 0d546c7b23a6 خبر خاکستری


زنان کارآفرین محور اصلی تولید در صنایع تولیدی کردستان هستند

عبدالرضا پورذهابی نماینده ولی فقیه در کردستان در بازدید آموزشی و تولیدی از کارگاه صنایع دستی بانوان در سنندج با حضور جمعی از مسئولان استانی گفت: کردستان ظرفیت بسیار خوبی در تولید صنایع دستی دارد. «باید برای توسعه استان استفاده شود.

وی افزود: زنان استان کردستان نقش اساسی در تولید صنایع دستی و ایجاد اشتغال برای بسیاری دیگر از زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار دارند..

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: فعالیت بانوان کارآفرین در عرصه صنایع دستی و هنرهای سنتی زمینه توسعه اقتصادی و فرصت های شغلی موثر به ویژه برای بانوان و در مواردی آقایان را فراهم می کند..

پورزابی خواستار تسریع در روند پرداخت تسهیلات اشتغال زایی برای کارآفرینان و فعالان استان شد و گفت: مسئولان مسئول در صورت تمایل فعالان این کارگاه، شرایط را برای اخذ تسهیلات اشتغال زایی برای تامین ابزار و مواد اولیه مورد نیاز فراهم کنند. برای این طبقه کارگر.

وی اقدامات و فعالیت های بانوان در این کارگاه ها را قابل تقدیر دانست و افزود: برای بررسی وضعیت پیشرفت و تغییرات لازم که در این بازدید برجسته شد، مجددا از این کارگاه ها بازدید خواهیم کرد..


ead0bf2f 2c94 4212 9d68 264a9ecdb4d5 خبر خاکستری


از زنان کارآفرین و صنعتگر کردستان حمایت خواهیم کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم برای حمایت بیشتر از بانوان کارآفرین و فعال صنایع دستی استان خبر داد..

یعقوب گویلیان گفت: رفع موانع پیشرفت زنان کارآفرین استان، حمایت از آنان و همچنین پرداخت هزینه تجهیزات ارزان قیمت کارگاه های بازدید شده و سایر کارگاه های استان در اولویت بوده و با تمامی امکانات از آنان حمایت خواهد شد..

وی گفت: هر چه رونق تولید بیشتر باشد، اشتغال بیشتر می شود و آسیب های اجتماعی کمتر می شود..

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: امیدواریم با شناسایی و رفع مشکلات و رفع نیازهای بانوان در حوزه صنایع دستی، روند تولید در این حوزه رشد و توسعه پیدا کند..

گیلیان با بیان اینکه در کارگاه صنایع دستی روستای ننله سنندج بیش از 30 شغل ایجاد شده است، گفت: تولید شد..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید