زمان جدید پرداخت مابه التفاوت حقوق فروردین ماه مستمری بگیران کشوری 1401

زمان جدید پرداخت مابه التفاوت حقوق فروردین ماه مستمری بگیران کشوری 1401

روز جدید : حقوق بازنشستگی کشور دیروز پرداخت شد، اما نه به طور کامل. رئیس صندوق بازنشستگی کشوری گفت: حقوق فروردین ماه بازنشستگان به حساب واریز می شود و احتمال می رود افزایش حقوق بازنشستگان در اردیبهشت ماه به روز شود.

طبق اعلام قبلی صندوق بازنشستگی کشوری، مستمری فروردین 1401 مستمری بگیران کشوری تا پایان امروز چهارشنبه 31 فروردین ماه پرداخت می شود. اما نکته مهم این است که هزینه بازنشستگی فروردین را پرداخت کنید.

به عبارت دیگر علیرغم تصویب افزایش میزان مستمری 1401 مستمری بگیر، حقوق فروردین ماه آنها به اندازه اسفند سال گذشته پرداخت شد.

صندوق بازنشستگی کشوری علت عدم افزایش مستمری ها را مشخص نبودن منابع مالی افزایش های جدید اعلام کرد. بر اساس این اطلاعات احتمال می رود افزایش مستمری ها در سال 1401 در اردیبهشت ماه صورت گیرد و مابه التفاوت حقوق فروردین ماه نیز در اردیبهشت ماه پرداخت شود.

طبق قانون بودجه سال 1401 مستمری مستمری بگیران بازنشسته به شرطی که کمتر از 5 میلیون تن در ماه نباشد باید 10 درصد افزایش یابد.

سابقه پرداخت تاخیر

طبق روال قانونی تامین مالی این صندوق ها، مجوز سازمان برنامه و بودجه الزامی است و از آنجایی که این مجوز هنوز صادر نشده است، در نتیجه مستمری مستمری بگیران در کشور، به آنها پرداخت خواهد شد. یک سفارش دیگر

الخصابی مستمری ماه آوریل را به بازنشستگان پرداخت کرد، در حالی که بازنشستگی ماه مارس سال گذشته برای کارمندان بازنشسته تا آخرین لحظه به تعویق افتاد.

در آن زمان صندوق بازنشستگی کشوری دلیل آن را مشکل دریافت وام و در نتیجه عدم صدور مجوز پرداخت از سوی سازمان پرداخت اعلام کرد.

بیانیه رئیس صندوق بازنشستگی

در همین رابطه محمد اسکندری، رئیس کل صندوق بازنشستگی کشوری روز گذشته گفت: دولت هنوز افزایش حقوق مصوب در قانون بودجه 1401 امسال را ابلاغ نکرده است. به همین دلیل حقوق فروردین ماه بازنشستگان بر اساس سال گذشته محاسبه و به حساب واریز می شود و امیدواریم با اعلام دولت احکام بر اساس افزایش های جدید اردیبهشت ماه و افزایش آن صادر شود. در ماه آوریل در آن زمان پرداخت می شود.

با وجود این وضعیت، اسکندری از عزم جدی دولت و مجلس برای اعطای وام 9 هزار میلیارد تنی برای بازنشستگی صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد.

وی بدون اشاره به جزئیات دقیق این حادثه گفت: بحث قانونی شدن شبیه سازی یکی دیگر از موضوعاتی است که باید در لایحه مربوطه به آن رسیدگی و جمع بندی شود و پیگیر تعیین تکلیف آن نیز هستیم.

صندوق بازنشستگی کشوری یکی از صندوق های اصلی تامین اجتماعی در ایران است که هدف آن کارکنان بازنشسته کشوری و خانواده های آنان است. سال گذشته یک میلیون و 500 هزار کارمند صندوق اعلام شد.

قانون مناسب سازی یکی از اصلی ترین مطالبات عمومی بازنشستگان و مستمری بگیران است. محتوای این قانون که همه ساله در مورد بازنشستگان کشوری و لشکری ​​اعمال می شود، به ترمیم حقوق بازنشستگان و افزایش قدرت خرید آنها اشاره دارد.

به عبارت ساده، مستمری بگیر هنگام دریافت مستمری حق بیمه پرداخت نمی کند. مستمری وی بر اساس حق بیمه سنوات گذشته محاسبه و پرداخت می شود.

این مستمری به تدریج در برابر تورم و نوسانات اقتصادی بی فایده می شود. به همین دلیل دولت و مجلس با تقسیم بودجه سنواتی، قدرت خرید از دست رفته بازنشستگان را در قالب قانون مقایسه یا تناسب اصلاح می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید