زمان پرداخت مابه التفاوت افزایش حقوق به مستمری بگیران اعلام شد

زمان پرداخت مابه التفاوت افزایش حقوق به مستمری بگیران اعلام شد

روز جدید رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران در خصوص زمان پرداخت مابه التفاوت افزایش 38 درصدی حقوق به مستمری بگیران سایر رده های تامین اجتماعی اظهار کرد: معوقه 5 ماهه گذشته (از فروردین تا مرداد) است. از اکتبر به تدریج پرداخت می شود.

علی دگانکیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: سال گذشته طی جلسه ای شورای عالی کار افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را اعلام کرد و بر اساس این واقعیت که حقوق بازنشستگان با حداقل دستمزد 57 درصد و مستمری بگیران سایر رده ها 38 درصد است، همچنین برای سال 1401 نیز 515 هزار تومان تعیین شد.

وی افزود: پس از اعلام این رقم، دولت در اجرای آن کوتاهی کرد و تاکید کرد که افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ​​مغایرت دارد و آنها نمی توانند پاسخگوی افزایش 38 درصدی باشند. “

دهقان کیا تاکید کرد: در 23 فروردین 1401 شورای عالی مستمری بگیران با رئیس اجرایی سازمان تامین اجتماعی با موضوع افزایش حقوق مستمری بگیران به ویژه مستمری بگیران سایر رده ها تشکیل جلسه داد.

رئیس کانون بازنشستگان بیمه اجتماعی استان تهران گفت: همچنین با توجه به اهمیت حقوق بازنشستگان در سایر سطوح، جلساتی با نمایندگان مجلس و کمیسیون های اجتماعی و اقتصادی، هیئت رئیسه مجلس به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شد. انجمن بازنشستگان.

دهقان نیا خاطرنشان کرد: در پایان شورای عالی بازنشستگان بر اجرای افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان سایر رده ها تاکید کرد و در نهایت این مصوبه به شورای دولت ارجاع شد.

وی بیان کرد: در دولت نیز تیم اقتصادی با افزایش 38 درصدی حقوق مخالفت کرد و گفت: این مستمری بگیران و سایر مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​امسال باید 10 درصد افزایش حقوق داشته باشند.

وی با اشاره به تلاش های اقتصادی مستمری بگیران تامین اجتماعی در استان تهران گفت: انجمن با وجود موانع و مشکلات به جلسات خود با روسای کمیسیون اقتصادی اجتماعی مجلس و همچنین وزیر اقتصاد و معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد. تا زمانی که شخص رئیس جمهور به صورت ویژه وارد این موضوع شده بود.

دهقانکیا تصریح کرد: البته برخی از مستمری بگیران بر اساس مطالبات خود در استان های مختلف تجمعاتی را برگزار کردند، آن دسته از مستمری بگیرانی که مطالبه کردند مورد حمایت مراکز بازنشستگی قرار گرفتند اما متخلفان از ما جدا هستند.

وی ادامه داد: در این لحظه رئیس جمهور صدای بازنشستگان را شنید و خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی شد.

دهگا نکیا با اشاره به تلاش های آقای کلیباف برای افزایش حقوق بازنشستگان، این تلاش ها را ستود و گفت: پس از تلاش های فراوان، سرانجام هفته گذشته در جلسه شورای عالی بازنشستگان در گیلان، آقای زاهدیووا، ای. تعاون، کار و مراقبت اجتماعی در جلسه خبر خوش این تفاهم نامه و افزایش 38 درصدی به اضافه 515 هزار تومان برای مستمری بگیران سایر رده ها اعلام شد.

وی با اشاره به خبرهای خوب دیگری برای بازنشستگان اعلام کرد: در جلسه مازندران دو خبر دیگر از سوی وزارت رفاه فعلی اعلام شد که یکی از آنها واگذاری سهام شرکت های سرمایه گذاری به بازنشستگان و دیگری برنامه ریزی مسکن بود. برای مستمری بگیران اجتماعی، موارد نیز باید به شیوه خاصی پیگیری شود.

دهقان کیا خاطرنشان کرد: البته امیدواریم در اختیار بازنشستگان شرکت هایی قرار گیرد که سوددهی داشته باشند و زیان ده نباشند و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تبریک تحقق افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر رده‌ها به رئیس‌جمهور، رئیس مجلس، روسای کمیسیون اقتصادی و اجتماعی مجلس و نمایندگان رسانه‌ها، گفت: در این حوزه شاهد اتفاق و همدلی و در نهایت نتیجه مثبت بوده ایم.»

وی در خصوص زمان پرداخت مابه التفاوت افزایش 38 درصدی حقوق به مستمری بگیران از سایر رده های بیمه ای اظهار کرد: در این زمینه احکام جدید مستمری بگیران در شهریور ماه صادر و بر این اساس حقوق آنها پرداخت می شود. . همچنین معوقات 5 ماه گذشته (از فروردین تا مرداد) از مهرماه به تدریج پرداخت می شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران ادامه داد: در بندهای سیاست کلی تامین اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در بند 3 این سیاست های کلی، رعایت حقوق مستمری بگیران مهم است. حقوق باید با تورم افزایش یابد

وی بیان کرد: یکی از بحث های مهم دیگر تامین منابع پایدار است تا بتوانیم حقوق، درمان و 18 خدمت دیگر را برای مستمری بگیران تامین کنیم و منبع باید در دسترس باشد و پرداخت تعهدات دولت نقش بسزایی دارد. کمک ما.”

رئیس مرکز تامین اجتماعی مستمری بگیران استان تهران موضوع درمان را یکی از مشکلات مستمری بگیران خواند و گفت: درمان یکی از معضلات تامین اجتماعی است و کمر مستمری بگیران را پیچانده است. قیمت تمام داوران افزایش یافته و همه مستمری بگیران با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.

و افزود: در نسخه ها سقفی برای دریافت داروها گذاشته اند و اضافه داروها باید آزادانه محاسبه شود. این یک مشکل جدی است و آنها باید توجه بیشتری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید