افزایش 50 برابری زنان متخصص پزشکی در دهه 40 انقلاب / بسیج جامعه زنان بزرگترین تشکل مردمی زنان در ایران


ساعت: 09:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1908827

دستیار و تحلیلگر روابط بین الملل دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان:

مهدی تقوی رفسنجانی گفت: نهادهای تشریفاتی داخلی و خارجی زنان که روزگاری در انحصار فرح و اشرف پهلوی در این کشور بود، با نقش زنان فرهیخته و فرهیخته، بزرگترین تشکل مردمی زنان، به نهادهای جامع داخلی و بین المللی تبدیل شده است. در جهان با 9 میلیون عضو و 16000 پایگاه بسیج زنان ایرانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی تقوی رفسنجانی دکترای روابط بین الملل در گفتگو با راه آرمان در راستای جهاد تبیین و مقایسه ایران امروز با 40 سال پیش، گفت: هر چه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی دورتر می شویم، توجه به دستاوردهای انقلاب اسلامی و اهمیت تبیین این دستاوردها اهمیت بیشتری دارد.» و پیشرفت جمهوری اسلامی رو به افزایش است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف راهبردی دشمنان در جنگ نرم علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایجاد ناامیدی و ناامیدی در جامعه به ویژه نسل جوان نسبت به آینده با تحقیر، بزرگ نمایی مشکلات، زیر سوال بردن یا بی ارزش ساختن آینده است. دستاوردهای انقلاب و نشان دادن ناکارآمدی نظام دینی است.


حمله ترکیبی رسانه ای، سایبری، اطلاعاتی، اقتصادی، نظامی برای دستیابی به میل خام برای سرنگونی نظام

معاون دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان اذعان داشت: امروز همه این نقشه ها به دلیل جنگ شناختی و ادراکی توسط دشمنان به صورت ترکیبی در حال انجام است. نبرد ترکیبی دشمن با استفاده از هر ابزاری که برای تغییر نگرش جامعه هدف لازم است انجام می شود. به همین دلیل شاهد حمله هیبریدی رسانه ای، سایبری، اطلاعاتی، اقتصادی و نظامی برای رسیدن به میل خام براندازی نظام اسلامی هستیم.

تاخی رفسنجانی بیان کرد: در هجمه ترکیبی رسانه ای اهمیت تبیین دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک وظیفه آشکار می شود. یکی از زمینه هایی که اخیراً دشمنان در آن به توافق رسیده اند، به صحنه آوردن دختران و زنان به نام آزادی و به تعبیر خودشان انقلاب زنان، زیر سوال بردن دستاوردهای جمهوری اسلامی در مورد زنان و ایجاد تجاوز است. آزادی های مدنی، حقوق آنها و محرومیت از آزادی های اجتماعی، سیاسی است و مانع پیشرفت زنان در عرصه های مختلف می شود.

وی ادامه داد: انتخاب شعار زن، زندگی، آزادی نشان دهنده عمق توطئه دشمنان جمهوری اسلامی با سوء استفاده از شعارهای اصیل و فطری انسانی برای ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: نگاهی به دستاوردهای ایران در حوزه زنان نشان از فراهم شدن زمینه برای پیشرفت همه جانبه زنان در همه عرصه ها از آزادی های سیاسی اجتماعی گرفته تا علمی، ورزشی، اقتصادی و… دارد. پیش رفتن.

تقوی تاکید کرد: جالب است که این اتهام ناعادلانه به جمهوری اسلامی ایران وارد شده است، در حالی که نگاهی به وضعیت حقوق و آزادی زنان در غرب مدعی لیبرال دموکراسی حکایت از یک فاجعه اجتماعی و فرهنگی دارد. ” واقعیت این است که نه تنها در غرب آزادی برای زنان وجود ندارد. بلکه دیکتاتوری رسانه ای و شیوه زندگی غربی تحمیل شده توسط رسانه ها آنها را به سمت بازتولید ایدئولوژی سرمایه داری و استفاده ابزاری از زنان سوق داد.

وی ادامه داد: روشن است که نظام حاکم در غرب اجازه آزادی واقعی را برای زنان به گونه ای که با اصول و مبانی سرمایه داری در تضاد باشد، نخواهد داد، از سوی دیگر مشکلاتی که برای زنان به دلیل این آزادی و جنبش به اصطلاح فمینیستی این به وضوح نشان می دهد که آزادی زنان در غرب اهمیتی ندارد.


شادی زنان در آمریکا 50 درصد نسبت به مردان کاهش یافته است

استادیار دانشگاه ولیعصر رفسنجان تاکید کرد: به عنوان مثال افزایش سریعتر نرخ خودکشی در زنان نسبت به مردان در آمریکا با نسبت 51 درصدی زنان به 21 درصدی برای مردان بسیار قابل توجه و گویا است، زیرا همچنین همانطور که در گزارشی به نام “پارادوکس شادی زنان” منتشر شده توسط دفتر ملی تحقیقات اقتصادی، نشان می دهد که علیرغم بهبود شاخص های کمی سلامت، طی 35 سال گذشته در ایالات متحده، شادی ذهنی کلی در میان زنان در هر دو مورد کاهش یافته است. شرایط مطلق و نسبی در مقایسه با شادی مردانه.

تکوی ادامه داد: بر اساس آمار وزارت بهداشت آمریکا، از هر 5 زن آمریکایی بیش از 1 نفر در طول زندگی خود به بیماری روانی مبتلا می شوند و در زمینه مصرف الکل و روانگردان در بین زنان دو برابر مردان در معرض افسردگی قرار دارند. آمار ایالات متحده نیز رشد دو برابری را در ده سال گذشته نشان می دهد.

وی اذعان کرد: در حوزه حقوق شهروندی، واقعیت ها نشان می دهد که جامعه غربی از ادعای خود مبنی بر رعایت جنسیت زنان در محیط کار، به عنوان مثال طولانی بودن ساعات کار یا شرایط خاصی که در برخی کشورها به نفع زنان است، فاصله زیادی گرفته است. به ضرر زنان تشخیص داده شد، طبق برخی قوانین، اجبار زنان به بلند کردن و جابجایی بارهای بیش از یک وزن معین ممنوع شد، اما به نام برابری زن و مرد، این امتیازات زنان لغو شد.


اشتغال و استقلال مالی دلایل طلاق زنان آمریکایی است

معاون دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان تاکید کرد: تشویق زنان به کاریابی و استقلال مالی طرحی بود که در موج اول فمینیسم ترویج شد، اما از سوی دیگر با ترویج نیاز زنان به کاریابی، اشتغال در اولویت بالاتری از ازدواج قرار گرفت. که در سال 2020 70 درصد طلاق ها توسط زنان انجام می شود.

تاخی رفسنجانی گفت: در بین زنان با تحصیلات دانشگاهی تعداد درخواست طلاق به 90 درصد می رسد. از آنجایی که آنها از طریق برنامه های مطالعاتی زنان و جنسیت در معرض تبلیغات فمینیستی بسیار بیشتری قرار می گیرند، یکی از ظلم های فاحش علیه زنان در غرب به نام تأمین حقوق اقتصادی، برابری ناعادلانه زن و مرد در رأس خانواده است. امروز به مشکل غرب تبدیل شده است

وی ادامه داد: اکنون که زنان سرپرست اقتصادی نیمی از خانواده های آمریکایی هستند، بدون توجه به اینکه در نیمی از خانواده ها زنان شاغل هستند، مسئولیت اصلی تامین مالی بر عهده زنان است که در لجام گسیخته فشار زیادی را به آنها وارد می کند. جامعه غرب


بهبود چشمگیر موقعیت زنان پس از انقلاب

معاون دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان با بررسی وضعیت زنان در ایران در عرصه های مختلف فرهنگی، علمی، اجتماعی و سیاسی از بهبود چشمگیر شرایط این جمعیت فعال و تأثیرگذار کشور در سال های پس از پیروزی انقلاب خبر داد. تا کنون گفت: به عنوان مثال در حوزه سوادآموزی در حالی که در سال 57 تنها 35 درصد زنان باسواد بودند، امروز تقریبا 90 درصد زنان از نعمت سواد بهره مند شده اند.

وی ادامه داد: به لحاظ کمی تعداد دانشجویان دختر از دو میلیون نفر در سال 55 به 6 میلیون نفر در سال 95 افزایش یافت و تعداد دانش آموختگان زن از 6 درصد در سال 1355 به 44 درصد در حوزه های علمیه نیز رسید. از چند ده قبل از انقلاب به 80000 دانش آموز و 40000 دانشجو افزایش یافته است.

تقوی تاکید کرد: در دانشگاه های قبل از انقلاب تنها 1.4 درصد از اساتید دانشگاه ها را زنان تشکیل می دادند در حالی که این جمعیت زنان به 20 درصد می رسید که نشان دهنده توجه ویژه به نقش اجتماعی زنان در عرصه آموزشی است.


رشد نجومی تعداد مربیان ورزش بانوان از 9 نفر به 35 هزار نفر در دل انقلاب

این تحلیلگر مسائل سیاسی اذعان می کند: توسعه ورزش بانوان و افزایش چشمگیر رشته های ورزشی از 7 رشته در سال 1396 به 38 رشته، نتیجه خوبی از توجه نظام اسلامی به بانوان در عرصه ورزش و اعتقاد آنان به ورزش است. حضور فعال در مسابقات ورزشی. به این آمارها رشد نجومی تعداد مربیان ورزش بانوان از 9 نفر به 35000 نفر و تعداد داوران زن از 7 به 16000 نفر را نیز اضافه کنیم که چیزی جز نمادی از توسعه واقعی کشور نخواهد بود. نظام اسلامی در عرصه ورزش بانوان.

تاخی رفسنجانی تاکید کرد: خدمات جمهوری اسلامی ایران به زنان در بخش های اجتماعی و فراهم کردن زمینه مشارکت فعال اجتماعی در مقایسه با اوایل انقلاب و دوران پهلوی به قدری گسترده است که نگاهی به آمارها نشان می دهد. توجه اعتقادی نظام اسلامی به نقش زنان در توسعه جامعه نشان می دهد که مثلاً در حالی که قبل از انقلاب تعداد تشکل های مردم نهاد ویژه زنان 5 تشکل بود، امروز این تعداد به بیش از 2000.


بزرگترین تشکل مردمی زنان با 9 میلیون عضو و 16 هزار پایگاه بسیج جامعه زنان ایران است.

وی ادامه داد: نهادهای تشریفاتی داخلی و خارجی زنان که زمانی در انحصار فرح و اشرف پهلوی در این کشور بود، به نهادهای جامع داخلی و بین المللی با نقش زنان فرهیخته و فرهیخته، بزرگترین تشکل مردمی زنان در کشور تبدیل شده است. جهان با 9 میلیون عضو و 16000 پایگاه بسیج زنان ایران است.

استادیار دانشگاه ولی عصر رفسنجان بیان کرد: مشارکت زنان در امور سیاسی قبل از انقلاب با شایسته سالاری و بر اساس توانمندی های زنان در دوران پس از انقلاب اسلامی 7 هزار شهید زن و 5 هزار جانباز رشد چشمگیری داشته است. زن نماد مقاومت و نقش ممتاز زن در انقلاب و پاسداری مقدس است.

این تحلیلگر روابط بین الملل افزود: حضور فعال 23 هزار نیروی انسانی و 2300 پزشک زن در جبهه های دفاع مقدس مایه افتخار مقاومت جامعه زنان است که در بخش امید به زندگی زنان از سنین بالاتر افزایش یافته است. 54 سال در سال 1355 به سن 78 سال در سال 1395. در بخش بهداشت و درمان و پوست، تعداد پزشکان عمومی زن 16 برابر از 3500 در سال 1355 به 60000 در سال 2015 افزایش یافت.


رشد 50 برابری زنان متخصص در 40 سال انقلاب

تاخی رفسنجانی تاکید کرد: تعداد پزشکان زن از 597 نفر در ابتدای انقلاب به 30 هزار نفر رسیده است که نشان دهنده افزایش 50 برابری تعداد پزشکان زن است و انقلاب اسلامی تاکنون 5 هزار و 300 پزشک را برای ارائه خدمات درمانی تربیت کرده است. برای خانم ها.

معاون دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان ادامه داد: راه اندازی بیمارستان های ویژه بانوان یکی از اقدامات مهم و برجسته نظام اسلامی برای ارج نهادن به کرامت زنان در جهان است و از 159 قانون در خصوص ارتقای جایگاه زنان در مجلس شورای اسلامی خبر داد. .

وی ادامه داد: در حوزه نشر کتاب و داستان نویسی نیز حضور زنان در این بخش رشد چشمگیری داشته است و با قبل از انقلاب بسیار متفاوت است و مشخص است که در دوران رژیم پهلوی زنان در عرصه های علمی حضور داشتند. مورد توجه قرار نگرفتند. همچنین به درک نادرست پادشاهان پهلوی از توانایی ها و استعدادهای زنان ایرانی برمی گردد.

تاخی رفسنجانی خاطرنشان کرد: آنچه در این مقاله از مقایسه جایگاه و جایگاه اجتماعی زنان در ایران و مقایسه آن با غرب به دست آمد، تنها بخشی از پیشرفت نظام اسلامی و دستاوردهای فراوان آن در حوزه زنان است. که نیاز به تحقیق دقیق دارد و توضیح بیشتر از سوی نخبگان فرهنگی و اجتماعی است تا در مقابل جنگ همه جانبه شناختی و ادراکی دشمنان، واقعیت های غرور آفرین کشور را به مردم جهان عرضه کند. جهان به ویژه مردم عزیز ایران که در این حمله تبلیغاتی ناجوانمردانه در زیر بمباران شدید دروغ و شایعه هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید