رعایت اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی در مدارس الزامی است/ مشارکت بالای دانش آموزان سیستان و بلوچستانی در طرح واکسیناسیون تاج

ساعت: 14:54
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793911

سخنگوی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: به مدارس این حق داده شده است که در صورت داشتن علائم بیماری عروق کرونر و یا تماس با افراد مشکوک به این بیماری از رفتن به مدرسه جلوگیری کنند. “

وقتی دانش‌آموزان درهای مدرسه را باز کردند، بسیاری از خانواده‌ها در شهریور امسال که زمزمه‌های بازگشایی مدارس اوج گرفت، نسبت به آموزش حضوری به دانش‌آموزان ابراز نگرانی کردند.

اما تامین مدارس، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از دانش آموزان و مدیران برخی از نگرانی ها را برطرف کرده است.

بازگشایی مدارس در سیستان و بلوچستان همزمان با سراسر کشور آغاز شد و تمامی دانش آموزان تا اول آذرماه در کلاس های درس حاضر شدند و آموزش و پرورش برای اطمینان خاطر از والدین خواست تا والدین دانش آموزان را به رعایت پروتکل های بهداشتی تشویق کنند تا از دانش آموزان محافظت کنند. فرزندان.

آموزش و پرورش به طور منظم نظارت می کند و بهبود می یابد

خبرنگار ما با اشاره به دیوید گلی سخنگوی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در خصوص وضعیت سلامت دانش آموزان به دلیل بیماری عروق کرونر گفت: آموزش و پرورش به طور منظم رصد و ارتقا می یابد.

وی افزود: در صورت بروز موردی در مدارس با هماهنگی ادارات مربوطه به مدارس اختیار داده می شود یا با علائم بیماری همکاری کنند و یا با افراد مشکوک به بیماری در تماس باشند. عمل کردن

وی با بیان اینکه دانش آموزان در کلاس های درس به فاصله زمانی می نشینند، گفت: اگر دانش آموزی سرما خورده است، نباید به مدرسه برود.

وی افزود: همچنین در صورت فراتر از حد نصاب آمار و احساس خطر، مدارس می توانند به مدت 2 هفته کلاس درس را تعطیل کنند و آموزش ها به صورت مجازی رصد شود.

دانش آموزان و معلمان این ولایت به خوبی در طرح واکسیناسیون شرکت کردند

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش اذعان داشت: رعایت تمامی شئونات و اصول بهداشت و فاصله اجتماعی در کلاس و فضای مدرسه باید همچنان سرلوحه کار باشد چرا که معتقدیم اولویت آموزش حضوری است. فعالیت های صورت برای محافظت از سلامت آنها است.”

این مسئول با بیان اینکه تعداد واکسیناسیون های تحت پوشش معلمان و دانش آموزان بوده است ادامه داد: بین 70 تا 65 درصد واکسن کراون دریافت کرده اند که همچنان ادامه دارد.
گلی افزود: تمام تلاش آموزش و پرورش این است که همه معلمان و کادر اداری دوز دوم واکسن را تزریق کنند.

سومین نوبت واکسن به افراد بالای 18 سال داده شد

محمد هاشمی شهری با اشاره به شیوع ویروس کرونا به نام امیکرون در جهان و مشاهده اولین فرد مبتلا در ایران، گفت: برای محافظت از خود در برابر این ویروس و تمام جهش‌های آن باید واکسینه شده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنید.

به گفته وی، در حال حاضر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این منطقه به کمترین حد خود از ابتدای شیوع بیماری رسیده است و لازم است مردم واکسن دوم، سوم و سوم علیه تاج را با رعایت قوانین دریافت کنند. دستورالعمل های بهداشتی

وی گفت: افراد بالای 18 سال می توانند نوبت سوم واکسن کرون را دریافت کنند. بیماران خاصی که واکسن آسترازنکا یا اسپوتنیک را در دوزهای اول و دوم دریافت کرده اند، ممکن است حداقل 6 ماه پس از دریافت دوز دوم، دوز تقویت کننده دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید