دستان خیر برای بسیج جامعه پزشکی؛ مرهم نیازمندان / ویزیت رایگان 11000 بیمار در نیازمندترین نقاط جنوب شرق


ساعت: 11:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822268

بسیجیان جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان با بازدید از نیازمندترین مناطق جنوب شرق و ویزیت رایگان 11 هزار و 774 بیمار زخم نیازمندان را بسیج کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فاطمه کمیلی جانشین بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه خدمت بی منت در مناطق محروم، دورافتاده و صعب العبور اولویت این قشر بسیجی است، اظهار کرد: در طول سال خدمات بهداشتی و درمانی به صورت رایگان ارائه می شود. در حوزه شناسایی و ویزیت رایگان بیماران، توزیع دارو و سایر اقلام در قالب طرح شهید رانمون یا سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مناطق فقیرنشین و حاشیه نشین.

بازدید رایگان؛ هدیه جهادگر سفید

وی هدف از این اقدام را کاهش آلام بیماران در مناطق محروم عنوان کرد و گفت: سال گذشته 88 تیم تخصصی و 183 تیم عمومی به مناطق مختلف استان اعزام شدند که از این تعداد 3140 بیمار متخصص و 8634 نفر ویزیت شدند. توسط پزشکان عمومی

این مسئول هزینه درمان 11 هزار و 777 بیمار توسط پزشکان فوق را 8 میلیارد و 721 میلیون و 600 هزار ریال عنوان کرد و افزود: برای ادامه درمان این بیماران 999 میلیون و 500 هزار ریال داروی رایگان توزیع شد.

وی افزود: به منظور ارائه خدمات درمانی در سال گذشته در اقصی نقاط استان 19 مرکز بهداشتی درمانی برگزار شد. در این نقاط علاوه بر ویزیت رایگان، خدماتی مانند کنترل قند و فشار خون، مشاوره رایگان، بروشورهای سلامت ارائه می شود.

کمیلی با اشاره به اهدای خون بسیجیان برای کمک به بیماران نیازمند خون در این نقطه از کشور، گفت: با شیوع ویروس منحوس کرونا و کاهش اهدای اهداکنندگان، بلوچستان بیشترین تعداد مبتلایان به تالاسمی را دارد. وجود بیماران گاه به گاه و سایر موارد، نیاز به خون یک ضرورت است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به اعزام 90 تیم دندانپزشکی به اقصی نقاط استان اشاره کرد و ادامه داد: در این منطقه یک هزار و 449 نفر به دندانپزشک مراجعه کرده اند که از این تعداد 380 نفر خدمات ترمیمی رایگان، 631 نفر کشیدن دندان، 308 نفر هستند. از جرم انگاری و 193 نفر از عصب کشی بهره مند شده اند.

این مسئول ارزش ارائه این خدمت رایگان در مناطق فقیرنشین را 6 میلیارد و 167 میلیون و 500 هزار ریال عنوان کرد.

بندگان بی ادعا

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: از زمان شیوع بیماری عروق کرونر تا کنون، بسیج بدون هیچ چشم داشتی و به منظور خدمت رسانی بی منت و دریغ نکردن از هیچ تلاشی برای مدیریت و کنترل این ویروس در عرصه های مختلف حضور داشته است. بسته 580 میلیون ریالی به همراه 10 هزار و 895 بسته سلامت به ارزش 774 میلیون و 700 هزار ریال با حفظ کرامت بین نیازمندان توزیع شد.

جانشین بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان استان گفت: برای تشویق به استفاده از ماسک برای پیشگیری از انتقال کووید 19، حدود هشت هزار و 400 ماسک در مناطق مختلف توزیع شده است، همچنین 22 تیم غربالگری آزمایش سریع، 44 آموزش. تیم ها و 40 تیم نظارتی که در این مدت خدمات بهداشتی و درمانی رایگان در قالب طرح شهید سلیمانی ارائه کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید