چرا مابه التفاوت افزایش مستمری ها را پرداخت نمی کنید؟

چرا مابه التفاوت افزایش مستمری ها را پرداخت نمی کنید؟

21 روز بعد از ماه دوم سال حقوق بازنشستگان بدون افزایش پرداخت می شود. این وضعیت تا کی باید ادامه داشته باشد؟

حقوق اردیبهشت 1401 مشابه حقوق 1400 از دیروز با پرداخت مستمری فروردین ماه به مستمری بگیران تامین اجتماعی آغاز شد.

و همانطور که در اطلاعیه سازمان تامین اجتماعی اعلام شده این پرداخت ها به ترتیب حروف الفبا تا 30 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

اما آنچه بازنشستگان را آزار می دهد، عدم اعمال افزایش حقوق سال جدید در فیش حقوقی فروردین و اردیبهشت 1401 است و درآمد آنها نیز مانند سال گذشته باقی مانده است.

تامین اجتماعی اعلام کرد: با مصوبه دولت مابه التفاوت را فوری پرداخت می کنیم.

این سازمان روز گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرد: پیشنهاد افزایش حقوق مستمری بگیران در سال 1401 به منظور برنامه ریزی و تصویب به هیئت وزیران محترم ارسال شده است و به محض تصویب قانون در ماه جاری، پرداخت حقوق و مستمری ها انجام می شود. بر اساس تایید.» «اقدام خواهد شد».

پرداخت مابه التفاوت فروردین ماه خرداد و تیر البته در این اطلاعیه زمان پرداخت مابه التفاوت حقوق فروردین و تیر ماه کمی دیرتر اعلام شده و لذا این مبلغ همزمان با مستمری خرداد پرداخت خواهد شد. و جولای

میزان افزایش حقوق مشخص نیست
وزیر کار چه می گوید؟ اگرچه شورای عالی کار از افزایش 57 درصدی حداقل دستمزد در سال جدید خبر داده است، اما به نظر می رسد هنوز برای افزایش بازنشستگان تصمیم گیری نشده است.

البته همانطور که وزیر کار در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران اعلام کرد، میزان افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی متناسب با افزایش حقوق مصوب کارگران در شورای عالی کار تعیین شد. .

یکی از اعضای کانون عالی بازنشستگان می گوید: با جلسات و اقدامات بعدی که باید تکلیف افزایش مستمری بگیران را مشخص می کردیم، مقرر شد اردیبهشت ماه گذشته این موضوع محاسبه و پرداخت شود.

وی ادامه داد: متأسفانه این موضوع تا امروز در هیئت دولت به تصویب نرسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید