محمود احمدی نژاد رد شد آیا انتقال رئیس مجلس با تشخیص از آملی لاریجانی به علی لاریجانی است؟

محمود احمدی نژاد رد شد آیا انتقال رئیس مجلس با تشخیص از آملی لاریجانی به علی لاریجانی است؟

منصور حاجیت پور، فعال سیاسی اصولگرا می گوید: احمدی نژاد در وفاداری به جمهوری اسلامی ایران طرد شد و مواضع او همانند بی بی سی، سی ان ان و رسانه های وابسته به رژیم صهیونیستی است.

قرن جدید – گروه سیاسی – زهرا ترابی: سال هاست که محمود احمدی نژاد حامیانش را در جریان اصولگرا از دست داده و از قضا امروز همان اصولگرایان سرسخت ترین منتقدان او هستند.

آنقدر که رئیس جمهور سابق را مردود می دانند. او می گوید؛ فکر نمی‌کنم احمدی‌نژاد شهامت دفاع جانانه از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را داشته باشد و باید افراد پخته‌تر و سالم‌تری جایگزین او شوند.

پیشنهاد حکیت پور به علی لاریجانی رئیس هیئت تشخیص؛ اما او همچنین می گوید که آملی لاریجانی بالغ شده و برای این سمت مناسب است.

مجمع تشخیص نباید گردهمایی بازنشستگان باشد

منصور حکیت پور نماینده سابق مجلس در گفت وگو با کور نو، درباره تغییرات و تحولات دوره بعدی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به نظر من برخی از اعضای مجمع افراد صاحب نظر هستند. اما قطعا باید افرادی با انگیزه و ایده های جدید جایگزین شوند و این بار بتوانند در مورد سیستم مشاوره و تئوری بدهند و وقت داشته باشند.

وی ادامه داد: مجمع تشخیص مصلحت نظام اجتماع مستمری بگیران نیست. بلکه جایگاه افراد با تفکر پخته است، افرادی که به دنبال تفکر جامع هستند باید در این جمع باشند تا بتوانند بازوی مستشاری نظام و بازوی مستشاری ولی فقیه را ایفا کنند.

احمدی نژاد باید مجلس را ترک کند

این نماینده سابق مجلس گفت: من هم معتقدم عده ای باید حتما آنجا را ترک کنند مثل آقای احمدی نژاد که حتما باید مجلس را ترک کنند و افراد جدیدی که انگیزه دارند در مجلس حضور داشته باشند. مثلا آقای دکتر حافظ نیا اگر بتوانیم این افراد را در مجمع داشته باشیم قطعا مجمع پویاتر و فعالتر کار می کند. انشاءالله دیدگاه مقام معظم رهبری شامل حال تحول و تحول خواهد بود تا عناصر سالم، خوب و قابل اعتماد در این مسیر داشته باشیم.

احمدی نژاد رد شد

وی در خصوص پیش بینی برکناری احمدی نژاد در دور بعدی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: وی در وفاداری به جمهوری اسلامی ایران رد شد و مواضع وی همانند بی بی سی، سی ان ان و رسانه های وابسته به رژیم صهیونیستی است. و فکر نمی کنم او نیروی دفاعی باشد باید انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی داشته باشد و جای خود را به افراد بالغ و سالم تر بدهد.

حکیت پور تصریح کرد: احمدی نژاد باید جای خود را به کسانی بدهد که می توانند این بار و این مسئولیت را بر دوش بگیرند و بمیرند، خوشبختانه چنین افرادی وجود دارند. ما این تمایزات را هم در نیروهای ملی و هم در نیروهای ارتش داریم. با تجربه طولانی که آقای محسن رضایی به عنوان دبیر داشتند، امروز می توانند به عنوان عضو در جلسه حضور داشته باشند، آقای دکتر لاریجانی می توانند عضویت داشته باشند و بزرگان دیگر، روسای بسیار خوبی در دانشگاه ها هم داریم و ما تمایزاتی در زمینه های مختلف داریم که می توانیم در مورد آنها نظریه پردازی کنیم.

دستگاه قضایی باید تکلیف احمدی نژاد را روشن کند

وی بیان کرد: آقای احمدی نژاد مصاحبه می کند و در رسانه های خارجی پخش می شود. این رفتارها هزینه های سیاسی و امنیتی سیستمی دارد. چیزهایی می گوید و از خطوط قرمزی عبور می کند که باعث خوشحالی دشمنان ما می شود، این هزینه نیست؟ همه اینها هزینه است، هزینه این نیست که باید برود یک جایی شیشه را بشکند، حتی اگر آبروی یک نفر را ببرید، اینها هزینه است و او حالا آن راه را رفته است. به نظر من باید به تدریج وظایف دستگاه قضایی به آنها اختصاص یابد.

آیا علی لاریجانی رئیس مجمع می شود؟

وی با اشاره به حضور آملی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس خاطرنشان کرد: به نظر من آقای آملی لاریجانی باید همچنان رئیس مجلس باشد. از شواهد می توان دریافت که آنها ذره ذره مستقر شده و بالغ شده اند. البته افرادی مثل آقای علی لاریجانی هم می توانند مجمع را اداره کنند.

حکیت پور در خصوص حضور بانوان در مجمع تاکید کرد: بانوان دانشمند زیادی در حوزه های مختلف داریم که می توانند در برنامه ریزی ها و مسائل مختلف حضور داشته باشند که این بستگی به نظر مقام معظم رهبری دارد و خوشحال می شوم شاهد حضور بانوان باشیم. در این زمینه از بله استفاده می شود.

نماینده سابق مجلس درباره گرایش اصلاح طلبان در مجمع برای تشخیص مصلحت گفت: مجلس محل تعارض آراء سیاسی نیست، در آنجا باید بتوان از تراوشات فکری و امکان نظریه پردازی استفاده کرد. اینطور نیست که ما یک ترازو بگذاریم و بگوییم باید هفت اصولگرا و هفت اصلاح طلب باشد، ما هر انسان شایسته و شایسته ای را دوست داریم که بتواند فکر و اندیشه و تجربه خود را در اختیار نظام و رهبری قرار دهد و یک مشاور رهبری هم داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرقی نمی کند که از چه جناحی باشد، زیرا مقام معظم رهبری نشان داده اند که رهبری قوی در این زمینه دارند و از ظرفیت خود استفاده می کنند، قطعاً اگر تشخیص دهند که افرادی در جناح اصلاحات هستند که این کار را انجام می دهند. از این گروه استفاده کنید قطعا از آنها استفاده خواهند کرد.

این نماینده سابق مجلس گفت: مقام معظم رهبری شایستگی و شایستگی را می بینند نه جریانات سیاسی. من احساس می کنم حتماً از این فرصت ها استفاده خواهند کرد مگر اینکه افراد تأثیرگذار و یا در سیستم رافوضا دیگر استفاده نشوند، مثل آقای احمدی نژاد.

دیدگاهتان را بنویسید