مصرف لبنیات باعث تشدید سنگ کلیه نمی شود/ مصرف حداقل سه لیتر آب برای هر نفر در روز الزامی است.


ساعت: 11:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917758

محمودنیا بیان کرد: استفاده از لبنیات برای پیشگیری از بروز سنگ کلیه بسیار مهم است، زیرا کلسیم باعث جذب کمتر اگزالات از روده و در نتیجه کاهش تشکیل سنگ می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ لیلا محمودنیا فوق تخصص کلیه و فشار خون در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی گفت: بیمارانی هستند که در طول زندگی خود چندین بار دچار سنگ کلیه می شوند.
وی گفت: گاهی برداشتن این سنگ ها باعث درد شدید می شود که در این صورت بیمار باید به بیمارستان مراجعه کند.
محمودنیا ادامه داد: سنگ سازی فرآیندی است که همیشه گریبانگیر جامعه بشری بوده است، انواع سنگ های مختلف را ایجاد می کند، اما شایع ترین نوع سنگ هایی که در کلیه ها تشکیل می شوند سنگ های اگزالات کلسیمی و به دنبال آن سنگ های اسید اوریک و سنگ های دیگر عبارتند از. کمتر دیده می شود.
این فوق تخصص کلیه و فشار خون ادامه داد: سنگ کلیه علل مختلفی دارد، اما توصیه به همه مبتلایان به سنگ کلیه این است که آب کافی و حداقل سه لیتر در روز بنوشند و یادتان باشد چای جایگزین آب نمی شود. زیرا خود چابی باعث کاهش آب در بدن می شود.
وی کاهش مصرف نمک به کمترین میزان ممکن را در کاهش تشکیل سنگ کلیه موثر دانست و اظهار داشت: مصرف پروتئین از جمله گوشت سفید و قرمز باید در این افراد کاهش یابد زیرا مواد پروتئینی باعث افزایش دفع کلسیم و افزایش تشکیل سنگ می شود. از سنگ کلیه
محمودنیا افزود: افرادی که مستعد ابتلا به سنگ کلیه هستند مصرف مواد حاوی اگزالات مانند چای، شکلات، قهوه، اسفناج و … را کاهش دهند.
وی بیان کرد: استفاده از لبنیات برای پیشگیری از سنگ کلیه بسیار مهم است و برخلاف نظر برخی افراد مبنی بر عدم مصرف شیر و ماست برای پیشگیری از سنگ کلیه، باید گفت که خود کلسیم باعث جذب کمتر اگزالات از روده می شود. ، بنابراین تشکیل سنگ را کاهش می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید