نوسازی 61 درصد مسکن روستایی خراسان شمالی / ساخت 3000 مسکن برای نیازمندان

ساعت: 14:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794870

معاون بازسازی بنیاد مسکن خراسان شمالی اعلام کرد؛

علی روحانی گفت: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 بیش از 100 هزار واحد مسکونی روستایی در استان خراسان شمالی وجود دارد که تاکنون 61 درصد آن نوسازی و مقاوم سازی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی روحانی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان شمالی در گفت و گو با عصرتراک با گرامیداشت 5 دی ماه به عنوان روز ملی ایمنی در برابر زلزله اظهار کرد: در سال 84 دولت با ساخت 200 هزار مسکن در سال موافقت کرد. در مناطق روستایی شهرهایی با جمعیت کمتر از 25000 نفر در سراسر کشور برای نوسازی منازل در این مناطق معرفی شده اند.

روحانی گفت: اما اجرای رسمی این مصوبه از سال 85 که منابع مالی آن مشخص شد در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان می کند: در سال 85 مقرر شد سالانه 5000 واحد مسکونی در روستاها و همچنین شهرهای زیر 25 هزار نفر از محل تسهیلات بانکی به استان معرفی شود.

این مقام مسئول گفت: در این راستا به تناسب میزان تسهیلات تخصیص یافته به استان در برخی سال ها پنج هزار واحد مسکونی و در سال های دیگر کمتر از پنج هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر 25 سال ساخته می شود. هزاران نفر. «مردم از روستا شروع کردند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: البته در زمان وقوع سیل و زلزله در استان، سرعت نوسازی و مرمت منازل فرسوده در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر افزایش یافت.

روحانی گفت: به عنوان مثال در سال 96 زلزله ای در استان رخ داد و پس از ارائه خدمات بانکی به استان، 13 هزار خانه در مناطق روستایی و شهری زیر 25 هزار نفر ساخته شد و تعمیر شد.

وی همچنین یادآور شد: در فروردین ماه سال 98 سیلابی در استان رخ داد که با توزیع تسهیلات اضطراری برای استان به 6450 واحد مسکونی در مناطق روستایی و شهری زیر 25 هزار نفر در استان احداث شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان شمالی افزود: بیش از 3000 خانه نوساز در راز و جرگلان، بیش از 1000 خانه نوساز در مانه و سملقان و سایر خانه های نوساز در 6 شهر دیگر ساخته شده است.

وی همچنین به زلزله اردیبهشت امسال در شهرستان های گرمه و جاجرم اشاره کرد و گفت: در این حادثه 650 واحد مسکونی روستایی و 145 واحد مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر آسیب جدی دیده است.

روحانی گفت: تاکنون ساخت 200 بلوک جدید از این خانه های تخریب شده در این دو شهر به پایان رسیده و آماده سکونت هستند و سایر بلوک ها نیز در دست ساخت است.

وی خاطرنشان کرد: شهریورماه امسال زلزله ای در شهرهای کوچان و فاروج رخ داد که عملیات ساخت 90 خانه روستایی جدید در شهرستان فاروج آغاز شد و ساخت تمامی آنها در حال انجام است.

معاون بازآفرینی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان شمالی نیز گفت: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95، در حال حاضر بیش از 100 هزار واحد مسکونی روستایی در روستاهای زیر 20 خانوار و بالای 20 خانوار در استان وجود دارد. از این تعداد بیش از 61 هزار خانه روستایی در استان نوسازی و بازسازی شده است.

وی افزود: این تعداد خانه روستایی نوسازی شده 61 درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان را شامل می شود.

روحانی خاطرنشان کرد: تا قبل از سال 85 تنها 10 درصد از منازل روستایی استان نوسازی شده بود اما از سال 85 حجم عملیات نوسازی منازل روستایی در استان به 61 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین گفت: در حال حاضر حدود 6 هزار مسکن در مناطق روستایی و شهری با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر در حال ساخت است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: نوسازی منازل و شهرک های زیر 25 هزار نفر روستایی در استان، بانک های عامل، بخشداری، روستا، استان، استان، سامانه سازمان مهندسی عمران، خدمات اصلی کمیته امداد، رفاه و راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان و اخیراً سپاه استان.

روحانی خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان و سپاه استان و همچنین سازمان برنامه و بودجه استان در ساخت مسکن نیازمندان همکاری داشته و در حال همکاری هستند که این خانه ها به بالای 70 درصد رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید