ساخت 40 هزار مسکن نیازمندان روستایی مصوب 2 ساله بسیج / ایجاد 500 هزار شغل در سال آینده

ساعت: 11:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۵
کد خبر: 1792577

بختیاری گفت: با همت بسیج 40 هزار مسکن برای نیازمندان روستایی ساخته می شود و ظرف دو سال این تعداد خانه به محرومان تحت پوشش کمیته امداد روستاها واگذار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفتگو با صبح توس با اشاره به نقش بسیج در محرومیت از مددجویان کمیته امداد گفت: بسیج کار امام خمینی(ره) و اندیشه های بصیرت رهبر معظم انقلاب خطرات ناشی از آن است. ورود بسیجیان به میدان روستا.

وی افزود: دوران دفاع مقدس یکی از بهترین نمونه هاست و علیرغم حمایت همه طرف ها از صدام، با آمدن بسیج با اتکا به اسلام، قرآن و اقتدار بسیج، حراست مقدس در اربعین دوم با موفقیت رها شد. سالها انقلاب اسلامی در محرومیت زدایی و سازندگی نیازمند نیروی بسیج مردمی و فعالیت های مردمی هستیم.

وی با بیان اینکه بسیجیان خود را خادم مردم می دانند، اضافه کرد: از نزدیک شاهد هستیم که در عملکرد خود اخلاص دارند و کوتاهی ها مانع کار و فعالیت بسیج نشده است.

رئیس کمیته همیاری امام خمینی (ره) گفت: با کمک بسیج 40 هزار مسکن برای نیازمندان در روستاها ساخته می شود و انشالله این تعداد خانه برای نیازمندان تحت پوشش مددکاری ساخته می شود. کمیته روستاها ظرف 2 سال.

وی افزود: “با اجرای این طرح، مهاجرت روستاییان و حتی مهاجرت بازگشت به روستاها توان جلوگیری خواهد شد، و افرادی که در روستاها به دلیل عدم وجود مسکن و کار را ترک کرد به قریه خود بازگشت.”

بختیاری اعلام کرد: علاوه بر ساخت و ساز این 40000 خانه، خواهد شد که از طریق یک یادداشت تفاهم با بسیج اجرا است، نیز وجود یک یادداشت تفاهم در زمینه اشتغال، که در اوایل سال 1999 آغاز شد و موفق و قوی در اشتغال .. ما را دنبال کنید.

وی افزود: امسال هدف ایجاد 300 هزار شغل است اما در سال آینده با مصوبه شورای عالی اشتغال 500 هزار شغل با حضور رئیس جمهور تصویب شد و به کمیسیون کمکی ابلاغ شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تفاهم نامه ای با وزارت جهاد کشاورزی منعقد کرده ایم که بر اساس آن 120 هزار طرح اشتغال زایی اجرا می شود.

وی افزود: طی تفاهم نامه با بسیج سازندگی سقفی برای اشتغال زایی تعیین نشده است چرا که در همه استان ها زمینه فعالیت و بسیج اشتغال خانگی و روستایی بسیار زیاد است و این یکی از محورهای مهم این فعالیت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید