رعایت حریم خصوصی بیمار در طول ویزیت الزامی است / حداقل زمان ویزیت برای هر بیمار 10 دقیقه می باشد


ساعت: 14:34
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820674

مشاور سلامت بانوان استانداری زنجان با بیان اینکه حفظ حریم خصوصی بیماران در زمان ویزیت یکی از الزامات است، گفت: حداقل زمانی که پزشک برای هر ویزیت باید بگذارد 10 دقیقه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منیره محرم نژاد در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه چندین بیمار نباید همزمان ویزیت شوند، گفت: این یکی از مواردی است که در لیست نظارتی اداره نظارت بر پزشکی قرار دارد و اگرچه ممکن است یک اختلال پزشکی واضح نباشد، اما کاملاً در تضاد با رازداری و اخلاقیات بیمار است. ”این خوشایند نیست و حتی می توانید شکایت کنید.

وی با بیان اینکه گاهی خانم ها به طور همزمان به ویژه در کلینیک های زنان و زایمان مراجعه می کنند، گفت: این مشکل وجود دارد، اما زیاد شایع نیست و در تعدادی از کلینیک های تخصصی دیده می شود که ریشه این مشکل تا حدودی بستگی دارد. مدرک از خود مشتریان.”

مشاور سلامت بانوان استان زنجان گفت: با اجرا نشدن سیستم راهنمایی سلامت و بارداری و زایمان، شاهدیم که بسته های بهداشتی به گونه ای تدوین شده است که تعداد پزشکان زنان در اوایل بارداری بدون مشکل و بدون مشکل افزایش می یابد. آموزش های زیادی مانند انتخاب نوع زایمان و شیردهی، خودمراقبتی زمان بر و آسان توسط ماماها انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه چهار متخصص زنان و زایمان در استان زنجان وجود دارد که مراجعات بسیار بالایی دارند، تصریح کرد: این امر باعث کاهش زمان مراجعه پزشک به همه بیماران شده است.

محرم نج با اشاره به اینکه همه متخصصان تقریباً برای مدت معینی آموزش دیده اند و تنها تعدادی از آنها در بین مردم شناخته شده هستند و تعداد توصیه های آنها افزایش یافته است، گفت: این در حالی است که سایر پزشکانی که مراجعات کمتری دارند می توانند زمان بیشتری را صرف کنند. ” شرح حال و روند درمان بیمار را توزیع کنید، نه فقط چند دقیقه کوتاه.

وی افزود: حفظ حریم خصوصی که حق هر بیمار است باید به محرمانه بودن اعتقادات و فرهنگ او احترام بگذارد اما گاهی بیمار شخصی ترین مشکلات خود را با بیمار دیگر در میان می گذارد که گاهی مشکلاتی را به خصوص در شهرهای کوچک به وجود می آورد. بیمار در یک زمان خاص و بدون حضور سایر بیماران باید یکی از اولویت ها باشد.

مشاور زن سازمان نظام پزشکی منطقه با بیان اینکه حداقل زمان ویزیت برای هر بیمار 10 دقیقه است، گفت: البته ویزیت همزمان چند بیمار منجر به این می شود که نمی توان زمان کافی برای معاینه در نظر گرفت. ”

وی تاکید کرد: مراجعین می توانند با مراجعه همزمان با چند بیمار اعتراض و شکایات خود در خصوص تخلفات را با مراجعه به واحد بازرسی و شکایات به اداره UMN و واحد نظارت بر درمان معاونت درمان ثبت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید