اشتغال، مسکن و خودکفایی؛ مثلث طلایی کمیته مددکاری امام خمینی (ره) / از اهدای کمک ها و ساخت مسکن تا توجه به معیشت و ایجاد اشتغال برای نیازمندان


ساعت: 11:50
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813339

طعم شیرین دین به مشتریان ارائه شود;

کمیته امداد امام خمینی (ره) در طول سالیان متمادی این نهاد انقلابی همواره سعی در ارائه مناسب ترین خدمات به جامعه هدف داشته و طرح های اشتغال با اقدامات کمیته امداد برای ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان حمایت می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، کمیته امداد امام در 14 اسفند 57 یعنی 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور حضرت امام خمینی (ره) برای رسیدگی به نیازمندان و نیازمندان جامعه تأسیس شد.

کمیته امداد امام خمینی(ره)، نهادی که حفظ کرامت انسانی را رسالت خود قرار داده و همواره پیام آور شور همدلی و نوع دوستی بوده است.

امام خمینی (ره) در خصوص اهمیت، جایگاه و نقش کمیته امداد فرمودند: شما وظیفه ای را بر عهده گرفته اید و وظیفه ای را بر عهده گرفته اید که مورد عنایت خاص خداوند متعال است.

کمیته امداد با همراهی مردم نیکوکار، نیروهای مردمی و گروه های جهادی، موسسات خیریه و خیریه، هیئت های مذهبی و دستگاه های اجرایی بویژه بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان مستضعفین بسیجا اقدامات گسترده در خدمت به ولی فقیه جامعه اسلامی.

کمیته امداد در طول چهار دهه خدمت خود دستخوش تغییرات قابل توجهی شده است

سید مهدی عبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: کمیته امداد از همان ابتدا دستخوش تغییرات چشمگیری در نوع، اندازه و نحوه کمک رسانی به جامعه هدف بوده است. عنوان از جناح خیر نظام مقدس جمهوری اسلامی باید بر کرامت انسانی باشد، اما برکت شما.

وی با اشاره به اینکه کمیته پشتیبانی خدمات مختلفی را به جامعه هدف ارائه می کند، افزود: خدمات این سازمان به طور کلی در دو بخش پشتیبانی مشتریان، توانمندسازی و حمایت از خودکفایی این عزیزان است.

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: در قسمت خدمات به مشتریان ماهانه بین 350 تا یک میلیون و 100 هزار تن پرداخت می شود.

هشت هزار سری جهیزیه به جوانان نیازمند روستایی اهدا شد

وی ادامه داد: امسال نزدیک به 8 هزار سری جهیزیه به جوانان نیازمند استان اهدا شد که شامل 5 قلم کالای اساسی شامل یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و فرش است.

عبادی گفت: امسال بیش از 30 میلیارد تن کمک پزشکی برای بحث ارباب رجوع پرداخت شده است و امسال 12 هزار و 356 قلم شامل 12 هزار و 356 قلم شامل یخچال، کولر گازی، آبگرمکن گازی، آبگرمکن برقی و کولر آبی تحویل داده شده است. به مشتریان.

وی با اشاره به خدمات کمیته امداد پس از سیل در جنوب استان به ویژه در شهرستان کنارک گفت: همکاران ما در کمیته امداد با هشت تیم ارزیاب از منطقه بازدید کردند و از یک هزار و 330 منزل مسکونی و نیازمندی ها بازدید کردند. قربانیان سیل.» شمارش شده است.

بیش از 6000 اقلام به خانواده های آسیب دیده از سیل تحویل داده شد

مدیرکل کمیته امداد استان اذعان داشت: با کمک بنیاد مستضعفان بیش از 6000 قلم اقلام خریداری و تحویل خانواده های نیازمند سیل شده است و خانواده مددجویان نیز به محض معاینه و بررسی قرار گرفتند. ممکن است.

وی یکی از خدمات مهم کمیسیون کمکی را که به شدت در حال پیگیری است، بحث مسکن مددجویان عنوان کرد. وی گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 2600 خانه در استان ساخته و به مشتریان تحویل داده شده است.

عبادی با اشاره به اجرای طرح آزادسازی قبوض آب، برق و گاز مشترکان، ادامه داد: مشتریانی که الگوی مصرف را رعایت کنند مشمول این طرح می شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان بحث توانمندسازی خانواده ها را به طرق مختلف از جمله بازپرداخت وام خوداشتغالی و ایجاد فرصت شغلی برای مددجویان پیگیری می کند و در حال حاضر طرح های ویژه ای در حوزه مددجویان انجام می شود. مناطق استان های مختلف از جمله استخرهای پرورش ماهی، نیروگاه های خورشیدی و افتتاح 100 پنل خورشیدی در شهر هیرمند در جریان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید