احمدی نژاد; اخراج از اینجا، از آنجا چپ! | کپی برداری از مرد حاشیه ای از دست مخالفان

احمدی نژاد;  اخراج از اینجا، از آنجا چپ!  |  کپی برداری از یک فرد حاشیه نشین از دست مخالفان

روز جدید : احمدی نژاد یک مرجع تقلید سیاسی شده است، دستان شهید رجایی و شهید آیت اللهی را کپی کرده و حالا به کپی برداری از مواضع بیگانگان مخالف نظام و برخی اصلاح طلبان روی آورده است.

محمود احمدی نژاد که زمانی از سوی برخی شخصیت ها و جریان های سیاسی برای بازگشت به جاده با آمدن و خروج سیدمحمد خاتمی از ریاست جمهوری تصور می شد، اکنون به یکی از مخالفان اصلی نظام تبدیل شده است.

بیایید به این تفاسیر نگاه کنیم:

مرحوم آیت الله مصباحیزدی: «خداوند متعال را شاکریم که زمینه انتخاب چنین مردی را برای این دوران خاص انقلاب فراهم کرد و آیندگان به این نتیجه خواهند رسید که انتخابات پر از معجزه و شگفتی بود و خداوند را برای توفیق او شاکریم. «برکات حضرت ولی عصر (عج) یاران ملت ایران بودند که به چنین توفیقی دست یافتند و معتقدیم این نفخه الهی است که در آن زمان در جامعه ما می وزید و آثار ایشان مورد توجه قرار گرفته است. اکثر مردم به دین و عقاید اسلام. مرتبه چیزی است که در زمان پیامبر اسلام (ص) به دست آمده است و اگر خدا بخواهد در زمان ظهور آن حضرت به درجه کامل آن می رسد. اسلام.(mn).

آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان نماز جمعه تهران: «این نامه (نامه احمدی نژاد به رئیس جمهور آمریکا) استثنایی است و به اعتقاد من از الهام الهی است…» باید خوانده شود و صداوسیما باید آن را بیشتر بخوانید… این نوع صحبت کردن از جانب خدا الهام شده است.”

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی: این دولت محبوب‌ترین و بهترین دولت از مشروطه است.

حمیدرضا ترکی، یکی از اعضای ارشد حزب ائتلاف گفت: «سادگی زندگی احمدی نژاد مانند زندگی پیامبرانی مانند یوزارسیف است.

کسانی که دوران احمدی نژاد را خوب به خاطر ندارند و در این مدت با آن آشنا شده اند، شاید از خواندن این جملات تعجب کنند. احمدی نژاد که آن روزها برای او این اصطلاحات به کار می رفت، اکنون نه تنها مورد منفور و عصبانیت این افراد بلکه طیف وسیعی از اصولگرایان است و حتی برخی او را مخالف نظام می دانند.

این تغییر احمدی نژاد از کجا می آید؟ چرا فردی که زمانی نماد انقلاب محسوب می شد تبدیل به مردی شد که انتخابات را تحریم کرد؟

احمدی نژاد فقط کپی می کند

مهمتر از همه، احمدی نژاد یک خودشیفته است و این تصور را دارد که می تواند بازیگر اصلی رویدادهای سیاسی ایران باشد. با این حال او همیشه رفتار سیاسی خود را از دست دیگران کپی کرده است.

زمانی که احمدی نژاد شهردار بود و بعد رئیس جمهور شد، خود را فردی ساده معرفی کرد. این در حالی بود که مردم از قبل سادگی واقعی در گفتار و کردار یعنی شهید رجایی را دیده بودند. احمدی نژاد ابتدا با این شعار وارد صحنه سیاسی ایران شد، اما به تدریج از آن فاصله گرفت و سبک زندگی خود را تغییر داد و کت و شلوار را جایگزین کاپشن معروف خود کرد.

بسیاری احمدی نژاد را بی رحم ترین سیاستمدار تاریخ می دانند و مدام تهدید می کند که با اعمال و نامی در چنته دارد، اما آشنایان با تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی می دانند که شهید آیت الله اولین شخصیت سیاسی ایران است که آشکارا هر چیزی را در دست دارد. مورد باشد چرخید. نطق های آتشین او در مجلس اول هنوز در گوش کسانی که زمان را درک می کردند زنگ می زند.

احمدی نژاد از تاج زاده و مهاجرین تقلید می کند

رئیس جمهور سابق ایران هم اکنون در محافل اپوزیسیون است و از کارهایی می کند که قبل از او توسط مهاجران و برخی از چهره های داخلی مانند مصطفی تاج زاده انجام شده است.

هدف از این حرفه ها نیز مشخص است. احمدی نژاد صندوق رای حزب الله را گم کرده و می خواهد صورتش را بین اصلاح طلبان و کسانی که با نظام مشکل دارند و می گویند من عوض شده ام سفید کند. اما همه کسانی که می خواهند احمدی نژاد دلشان را به دست بیاورد، معتقدند که او بذر مشکلات امروز ایران را پاشیده است و هرگز دلشان با احمدی نژاد پاک نمی شود.

آیا شهرت بهتر از گمنامی است؟

نکته دیگری که باید در مورد احمدی نژاد بدانید این است که او را سیاستمداری می دانند که شهرت را بهتر از گمنامی می شناسد. او دوست ندارد صحنه سیاسی ایران او را رها کند. احمدی نژاد مانند میرحسین موسوی نمی تواند پس از پایان دوره نخست وزیری سال ها خانه نشین شود و کاری به سیاست نداشته باشد یا مانند ناطق نوری که پس از شکست در انتخابات برای همیشه از سیاست می بوسد و ترک می کند.

احمدی نژاد دوست دارد همه درباره او حرف بزنند، حتی به اشتباه! وقتی می بیند دیگر حرف هایش در میان انقلابیون محبوبیتی ندارد و او را رها کرده اند، همیشه سراغ مخالفانش می رود و حرف هایی را که دوست دارند می گوید.

آیا حافظه تاریخی مردم احمدی نژاد را فراموش می کند؟

البته نباید فراموش کرد که احمدی نژاد متکی به حافظه تاریخی مردم است و معتقد است با این رفتار می تواند دوران هشت ساله ریاست جمهوری خود را محو کند و چهره ای جدید بسازد. استراتژی ای که بیشتر جنبه تخیلی دارد و امکان تحقق آن کم است.

احمدی نژاد سیاستمداری است که کسی جز حلقه دوستانش او را همراهی نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید