780 بیمار در مناطق فقیرنشین سیستان و بلوچستان درمان می شوند/ ویزیت رایگان، هدیه ای برای بسیج جامعه پزشکی نیازمندان

ساعت: 10:03
تاریخ انتشار: 1400/10/17
کد خبر: 1798541

جانشین بسیج جامعه پزشکی سلمان سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت دومین سالگرد شهادت سرلشکر حاج قاسم سلیمانیو در رزمایش یاری مومنان، این قشر بسیجی از بیماران ویزیت و خدمات درمانی رایگان ارائه کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فاطمه کمیلی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به تداوم خدمات بهداشتی و درمانی در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید رهنمون اظهار داشت: به طور ویژه برای مناطق فقیرنشین و دورافتاده که دسترسی آسان به مراکز درمانی و درمانی ندارند طراحی شده است. مراکز بهداشتی.

وی افزود: در این راستا به همت کانون بسیج جامعه پزشکی زهج تعدادی از بیماران روستاهای واسالان، حمک و ملک حیدری تحت کنترل رایگان فشار خون و قند خون و تشخیص کووید 19 قرار گرفتند و دریافت کردند. واکسن فاز دوم علیه تاج.

این مسئول به ویزیت رایگان 202 نفر از اهالی روستای ناهوک سراوان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه گسترش عدالت در حوزه بهداشت و درمان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، بسیج جامعه پزشکی در صحنه ها و موقعیت های مختلف برای کاهش پماد برای درمان. بیماری آنها

وی همچنین از اعزام اکیپ مردمی به مرکز مراقبت های جامع سلامت ده رئیس توسط مرکز بسیج جامعه پزشکی خاش خبر داد و اعلام کرد: 39 بیمار از این طرح ویزیت رایگان دریافت کردند، همچنین 56 بیمار در درمانگاه روستای شیرآباد گوهرکوه و درمانگاه شهید درمانگاه روستای شیرآباد گوهرکوه ویزیت رایگان شدند. مطهری 74 بیمار خدمات بهداشتی و درمانی رایگان دریافت کردند.

معاون بسیج جامعه پزشکی می گوید: اعزام تیم شهید رانمون به روستای سهراب شیخ و ویزیت 25 نفر همراه با توزیع داروی رایگان در نیمروز و توزیع شیرخشک، برنج و آرد از دفتر بسیج جامعه پزشکی هیرمند با همکاری گروه جهادی شباب. الزهرا زرین اصفهان و معاونت فرهنگی بنیاد علوی از شهرستان زهک منطقه گرگری از جمله اقدامات انجام شده در دومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و شهادت بی بی دوارت فاطمه زهرا(س) است. (SA).

وی در ادامه عیادت از 15 بیمار و ارائه خدمات زایمانی و آموزش به سیزده تن از اهالی ولسوالی شندل هیرمند به عنوان خدمات رایگان دیگر گفت: به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج کاسم تیم تخصصی شامل متخصص زنان و زایمان، دندانپزشک روانشناس، پزشک عمومی، ماما و پرستار به زندان شهرستان زابل اعزام و به 3 نفر از زندانیان بسیج جامعه پزشکی این شهرستان خدمات رایگان ارائه کردند.

کمیلی همچنین به اعزام تیم مردمی برای بازدید از سرای سالمندان در روستای دولت آباد هامون اشاره کرد و افزود: پزشکان جهادگر برای ادامه خدمات رسانی، چند تیم تخصصی را به منطقه محمدان شهرای ایران اعزام و به 208 نفر خدمات درمانی ارائه کردند. ارتباط 91 نفر به متخصص داخلی، 17 نفر به جراح عمومی، 33 نفر به پزشک اطفال، 26 نفر به پزشک عمومی و 41 نفر به ماما مراجعه کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: آموزش واکسیناسیون و پروتکل بهداشتی، تمرکز بر واکسیناسیون با دوز سوم، آموزش پیشگیری از بیماری های شایع مانند قند خون، فشار خون و تهیه بروشورهای آموزشی از دیگر اقدامات بهداشتی در این حوزه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید