ایجاد 840 شغل از ابتدای سال جاری توسط بسیج سازندگی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; امید محترمی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی در تشریح برنامه های این نهاد برای تحقق اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران گفت:

وی افزود: در سال های اخیر با توجه به ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص سیاست های مشترک اقتصادی مقاومتی که 24 بند مهم را مورد تاکید قرار داده است، بیسیک برای اجرا و اجرای این سیاست ها برنامه ریزی های لازم را برای اقدامات موثر در این زمینه انجام داده است.

محترمی ادامه داد: ایجاد بستر لازم و مناسب برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی به ویژه در مناطق فقیرنشین و رونق بخشیدن به اقتصاد، مهمترین هدف اجرای سیاست اقتصادی مقاومت بسیج است.

وی افزود: هدف بسیج سازندگی در این راستا ایجاد ظرفیت و بسترهای شکل گیری اقتصاد درون زا است و تلاش می کنیم الگویی جامع و الهام بخش برای سایر بخش ها ایجاد کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: بسیج سازندگی استان ضمن گسترش برنامه های آموزشی و توانمندسازی در سال جاری به دنبال ایجاد زنجیره ارزش واحدهای تولیدی، برندسازی محصولات و حمایت از بازاریابی از اولویت های اصلی خود است.

وی با اشاره به دستاوردهای اقدامات حمایتی بسیج سازندگی گفت: خوشبختانه اقدامات قابل توجهی در این راستا طی سالیان گذشته در بسیج انجام شده است که باعث افزایش تولید، حمایت از امنیت و امنیت غذایی، ایجاد اشتغال و در نهایت حذف می شود. شکاف طبقاتی، کاهش تبعیض و این منجر به عدالت شده است که نیازمند توجه بیشتر است.

محترمی افزود: برخی از متقاضیان بدون ایجاد نیاز به تسهیلات بسیج سازندگی تنها با دریافت آموزش های مهارتی اقدام به ایجاد شغل می کنند که این امر ضرورت تقویت و گسترش دوره های آموزشی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: دوره های توانمندسازی در حوزه های تولیدی، خدماتی، فناوری و کشاورزی با مشارکت دستگاه های متولی اعم از فنی و حرفه ای در حال برگزاری است و بیس داران و جهادگران در دوره های مهارتی در حال توانمندسازی هستند و اصل هم همین است. مهم این است که همیشه در بسیج این موضوع مورد توجه قرار گیرد چرا که معتقدیم ابتدا باید مردم توانمند شوند و پتانسیل آن شکوفا شود و در نهایت در جهت تولید و اشتغال زایی گام برداشت.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات در راستای اقتصاد مقاومتی ایجاد صندوق های قرض الحسنه است، گفت: 720 صندوق قرض الحسنه مردمی در استان مرکزی راه اندازی شد. و بیش از 30 هزار نفر در استان مرکزی ساماندهی شده اند. این صندوق ها در سه سال گذشته بیش از 3000 شغل ایجاد کرده اند.

وی افزود: علاوه بر راه اندازی صندوق قرض الحسنه، 50 تعاونی کارگری با اداره کل کار راه اندازی شده است تا به مسائل اشتغال رسیدگی شود.

مختارمی ادامه داد: در سال گذشته با پرداخت بیش از 42 میلیارد تن بیش از 950 فرصت شغلی ایجاد شد که این رویکرد بیشتر در مناطق محروم به ویژه کمک به ریشه کنی فقر و محرومیت در آن مناطق بود.

وی افزود: معتقدیم پرداخت تسهیلات نه تنها می تواند منجر به ایجاد اشتغال شود، بلکه تسهیلات در کنار سایر اقدامات مشوق است و بسیج سازندگی اصلا رویکرد کارآفرینی ندارد و تنها هدف تسهیل و حمایت از ضعیفان است. “

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی تاکید کرد: بسیج سازندگی به عنوان خدمتگزار ملت با حفظ عزت و کرامت به محرومان خدمت بی منت می کند و گروه های جهادی ثابت کرده اند که می توانند بسیار خوب عمل کنند. نقش موثر بر اساس نقش مردم است.

وی با اشاره به نقش مهم مردم گفت: هر جا که بخواهیم نقش آفرینی کنیم، اگر مردم در کنار هم باشند و بسیج مردمی صورت گیرد، موفقیت های بزرگی حاصل می شود و اگر مردم تلاش نکنند، هیچ نتیجه ای حاصل نمی شود. موفقیت.”

وی گفت: بیش از 200 فرصت اشتغال در بسیج سازندگی وجود دارد که می تواند حمایت های لازم را انجام دهد. کاردستی از زیرلایه های ضروری است.

وی با اشاره به شعار سال و لزوم اجرای آن گفت: بسیج سازندگی با توجه به ضرورت اجرای شعار سال به دنبال ایفای نقش گسترده است و در این راستا به طور جدی مصمم هستیم که به یاری خداوند متعال. سعی کنید برای مبارزه با بیکاری و فقر گام های بزرگی برداریم.» و ما با قدرت برای اقتصاد مقاومتی تلاش خواهیم کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی افزود: امسال 105 میلیارد تسهیلات به متقاضیان ارائه شده که بیش از 90 میلیارد آن در قالب قرض الحسنه است.

وی گفت: امسال با تلاش جهادگران کارآفرین استان در 9 ماهه هزار و 400 شغل پایدار بیش از 840 شغل ایجاد شده و پیش بینی می شود بیش از 1300 شغل از طریق بسیج سازندگی در استان توسط سازمان بسیج سازندگی استان ایجاد شود. آخر سال.”

وی گفت: علاقه مندان به راه اندازی واحدهای تجاری و تولیدی می توانند با تکیه بر بسیج سازندگی شهرستان ها از حمایت ها و امکانات بسیج استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید