تامین اجتماعی: مابه التفاوت افزایش مستمری ها به محض تصویب در دولت تا پایان اردیبهشت ماه پرداخت می شود.

تامین اجتماعی: مابه التفاوت افزایش مستمری ها به محض تصویب در دولت تا پایان اردیبهشت ماه پرداخت می شود.

روز جدید میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی موضوع معیشت و خدمات درمانی مستمری بگیران را دغدغه مشترک دولت، سازمان بیمه گر و مستمری بگیران دانست و گفت: دو روز پایانی این ماه را پرداخت می کنیم. .

میرهاشم موسوی در نشست با اعضای کانون عالی بازنشستگان که به منظور بررسی مسائل مختلف بازنشستگان برگزار شد، افزود: مابه التفاوت فروردین ماه را در خرداد و تیرماه به حساب بازنشستگان واریز می کنیم. «بازنشستگان نگران نباشند، آمادگی کامل داریم به محض تصویب موضوع در هیئت دولت، مطالبات مستمری بگیران را پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: نمایندگان مستمری بگیران دقیقا و با رویکردی منطقی و تخصصی پیگیر مطالبات و مشکلات این قشر عزیز و فهیم هستند. تعامل مطلوبی بین تامین اجتماعی و کانون های بازنشستگی به عنوان نمایندگان مستمری بگیران وجود دارد. از ابتدای سال تاکنون چهار جلسه ویژه بازنشستگی با حضور این بستگان برگزار کرده ایم. زیرا می دانیم که با حداکثر تعامل به یکدیگر کمک می کنیم و رشد و ارتقاء برای همه ارکان سازمان اتفاق می افتد و این همان سه جانبه گرایی و مشارکت همه ذینفعان برای رشد و رشد است.

وی با بیان اینکه مستمری بگیران از ابتدای انقلاب تاکنون در صحنه های مختلف کشور حضور موثری داشته و همواره پشتیبان نظام و انقلاب بوده اند، افزود: در حال حاضر در گام دوم انقلاب بازنشستگان همچنان نقش موثری را ایفا می کنند. در اعتلای میهن اسلامی: بازنشستگان کشور هوشیار و یکپارچه هستند و مطالبات خود را قانونمند مطرح می کنند و این رویکرد حرفه ای در هم شکستن توطئه های دشمنانی است که قصد سوء استفاده از مطالبات قانونی خود و ایجاد تنش و تشنج را دارند.

موسوی تاکید کرد: از زمان تصویب افزایش سالانه حداقل دستمزد کارگران در شورای عالی کار، سازمان بیمه و نمایندگان مستمری بگیران نگران افزایش حقوق بازنشستگان بوده و پیگیر موضوع هستند. همه ما یک چیز می گوییم و با یکدیگر موافق هستیم و هدف مشترک ما ارتقای کمیت و کیفیت خدمات است. این سوال پیش می آید که چرا امروز عده ای می خواهند ملتهب شوند و با القای یأس و ناامیدی در جامعه بازنشستگان وانمود کنند که سازمان و دولت به فکر آنها نیست؟ دولت در حال حاضر درگیر وظایف عمده ای است، از جمله عملیات اصلاح نظام اقتصادی و دموکراتیزه کردن و توجیه یارانه ها. برنامه ای که سال ها به تعویق افتاده و دولت می خواهد مردم از یارانه ها به نحو عادلانه بهره مند شوند.

ارسال پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان به دولت در 7 اردیبهشت

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه پیشنهاد این سازمان برای افزایش حقوق بازنشستگان طبق مواد 96 و 111 قانون تامین اجتماعی 7 اردیبهشت به دولت ارسال شد، افزود: این چهارمین جلسه از آغاز تاکنون است. سال «انجمن بازنشستگان عالی تشکیل شد. بازنشستگان در تمامی جلسات حضور داشتند و پیشنهاد افزایش حقوق به دولت ارسال شد. این مصوبه در کمیسیون مربوطه دولت نیز مطرح شد و اعضای کمیسیون سوالاتی را مطرح کردند و ما با منطق حرفه ای به آنها پاسخ دادیم و امیدواریم به زودی مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان را با تصویب در هیئت دولت و به زودی به سازمان ابلاغ کنیم. .

وی افزود: مسائل مستمری بگیران محدود به افزایش مستمری ها نیست، بلکه موضوعات زیارتی و سیاحتی، بیمه تکمیلی و رفاه و سلامت مستمری بگیران و مستمری بگیران را در دستور کار داریم. مسائل رفاهی یک ضرورت در زندگی بازنشستگان است و همچنین با استفاده از ظرفیت داخلی سازمان در حال تدوین برنامه های خوبی هستیم که به محض نهایی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

علی عسگر بیات رئیس هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران نیز با تقدیر از جلسات مستمر با بازنشستگان و مدیران این سازمان بر پیگیری سوالات و درخواست ها با گفت و گوی مستمر و منطقی تاکید کرد.

رئیس هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: کانون های بازنشستگی با هماهنگی کارکنان تامین اجتماعی از همان ابتدا برای تحقق مستمری های بیمه ای تلاش می کنند. چند روز پس از تصویب افزایش سالانه حداقل دستمزد در اسفندماه سال گذشته و از تدوین برنامه های اجتماعی ویژه بازنشستگان و نظر مثبت مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در این خصوص خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید