نجات 2500 شغل توسط جهادگران بسیج / ساخت خودروی 405 پلاس تا پایان سال آینده

ساعت: 09:30
تاریخ انتشار: 14/04/09
کد خبر: 1787082

حنه آباد گفت: طی یک سال گذشته 700 شرکت مورد ارزیابی و حمایت جهادگران بسیج مهندسین صنعتی قرار گرفته و برای 2 هزار و 500 شغل نجات یافته و از تعطیلی این واحدهای تولیدی جلوگیری شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان خانه آباد رئیس بسیج مهندسین صنعت و معدن خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس اظهار داشت: بسیج مهندسین صنعت و معدن در سال گذشته فعالیت خود را در بخش های مختلفی انجام داد که بخشی از آن مربوط به واحدهای پشتیبانی بود. شرکت های صنعتی و تولیدی وجود داشته است، 700 شرکت مورد ارزیابی و حمایت قرار گرفته و 2500 شغل حفظ شده و از تعطیلی این واحدهای تولیدی جلوگیری شده است.

وی افزود: افسران جنگ اقتصادی مهندسان ما هستند و با اقدامات خود در این عرصه در حال مبارزه با اقدامات دشمن هستند. در این راستا بسیج مهندسین صنعت و معدن دارای سازماندهی خوبی از جهادگران این حوزه در استان است که علاوه بر حفظ 2500 شغل، 640 شغل ایجاد و زیرساخت های لازم را برای همکاری های بین بخشی برای جلوگیری از رکود و تعطیلی ایجاد کرده ایم. واحدهای تولیدی و صنعتی استان.

خانه آباد ادامه داد: مشکلات بیش از 90 درصد واحدهای صنعتی استان توسط جهادگران بسیج مهندسین صنعتی مورد بررسی قرار گرفت و مساعدت های لازم به عمل آمد و با توجه به وضعیت اقتصادی استان این اتفاق نیفتاد. قطعا وضعیت اقتصادی استان از امروز بدتر بود.

مسئول بسیج مهندسین صنعت و معدن بسیج رضوی گفت: مقام معظم رهبری چندین سال است که بر مشکلات اقتصادی کشور تاکید دارند و با توجه به شعار امسال بسیج مهندسین گام بزرگی در شناسایی و رفع موانع تولید برداشته اند. فناوری ها و اقدامات ارزنده ای در این زمینه انجام شده است.

وی تاکید کرد: از دیگر اقدامات ما جهش در تولید، اجرا و حمایت از طرح های نوآورانه است که یکی از آنها خودروی 405 پلاس است که خدای ناکرده طراحی و ساخت این خودرو تا پایان سال آینده به پایان می رسد. تا پایان سال آینده…”ما همچنین پروژه پورتال ملی آموزش را راه اندازی کردیم.

هانه آباد خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر شاهد روند آموزشی در کشور بوده ایم و یکی از دغدغه های خانواده ها و کارمندان در بحث آموزش مجازی، مواجهه با کودکان با محتوای نامناسب و حتی غیراخلاقی بوده است، لذا ما در بسیج مهندسان صنایع به دنبال ایجاد یک پورتال آموزشی ملی هستند که در آن محتوای آموزشی و آموزشی بدون توجه به اینترنت در محیطی کاملا امن به کودکان و نوجوانان ارائه شود.

رئیس بسیج مهندسین صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: اجرای این طرح مزایای دیگری نیز دارد که می توان به افزایش سرعت دسترسی دانش آموزان به محتوای آموزشی و کاهش هزینه اینترنت برای خانواده ها و کادر آموزشی اشاره کرد. همچنین با پیاده سازی این پلتفرم می توان از تقلب جلوگیری کرد.

وی افزود: در حال حاضر با روی کار آمدن دولت جدید شاهد گشایش‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف هستیم، اما نکته مهم این است که باید تغییر را از خودمان شروع کنیم و نباید انتظار داشته باشیم که دولت همه کار را انجام دهد، زیرا دولت سیزدهم است. در حال حاضر مواجهه با یک منطقه اقتصادی مین گذاری شده و رفع این موانع قطعا زمان بر است.

هانه آباد گفت: ابتدا باید این سیستم بروکراتیکی که در ادارات و سازمان های متولی اقتصاد و تولید وجود دارد اصلاح شود و از وام های رسمی، گانگستر بازی و دوست یابی در این ادارات جلوگیری شود. از سوی دیگر نظام مالیاتی نیاز به اصلاح دارد، «درآمد افراد و حقوق دریافتی باید شفاف باشد، زیرا شفافیت درآمدی مانع از بسیاری از تخلفات و اقدامات خرابکارانه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید