پرداخت مابه التفاوت مستمری به کمیته مددکاری و مددکاری اجتماعی!

پرداخت مابه التفاوت مستمری به کمیته مددکاری و مددکاری اجتماعی!

مابه التفاوت مستمری پنج ماهه متقاضیان کمیسیون امداد با تاخیر و از سوی دیگر کمک هزینه لوازم التحریر دانش آموزی با وجود گذشت بیش از دو ماه از سال تحصیلی جدید پرداخت نشده است. این موضوع به دغدغه شهروندخبرنگار بروجردی تبدیل شد و وی با ارسال پیامی به مسئولان خواستار رسیدگی شد.

از سوی دیگر در نهایت افزایش مستمری تجدیدنظرخواهان به تصویب رسید. در این گزارش علاوه بر تصویب افزایش 20 درصدی کمیته بازنشستگی و رفاه، به منبع اعتبار این افزایش و نحوه پرداخت آن اشاره خواهیم کرد و در اندیشه نوین تصمیم مجلس را در این خصوص بیان کرده ایم.

نمایندگان مجلس برای توسعه عدالت اقتصادی و بهبود توزیع درآمد، دولت را موظف کردند علاوه بر پرداخت یارانه، حداقل مستمری را به خانواده های مشمولان کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور پرداخت کند. قانون از برنامه هفتم توسعه مجلس در لایحه بودجه جدید، مستمری مشمولان کمیسیون امداد و سازمان اجتماعی را 20 درصد افزایش داد. مجلس در لایحه بودجه جدید، مستمری مشمولان کمیسیون امداد و سازمان اجتماعی را 20 درصد افزایش داد.

بر اساس تصویب بندهای الحاقی 1 تا 31 لایحه بودجه در مجلس، سازمان اجتماعی ایران باید 20 درصد به پرداختی های خود اضافه کند. بر اساس این مصوبه دولت موظف است در طول اجرای قانون برنامه علاوه بر پرداخت یارانه جاری، حداقل مستمری را به مشمولان خانوارهای مشمول تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت کند. ) و سازمان اجتماعی کشور به نسبت میزان محرومیت به طور متوسط ​​بیست درصد (%) در هر سال 20) پرداخت حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در حدود بودجه سالانه و از محل درآمد قانون هدفمندی یارانه ها با استثناء خانوارهای با درآمد بالا و در قالب مدرک مستقل از طریق مؤسسات مذکور. دولت موظف شد 20 درصد حداقل دستمزد را به متقاضیان کمیته امداد و سازمان بهزیستی پرداخت کند.

این فعال حقوق معلولان گفت: بودجه اجرای ماده 27 در سال جاری حدود هزار میلیارد تومان است که گفتند افزایش چشمگیری داشته است و منتظریم با انتشار جزئیات این لایحه چقدر این رقم افزایش یافته است. در بودجه 1403.