ابوالمشاقیل در فدراسیون فوتبال هیچ ویژگی ندارد/ اصول اینجا، اصول آنجا، اصول همه جا!


ساعت: 08:24
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1905826

مسئول چند سطحی فدراسیون فوتبال بار دیگر در راه رسیدن به مقام رهبری بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ با بازگشت مهدی تاج به عنوان رئیس منتخب مجمع به ساختمان فدراسیون فوتبال، ایجاد یک سری تغییرات در ساختار اداری فدراسیون و تیم های ملی یکی از محتمل ترین اتفاقات مورد انتظار بود.

پس از رسیدگی به امور تیم ملی فوتبال در آستانه جام جهانی 2022 و انتصاب کارلوس کی روش به عنوان سرمربی، نوبت به سایر اعضای فدراسیون فوتبال رسید – از دبیرکلی تا معاونان. مسئولین ادارات و کمیسیون های فدراسیون . یکی از اقدامات مهم برکناری آرش جابری از ریاست سازمان لیگ فوتسال بود.

کمیته فوتسال با مدیریت دبیر و سرپرست جابری حدود 3 سال پس از برکناری وی از آن سمت، زیر نظر محمدرضا غفاری از اعضای هیئت مدیره سازمان لیگ فوتسال به کار خود ادامه داد اما همچنان رئیس و مدیر فدراسیون فوتبال پست های زیادی برای احراز این پست پیدا شده است.


درخیز ابوالمشاقیل مشخصه کرسی جدید نیست

احسان اصولی; با جست و جوی این نام در اینترنت به چندین موقعیت مختلف در عرصه فوتبال و سیاست برمی خوریم اما به نظر می رسد این چند کاره بودن و چیدن چند هندوانه با یک دست هنوز خواسته های او را برآورده نکرده است و حالا در آخرین ماجراجویی خود به دنبال این است. ریاست لیگ فوتسال

عضو هیئت رئیسه و سخنگوی فدراسیون فوتبال، رئیس هیئت فوتبال استان خراسان رضوی، رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته بازاریابی این فدراسیون تصمیم گرفتند این بار برگزاری لیگ گسترده و طولانی فوتسال که شامل لیگ های مردان و زنان در رده های اصلی و بزرگسالان است.

اگرچه نام های زیادی به عنوان جایگزین جابری مطرح شده است، اما احسان اصولی محتمل ترین گزینه برای این سمت است و در جدیدترین اقدام، دفتر اجرایی لیگ فوتسال را از خیابان شیخ بهایی به مرکز ملی فوتبال ایران منتقل کرد، بنابراین به نوعی با این خودسری. اقدام برای سایر رقبا برای حفظ آن موقعیت.

شنیده ها حاکی از آن است که او حتی در این اتفاقات نظر مهدی تاج را به عنوان سرپرست فدراسیون جویا نشد و به سرعت به اتاق آرش جابری رفت تا جای او را بگیرد اما این رفتار به مذاق تاج و رئیس فدراسیون خوش نیامد. به هیچ وجه از این اقدامات خودسرانه خوشحال نیست.

در شرایطی که هنوز اعلام رسمی از سوی فدراسیون فوتبال مبنی بر تصدی سازمان لیگ فوتسال صورت نگرفته و اتفاقات اخیر تاج را در انتخاب خود زیر سوال برده است، عضو جنجالی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال. خود به خود شروع به ایجاد تغییرات در ساختار اداری سازمان لیگ کرده و مشغول بود چیدمان مهره های جدید نظر خودش است.

فوتسالی که با وجود بلاتکلیفی و حاشیه‌سازی‌های همیشگی فدراسیون فوتبال، حداقل در بحث برگزاری لیگ برتر و لیگ‌های پایین‌تر نظم مناسب و قابل قبولی داشت، اکنون در آستانه اتفاقات عجیبی قرار گرفته است که هیچ‌کس پاسخگوی آن نیست. . عواقب و گویی فدراسیون به مالکیت شخصی استادان درآمده است.آنها بدون اطلاع و تایید هر کاری می خواهند انجام می دهند.


رئیس اصلاحات و یک چرخنده دائمی

در یک صحنه جنجالی و پرحاشیه بدون احسان اصولی همین بس که با فداکاری عجیب و تعلق مثال زدنی اش به جریان اصلاحات در مشهد مقدس و سپس در فضایی عجیب و تاریخی به کرسی شورای شهر چسبید. پیچید و در روزهای پایانی شورا بلافاصله مرحله ای از نزدیکی را آغاز کرد و این سیر انقلابی و اصولگرا را در پیش گرفت.

این چرخش از سوی اصولی در فوتبال نیز اتفاق افتاد و او که یکی از هواداران شهاب الدین عزیزخادم بود یک شبه به حریف سرسخت و پرچمدار مبارزات او تبدیل شد و در نهایت در جایگاه سید میرشاد مجدی قرار گرفت که از قضا سرنوشت او را رقم زد. از رئیس سابق فدراسیون سرپیچی کرد و به مهدی تاج رفت.

با این تغییر و سابقه چرخش های پشت سر هم، عقال سلیم می گوید احسان اصولی حتی گزینه مناسبی برای ادامه کار در پست های فعلی اش نیست. اگر ارتقا پیدا کند و رئیس سازمان لیگ شود چه؟ البته همه اینها به شرطی است که مهدی تاج نظری منطبق با اصول و واقعیت های اداری داشته باشد.


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید