دستان خیر برای بسیج جامعه پزشکی؛ پماد دائمی برای بیماران مناطق محروم / ویزیت رایگان; هدیه جهادگر سفید در دهه فجر


ساعت: 10:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۶
کد خبر: 1806048

پیشرفت در بهداشت و درمان، دستاورد انقلاب اسلامی؛

معاون بسیج جامعه پزشکی سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه خدمت بی منت یکی از رسالت های بسیج است، گفت: در دل محرومان و نیازمندان در حال احیاء است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، باید تاریخ را ورق زد و 43 سال پیش را مرور کرد; همان سال هایی که مردم استان پهناور سیستان و بلوچستان از کمترین خدمات اجتماعی، بهداشتی، امنیتی، ورزشی و آموزشی برخوردار بودند، اما امروز به برکت پیروزی انقلاب و تلاش های صورت گرفته شاهد شکوفایی، پیشرفت و توسعه هستیم. توسعه در حوزه های مختلف

بر اساس اطلاعات پزشکی و بهداشتی موجود در سیستان و بلوچستان در دهه 1950، تعداد انگشتان کمتری توسط پزشکان مورد استفاده قرار می‌گرفت که بیشتر آنها از بنگلادش، هند، پاکستان و مالزی بودند. مسائل پیراپزشکی و آزمایشگاهی، کارشناسان از این بخش از فیلیپین بودند. که در

با توجه به شرایط نامناسب این منطقه از کشور در زمان رژیم پهلوی، اما با وجود انقلاب اسلامی، شاهد اولین بارها در این استان هستیم که از جمله آنها می‌توان به ایجاد پرتودرمانی، مرکز جراحی قلب، مرکز توسعه علم و فناوری، علوم بهداشتی اشاره کرد. و پارک فناوری اینها شامل دانشگاه ها، مراکز بهداشتی یکپارچه روستایی و شهری و مراکز ناباروری است.

در این میان رسیدگی به بیماران و نیازمندان در مناطق فقیرنشین و دورافتاده از جمله مواردی است که به برکت بسیج جامعه پزشکی روزنه امید در دل محرومان روشن و بیماران است. زخم‌ها بهبود می‌یابند، جایی که دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی دشوار است یا جایی که هزینه‌های درمان قابل پرداخت نیست.

آنها نشان می دهند که با گذشت زمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اهمیت بررسی دستاوردها و پیشرفت های انقلاب اسلامی بیش از پیش احساس می شود، زیرا افشای حقایق و مقایسه ایران قبل و بعد از انقلاب می تواند حقایقی را آشکار کند. به نسل آینده بگویم که نشان دهنده فعالیت ها و پیشرفت های ارزشمندی در کشور است.
که در

پیشرفت در تامین سلامت شهروندان نتیجه انقلاب اسلامی است

جانشین بسیج جامعه پزشکی سلمان سیستان و سپاه بلوچستان فاطمه کمیلی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم در هر شرایطی ادامه خواهد داشت، گفت: خدمت رسانی دینی یکی از رسالت های بسیج است. با تلاش شبانه روزی بسیجیان جامعه پزشکی، شاهد ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم در اقصی نقاط کشور و در بحران ها و مناسبت های مختلف هستیم که امید را در دل محرومان و نیازمندان زنده کرده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت در تامین سلامت شهروندان حاصل انقلاب اسلامی است، افزود: نگاهی تطبیقی ​​به وضعیت سلامت قبل و بعد از انقلاب نشان می دهد که این بخش از انقلاب تاکنون چقدر پیشرفت چشمگیری در استان داشته است. افزایش تعداد بیمارستان ها و مراکز درمانی، توسعه مراقبت های بهداشتی، افزایش امید به زندگی و کاهش مرگ و میر نوزادان زیر یک سال و کاهش مرگ و میر مادران، افزایش تعداد پزشکان و متخصصان بهداشت، رشد دانشگاه های علوم پزشکی، نوسازی تجهیزات پزشکی بخشی از این موارد است. دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و درمان.
که در
این مسئول ادامه داد: بسیج جامعه پزشکی در طول سال در قالب طرح شهید رعنمون خدمات بسیاری را به مناطق محروم و حاشیه نشین ارائه می کند که از جمله آنها می توان به شناسایی و غربالگری بیماران نیازمند، ویزیت و توزیع داروهای رایگان، کنترل فشار و قند خون از جمله اشاره کرد. یک خدمت است؛ در همین راستا به مناسبت دهه مبارک فجر ویزیت بیماران سالمند در منزل یکی از اقداماتی است که در دستور کار کانون بسیج جامعه پزشکی در اقصی نقاط استان قرار دارد.

وی تصریح کرد: به همت کانون بسیج جامعه پزشکی، 18 بیمار در زهک، 75 بیمار در نوک آباد، آزمایش سریع افراد مشکوک به داشتن تاج در پشت دشت شهرک شما هامون، 5 نفر در زابل دریافت کردند. ویزیت رایگان و دریافت دارو

کمیلی بیان کرد: همزمان با دهه فجر انقلاب در پی طرح سردار سلیمانی برای مقابله با ششمین ظهور ویروس منحوس کرونا، توزیع ماسک رایگان از اهداف برنامه ها بود، لذا در بازدید رایگان 250 نفر از زابل ماسک ها فرهنگ استفاده از ماسک برای پیشگیری از ویروس کرونا گسترده بود.

این مسئول گفت: بسیج جامعه پزشکی استان با اعزام گروه های جهادی به مناطق فقیرنشین و فقیرنشین تلاش می کند تا محرومیت ها را رفع کند. طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به همراه مدعیان سلامت در آن زمان برای مبارزه با ویروس کووید 19 علاوه بر کمک به کادر درمانی به عنوان مرهمی بر آلام مردم بویژه در مناطق فقیرنشین و دورافتاده در میدان حضور یافتند.

به گزارش بسیج سپاه سلمان، جانشین رئیس سازمان نظام پزشکی سپاه سلمان، در دوران قبل از انقلاب، امکانات پزشکی تخصصی در استان وجود نداشت، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان به سطح چشم پزشکی رسیده است. مرکز در زاهدان که در

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید