محمود احمدی نژاد برکنار می شود؟ | اعتقادات مذهبی مردم در قلب سیاست احمدی نژاد قرار دارد

محمود احمدی نژاد برکنار می شود؟  |  اعتقادات مذهبی مردم در قلب سیاست احمدی نژاد قرار دارد

روز جدید : احمدی نژاد برای تبلیغ خود و ماندن در تیتر رسانه ها تلاش می کند. فرقی نمی کند که بهانه نامه با پوتین و زلنسکی باشد یا ادعای آذربایجانی بودن پیامبران.

دوران 9 ساله احمدی نژاد در راس دولت به پایان رسید. اما سوال اینجاست که چرا او مانند زمان کشیش خود، این بحث را رهبری می کند؟ برخی معتقد بودند و هنوز هم معتقدند که او می خواهد به پاستور بازگردد و قصد دارد از نظام سیاه نمایی کند و می خواهد با به چالش کشیدن ساختارهای حاکمیتی در انتخابات آینده به نفع خود عمل کند. اما به نظر می رسد که این بار کمربند انتحاری را بسته و قصد دارد سیاست همه یا هیچ را در قدرت دنبال کند.

احمدی نژاد در روزهای اخیر به هواداران خود در زنجان گفته بود که حضرت ابراهیم کرد و حضرت زرتشت آذربایجانی است. وی در ادامه با اشاره به تاریخ تمدن ایران بر این نکته تاکید می کند و با استفاده از علایق قومی و مذهبی مردم می کوشد دریچه ای به دل مردم بگشاید. اما سوال این است که واقعاً پیامبران دینی از کجا آمده اند و متعلق به کدام کشور هستند؟

حمله دولت ریاست جمهوری به اینترنت و فضای مجازی پذیرش قابل توجه توییتر و اینستاگرام توسط مقامات دولتی

البته این اولین بار نیست که احمدی نژاد و بهاری ها مسائل مذهبی را مبنای بازی های سیاسی خود قرار می دهند. آنها در گذشته بازی های زیادی در این زمینه انجام داده اند، از جمله ادعای تلاش غرب برای دستگیری حضرت صاحب زمان و هشدار آنها.

اگرچه اقدامات و رفتارهای عجولانه احمدی نژاد و افراط گرایی در گذشته پیامدهای ناخوشایندی سیاسی داخلی و بین المللی داشت. اما بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که او برای رسیدن به اهداف آینده تلاش می کند در اخبار باقی بماند و از حافظه ها حذف نشود، به ویژه در بین نسل های جوان.

بنابراین، هر بار با یک نسخه به روز از سیاست های بحث برانگیز خود بیرون می آید. یک روز رجزخوانی های دوازده سال اخیر مدل ایتالیایی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود و روز دیگر در برنامه های خود از شرایط و مدیریت در مناطق مختلف کشور انتقاد می کند.

به عنوان مثال وی در بخشی از اظهارات خود در انتقاد از سیاست های ترویجی فعلی دولت رئیس جمهور گفت: متأسفانه امروز عده ای این پیام را به دنیا می دهند که از زور برای قانع کردن بدوی ها در نسل های جدید استفاده می کنند. خوب نیست..

در آن زمان دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد یکی از حساس ترین دوران های تاریخ جمهوری اسلامی بود و سخت گیری ها و عمل نکردن به وعده هایش در این مقطع به اوج خود رسید. بنابراین باید برنامه تصویر خود را اجرا کند و حافظه تاریخی مردم ایران را از آنچه در گذشته رخ داده پاک کند.

بررسی رفتار احمدی نژاد زیر ذره بین نشان می دهد که او به دنبال موج سواری در میان توده مردم است و می خواهد بر متن جامعه سوار شود و خود را تافته ای جدا از دیگر مسئولان نشان دهد. همچنین سعی می کند خود را به عنوان یک حزب تک نفره نشان دهد. به خصوص این روزها که مردم تمایلی به احزاب رسمی کشور ندارند.

احمدی نژاد برکنار می شود؟

اما گمانه‌زنی‌ها حاکی از برکناری احمدی‌نژاد به‌عنوان دانشجوی مشکل‌دار توسط هیئت شایستگی است. محمدرضا بهنار، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفت: احمدی نژاد حرف هایی می زند که با روال عادی سیاسیون همخوانی ندارد.

وی با اشاره به اینکه برخی از آقایان به دنبال جنجال های جدید هستند، افزود: آمدن و نیامدن را فقط تحلیل نکنید، ممکن است در مقطعی منافع بزرگ تری در مجمع به وجود بیاید.

احمدی نژاد همان چیزی است که بود

در نهایت فراموش نکنیم که احمدی نژاد احمدی نژاد است و روحیه و رویکرد سیاسی او تغییر نکرده است. اگر امروز سیاست‌های دولت را مورد انتقاد قرار می‌دهد و زیر سوال می‌برد، تلاشی است برای فراموش کردن کارهایی که در گذشته انجام داده است. احمدی نژاد هرگز پاسخگوی رفتارش نبوده است و اگر اکنون راه منتقدان را طی می کند و چهره بدون روتوش خود را نشان می دهد، تلاش برای ورود به پاستور است و بس!

دیدگاهتان را بنویسید