2 هزار شغل دائمی با بسیج جامعه زنان در حوزه کارآفرینی زنان ایجاد شده است.


ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1883627

بسیج جامعه زنان در خط مقدم مبارزه با محرومیت و بیکاری؛

63 مرکز کارآفرینی با رویکرد خانواده محور برای توسعه مشاغل خانگی و توانمندسازی زنان در استان خراسان رضوی راه اندازی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس ، اولین نمایشگاه تخصصی خانواده از 21 تا 24 تیرماه 1401 در نمایشگاه بین المللی مشهد با غرفه های متنوع فرهنگی و هنری برگزار شد و در این نمایشگاه بسیج جامعه زنان خراسان رضوی با حضور بانوان کارآفرین و برپایی 29 غرفه با ارائه محصولات تولیدی و ارائه فرصت های بانوان کارآفرین از نقاط مختلف استان در زمینه مشاغل خانگی و صنایع دستی و همچنین ایجاد غرفه رسانه ای و بین المللی امورات با حضور کارشناسان و فعالان حوزه زنان از کشورهای مختلف، حضوری فعال و چشمگیر داشت که در این راستا در محل این مقام مسئول به سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی خواهیم رفت و با وی در خصوص حاشیه های این نمایشگاه

رویا حیدرزاده در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگار صبح توس در تشریح فعالیت های جامعه بانوان استان در زمینه اشتغال زایی و حضور بانوان کارآفرین با غرفه های مختلف در اولین نمایشگاه تخصصی خانواده مشهد اظهار داشت: با توجه به نقش زنان مسلمان در عرصه اقتصاد و ورود زنان در این عرصه برای کمک به اقتصاد خانواده، بسیج جامعه زنان استان از سال 1400 کانون های کارآفرینی «فدک» را با رویکرد خانواده محور و با هدف از توسعه مشاغل خانگی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، سرپرست فقیر و خود حامی هستند که در این راستا در حال حاضر 63 مرکز کارآفرینی زنان در استان مشغول به کار هستند.

caef7cd1 ed3c 404a 8b4e 95a0adf26ddb خبر خاکستری


معرفی محصولات تولیدی بانوان کارآفرین استان با بازدید از 29 غرفه در نمایشگاه بین المللی مشهد

وی بیان کرد: بسیج جامعه زنان با حضور بانوان کارآفرین در این نمایشگاه دارای 29 غرفه است که محصولات و توانمندی های هنری این بانوان کارآفرین نیز برای فروش عرضه می شود، این غرفه ها شامل: عفاف و نیازهای حجاب، صنایع و صنایع دستی، صنایع دستی چرم، محصولات بومی و بومی و محصولات تبدیلی از مناطق بینالود، قوچان، کلات، سلمان، مالک اشتر و مسلمین در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.


۶۳ مرکز کارآفرینی در استان اقدام به آموزش و توانمندسازی زنان کارآفرین برای ایجاد اشتغال کرده اند.

حیدرزاده با تاکید بر اینکه حضور بانوان کارآفرین در اولین نمایشگاه تخصصی خانواده حاصل 2 سال بسیج جامعه زنان خراسان رضوی در عرصه اقتصاد مقاومتی و مشاغل خانگی است، افزود: در محله و با توجه به با توجه به اینکه جویای کار وجود داشت، مراکزی ایجاد کردیم که بر اساس حوزه های مقاومت بسیج در محلات، محله و منطقه خود را شناسایی می کنند.

48efc95d 56af 4325 973d be7dae26d5ac خبر خاکستری


دوره های آموزشی مراکز کارآفرینی محله بر اساس طعم محلی موضوع کار در آن محله و رویکرد هنرهای محلی است.

وی ادامه داد: در مرحله اول برای تقویت کارها، پل ارتباطی بین کارآفرینان و جویندگان کار ایجاد شد و تعدادی از آنها شروع به کار کردند و با شرایط و نیازهای بومی و محلی و نوعی طعم بومی شروع کردیم. به موضوعی که در این محله مشغول به کار است و با این رویکرد که این حرفه و فعالیت آموزشی یکی از هنرهای محلی این منطقه است.

4143a8e9 3ce1 470f b608 fe3b07e41396 خبر خاکستری

مسئول بسیج جامعه زنان استان با بیان اینکه دوره های آموزشی و توانمندسازی زیر نظر مشاوران بازرگانی و مربیان کارآفرینی آغاز شده است، گفت: در ابتدا دوره های آموزشی برای افرادی برگزار شد که قصد داشتند کارآفرین شوند یا به عنوان مدیر مرکز در زمینه کارآفرینی فعالیت کنند. ، و در مرحله بعد دوره های آموزشی برای دانش آموزان علاقه مند و ظرفیتی که در محلات وجود داشت برگزار شد.

وی گفت: پس از برگزاری دوره های آموزشی به دنبال عرضه محصولات و فراهم شدن شرایط برای عرضه و فروش این محصولات بودیم و در این راستا تعاونی هایی در سطح مراکز کارآفرینی تشکیل شد. سطح تولید کمک می کند و بحث استانداردسازی محصول را هم دنبال می کنیم که در برخی تولیدات این مراحل طی شده است.

896c0f44 5b9b 4cec b218 31ce36c73994 خبر خاکستری


ایجاد بیش از 2 هزار شغل دائمی و 6 هزار و 356 شغل نیمه وقت حاصل 2 سال بسیج جامعه زنان استان در زمینه کارآفرینی

حیدرزاده با اشاره به فعالیت 2 ساله بسیج جامعه زنان استان در حوزه کانون ها و محلات کارآفرینی افزود: در این مدت موفق به ایجاد حدود 2165 شغل شده ایم که از این تعداد 2844 شغل تثبیت شده و همچنین ایجاد ۶۳۵۶ شغل پاره وقت

وی با اشاره به اهداف بسیج جامعه زنان در حوزه کارآفرینی زنان گفت: مشاغلی که در این مراکز آموزش داده می شود و ترویج، حمایت و حمایت می شود با رویکرد مشاغل خانگی و خانوادگی است و بنابراین با حمایت از کارآفرینی زنان، زنان کار خانگی همراه با اعضای خانواده و در منزل و حتی برخی از کارها می تواند توسط اعضای خانواده انجام شود که محصولات آنها به فروش می رسد یا جمع آوری می شود و یا خود فرد زمینه فروش محصولات خود را فراهم می کند.

4ef46ec2 54ba 49b7 9fba a2e5008180d6 خبر خاکستری


طبق برنامه در نظر گرفته شده در 3 سال آینده به 200 مرکز کارآفرینی برای زنان از این 63 مرکز کارآفرینی خواهیم رسید.

مسئول بسیج جامعه زنان استان نیز گفت: در این مدت از ظرفیت سپاه شهرستان و ظرفیتی که در سطح هر شهرستان وجود دارد برای ایجاد بازارچه های دائمی عرضه و فروش محصولات تولیدی بانوان استفاده شد. کارآفرینان در چندین شهر این بازارچه های دائمی در استان ایجاد و مشغول به فعالیت هستند که از این میان بیش از 3 بازارچه دائمی در تربت جام، کلات و مشهد داریم. مشهد بین الملل که در این زمان با رویکرد محصولات و نیازهای خانوادگی بازگشایی شد و کارآفرینان ماهم با حضور در این نمایشگاه از فرصت ایجاد شده برای ارائه و فروش محصولات خود استفاده کردند.

وی تصریح کرد: بانوان کارآفرینی که در این نمایشگاه حضور دارند عمدتا از مشهد و چند شهر دیگر هستند. برنامه ما این است که علاوه بر کانون های کارآفرینی که در سطح ناحیه ایجاد شده است، تمامی پایگاه های مقاومت بسیج خواهرانمان زمینه ایجاد محله های خود را برای تولیدکنندگان فراهم کنند و با ایجاد دفاتر فروش در سطح منطقه و با محوریت مساجد، می توانند این زمینه ها را برای تحویل محصولات به کارآفرینان داشته باشند و در این راستا رایزنی هایی با استانداری ها و استان های مشهد و سایر شهرستان ها انجام می شود که توسعه این مراکز یکی از اهداف مهم ما است و بر اساس برنامه ریزی ما در 3 سال آینده از این 63 مرکز کارآفرینی به 200 مرکز کارآفرینی برای زنان تولید کننده خواهیم رسید.

0044920e b14d 46de a0e6 c0e5555e2a06 خبر خاکستری


راه اندازی دفتر تخصصی رسانه و امور بین الملل گامی در راستای رسالت جهانی سازی الگوی سوم زنان مسلمان

حیدرزاده با اشاره به یکی دیگر از اقدامات بسیج جامعه زنان در سال 1401 گفت: این اقدام با هدف تشکیل دفتر تخصصی رسانه و امور بین الملل است که بر اساس فعالیت های بسیج جامعه زنان به عنوان بزرگترین تشکل استانی در این حوزه شکل گرفته است. زنان و همانطور که قرار است رسالت جهانی سازی سومین الگوی زن مسلمان را به سرانجام برسانیم باید از فرصت های پیش روی خود استفاده کنیم و موج ایجاد کنیم و در داخل و رسانه های بین المللی گفتمان سازی کنیم تا بدانند که سوم الگوی زن مسلمان و گفتمان او بر اساس آن است. برگرفته از اندیشه های مقام معظم رهبری و بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) است که نشأت گرفته از اندیشه های ناب اسلامی که دارای نگاه والای به زن است، حفظ کرامت و شخصیت زن است. زنان در فعالیت های اجتماعی، علمی و فرهنگی زنان ما در عرصه های مختلف باید نشان داد که از ظرفیت رسانه ها در این زمینه استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: در هفته عفاف و حجاب البته این موضوع جست و جوی جهانی است و همه کسانی که به نوعی همه شرایط را تجربه کرده اند اکنون به این موضوع رسیده اند که برای حفظ کرامت زن و اینکه شخصیت باشد. قابل مشاهده است، نه جنسیت باید با این الگوی حجاب نشان داده شود و قطعا این گفتمان ها حضور هم رسانه ها و هم متولیان مسائل فرهنگی را می طلبد تا وظیفه تحقق این تفکر زنانه را در داخل و خارج از کشور جدی بگیرند.

2a45b96c d2c8 45b4 a30d df0d960df9de خبر خاکستری


فعالیت های رسانه ای و بین الملل در غرفه بسیج جامعه زنان استان در نمایشگاه مشهد

در بخشی دیگر از بسیج جامعه زنان استان در اولین نمایشگاه اختصاصی خانواده در مشهد غرفه ای برای رسانه ها و امور بین الملل برپا شد و مسلمانان و غیرمسلمانان با حضور فاروق نقوی متدین برگزار شد. معلم از پاکستان، آسیا مصطفی، فعال بین المللی از هند، یلنا جهانی، فعال بین المللی از روسیه و نسرین مقیمی از ایران.

این نشست به مناسبت هفته عفاف و حجاب و دهه مراقبت و امامت با محوریت 3 موضوع نقش حجاب در پیشرفت مادی و معنوی زنان مسلمان در کشورهای مختلف، میزان تاثیرگذاری الگوی سوم زنان مسلمان معرفی شده توسط جمهوری اسلامی ایران با الگوی غربی مقایسه شد و الگوسازی فعالیت های اجتماعی زنان ایرانی توسط زنان کشورهای دیگر با توجه به تأثیر حجاب آنها بر فعالیت آنها انجام شد.

0a204936 9df1 4103 ae69 6ac258e81286 خبر خاکستری

آسیه ملک، فعال بین المللی زنان از هند در بخشی از این نشست اظهار داشت: زنان در کشور خود الگوی فعالیت های اجتماعی زنان مسلمان ایرانی از نظر حجاب هستند و تاثیر این مدل به حدی است که علیرغم اینکه زنان هندی از تحصیل در دانشگاه های هندی با حجاب منع شده اند، اما زنان مسلمان هندی در مقابل این الگو مقاومت می کنند و به تحصیل در دانشگاه های با حجاب ادامه می دهند.

فاروق نقوی یکی از بانوان محقق پاکستانی که در ایران تحصیل می کند در این دیدار به امنیت کامل تحصیلی و فعالیت های اجتماعی زنان ایرانی در کشورشان اشاره کرد و این مسائل در بررسی و تحقیق ایده ها بسیار حائز اهمیت است. .

یلنا جهانی، فعال بین الملل و دیگر مهمان این نشست از روسیه نیز اظهار داشت: من همیشه این موضوع را دنبال کرده ام تا بدانم از کجا باید این آموزه ها را پیدا کنم که از زنان به عنوان ابزار استفاده نمی شود و دیدگاه جنسیتی برای او وجود ندارد، این آموزش و این دیدگاه را فقط در دین مبین اسلام نسبت به زن کشف کردم و معتقدم حجاب آرامش بخش است و باعث پیشرفت زنان در عرصه های مختلف اجتماعی و علمی می شود. بیایید مدل را معرفی کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید