ساخت سالانه 12000 واحد مسکونی در خراسان شمالی / استفاده از زمین مازاد دولتی برای تولید مسکن

زمان: 09:00
منتشر شده در: 1400/07/20
کد خبر: 1775400

محمدعلی شجاعی گفت: برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در کشور در طول سال توسط دولت در خراسان شمالی بر اساس جمعیت ، باید سالانه 12 هزار و 800 واحد مسکونی شهری و روستایی ساخته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرتارک ، محمدعلی شجاعی ، استاندار خراسان شمالی در جمع خبرنگاران گفت: طی دو سال گذشته 14000 واحد مسکونی در خراسان شمالی ساخته شده و حدود 7000 واحد مسکونی جدید در دست ساخت است.

شجاعی همچنین به برنامه در دستور کار دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در کشور در طول سال اشاره کرد و گفت: در این راستا در خراسان شمالی بر اساس جمعیت باید سالانه 12 هزار و 800 واحد مسکن شهری و روستایی ساخته شود. به بودن.

وی افزود: اجرای آن توسط منابع مختلف مالی دنبال می شود ، از جمله اینکه اداره کل راه و شهرسازی نسبت به تکمیل و تامین واحدهای مسکونی که در گذشته ساخته شده است اقدام خواهد کرد. همچنین ، اداره کل برای تولید مسکن در شهرهای جدید ضروری است. “

علاوه بر این ، استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز به تامین زمین برای تولید مسکن ، شورای مسکن استان تأسیس کمیته ای را برای شناسایی و ارزیابی زمین های مازاد خدمات دولتی تصویب کرد و اطلاعات آن در اختیار این اداره است. به «تمام راه و شهرسازی استان باید برای تولید مسکن استفاده شود.

وی همچنین گفت که شورای مسکن استان تأیید کرده است که ارائه دهندگان خدمات ، از جمله آب ، برق و مخابرات ، زیرساخت های 3000 واحد مسکونی را که توسط تعاونی ها در شهرهای بوینورد و شیروان ساخته می شود ، تأمین کنند.

استاندار خراسان شمالی افزود: وام های استانی برای اجرای آن اختصاص می یابد.

شجاعی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر در شهر بجنورد در زمینی به مساحت هشت هکتار سه هزار واحد مسکونی در حال ساخت است. تأمین زیرساخت های آب ، برق ، گاز و مخابرات به دبیرخانه شورای مسکن استان برای تأمین بودجه از طریق وزارت نیرو ، وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه ملی.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید